Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»Άρθρο 52 – Τροποποίηση του άρθρου 73 του ν. 4427/2016 (Α’ 188)Σχόλιο του χρήστη Απόστολος Κοτοπούλης | 27 Δεκεμβρίου 2019, 13:23
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας υπηρετούν στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, σε ένα περιβάλλον με πολλές ιδιαιτερότητες (ασφάλεια πτήσεων, ταχύτητα απόκρισης, εξειδικευμένο τεχνολογικό περιβάλλον με διεθνείς πιστοποιήσεις και κανόνες λειτουργίας). Υπηρετούν σ’όλη την επικράτεια (ηπειρωτική & νησιωτική χώρα), κεντρικές και περιφερειακές επιχειρησιακές μονάδες, αεροδρόμια και απομακρυσμένα sites με Τηλεπικοινωνιακούς Σταθμούς, Συστήματα Ραντάρ, Ραδιοβοηθήματα, Ραδιοφάρους, Ειδικές Μονάδες και στην Μονάδα Πτητικών Μέσων για τον από αέρα έλεγχο των συστημάτων (41) Αεροδρομίων (Κρατικά, Δημοτικά, Ιδιωτικά και κοινής χρήσης με Πολεμική Αεροπορία). Η εγκατάσταση και η επιχειρησιακή αδιάλειπτη λειτουργία όλων των ανωτέρω συστημάτων Αεροναυτιλίας CNS/ATM καλύπτει το σύνολο του Ελληνικού FIR/UIR και επιτυγχάνεται με την 24ώρη υποστήριξη από το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό των κλάδων μας ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών(ATSEP) το οποίο εργάζεται κάτω από της πολύ ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας: Η αιτιολογική έκθεση αναφέρεται με μια πρόταση στην «Ιδιαίτερη φύση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας». Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτή ακριβώς την ιδιαίτερη φύση της Υπηρεσίας που ειδικά για τον κλάδο μας περιλαμβάνει (ενδεικτικά θα αναφέρω) -Εργασία με έκθεση σε επιβαρυμένο ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον (π.χ. ακτινοβολίες ιονίζουσες ή μη, μικροκυματικές συχνότητες υψηλής πυκνότητας ισχύος, στατικά ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία, ραδιοκύματα MF, HF, VHF, UHF). -Εργασία με έκθεση σε ιδιαίτερες εξωτερικές περιβαλλοντικές συνθήκες επιβαρυντικές για την γενικότερη υγεία (π.χ. καυσαέρια αεροσκαφών , ατμοσφαιρικών ρύπων και υψηλά επίπεδα θορύβων στους χώρους των αεροδρομίων και εγκαταστάσεων αεροναυτιλίας) ή και ακραίες μετεωρολογικές συνθήκες (πάγος, χιόνι, χαλάζι, ανεμόβροχο, κεραυνοπτώσεις, καύσωνας) -Πολύωρη εργασία μπροστά σε πολλαπλές ειδικές οθόνες οπτικής απεικόνισης συστημάτων αεροναυτιλίας, μετρητικού εξοπλισμού και Η/Υ για τον έλεγχο και την εποπτεία των συστημάτων καθώς και τον προγραμματισμό τους. -Εργασία με διαρκή υπερένταση και άγχος α) λόγω των σοβαρών επιπτώσεων των ενεργειών του προσωπικού στην ασφάλεια των πτήσεων, β) λόγω της απαίτησης για ταχεία και έγκαιρη απόκριση για την διασφάλιση της αδιάλειπτης διαθεσιμότητας των συστημάτων αεροναυτιλίας γ) λόγω του ότι όλες οι ενέργειες των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας καταγράφονται σε 24ωρη βάση (π.χ. τηλεφωνικές μας επικοινωνίες, επιχειρησιακά δεδομένα) προκαλείται πρόσθετο εργασιακό άγχος από την ενδεχόμενη ύπαρξη απόδοσης πειθαρχικών και ποινικών ευθυνών σε περιπτώσεις ακόμα και λάθος λεκτικού πόσο μάλλον λάθος χειρισμού. -Εργασία με μη τακτικό κυκλικό εναλλασσόμενο ωράριο,συμπεριλαμβανομένης νυχτερινής εργασίας σε εβδομαδιαία βάση. Με την εφαρμογή του άρθρο 73, ν.4427/16 όπως νομοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση δημιουργήθηκε ένα επιπρόσθετα υψηλό προφίλ επίπεδων κόπωσης (fatigue) και άγχους (stress). Επισημαίνω σε αυτό το σημείο ότι οι ειδικών συνθηκών παράγοντες κόπωσης(fatigue) και άγχους (stress) του προσωπικού του κλάδου μας είναι τόσο σημαντικοί παράγοντες όπου αποτελούν ειδικό και ξεχωριστό αντικείμενο εκπαίδευσης το οποίο έχει θεσμοθετηθεί ως απαίτηση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2017/373/ΕΚ για την απόκτηση της ικανότητας άσκησης καθηκόντων που είναι απαραίτητη για την ειδικότητά μας. Λόγω της φύσης του αντικειμένου που υπηρετούμε αλλά και του ιδιαίτερα επιβαρυμένου περιβάλλοντος εργασίας, η αποκατάσταση του προγράμματος εργασίας,όπως αυτό ίσχυε από Ιδρύσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, θα λειτουργήσει ως ένα από τα βασικά αλλά και ουσιώδη μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, που καλούνται να υπηρετήσουν κρίσιμα για την ασφάλεια των πτήσεων συστήματα αεροναυτιλίας και υποδομές. Για το λόγo αυτό: Κύριε Υπουργέ, εκ μέρους όλων των συναδέλφων μου που εργάζονται στις 24ωρες φυλακές, σας ευχαριστώ από καρδιάς για την έμπρακτη ευαισθησίας σας ως προς τις συνθήκες εργασίας και την αναγνώριση της σημαντικότητας του κλάδου μας αλλά κατ’ επέκτασιν για το πραγματικό ενδιαφέρον σας ως προς την ασφάλεια των πτήσεων. Σας ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο σας και ευελπιστούμε ότι επί Υπουργίας σας θα επιλυθούν και τα τόσα άλλα προβλήματα που άφησε άλυτα ή/και δημιούργησε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, ένα εκ των οποίων ήταν και αυτό που χάρη σε εσάς επιλύεται σήμερα. Με εκτίμηση Απόστολος Κοτοπούλης Γενικός Γραμματέας Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ATSEP) Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ ΕΜΠ