Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 01 – ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Β. Χουτζούμης | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 07:02
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σπεύδω νὰ καταθέσω ὡς ἀκολούθως ὡρισμένας ἀπόψεις ἐπὶ τοῦ ἀνωτέρω σχεδίου νόμου: - Ἡ ΑΠΑ ἀσφαλῶς μὲν δύναται νὰ περιλαμβάνῃ εἰς τὰς ἁρμοδιότητας αὐτῆς τὴν πιστοποίησιν καὶ ἐποπτείαν ὑπηρεσιῶν, ὡς τοῦτο ἀναφέρεται εἰς τὸ ἄρθρον 4 περὶ σκοποῦ τῆς Ἀρχῆς, οὐδόλως ὅμως δύναται νὰ χαράσσῃ, κατὰ τὸ ἄρθρον 7, παρ.1 τοῦ ἐν λόγῳ σχεδίου, τὴν ἐθνικὴν στρατηγικὴν ἀερομεταφορῶν, ἡ ἁρμοδιότης τῆς ὁποίας δὲν δύναται παρὰ νὰ ἀνήκῃ εἰς τὴν ἐκτελεστικὴν ἐξουσίαν καὶ οὐχὶ εἰς ἀνεξάρτητον διοικητικὴν ἀρχήν. Τίθεται συναφῶς τὸ ἐρώτημα ἐὰν εἶναι σκόπιμον ἢ ἀκόμη ἐπιτρεπτὸν μία ἀνεξάρτητος διοικητικὴ ἀρχὴ νὰ ἀποφασίζῃ ἐπὶ τῆς διαμορφώσεως τόσον τοῦ ἐθνικοῦ καὶ τοῦ ἑνωσιακοῦ κανονιστικοῦ πλαισίου ὅσον καὶ ἐπὶ διακρατικῶν συμφωνιῶν, ἐπὶ θεμάτων δηλονότι μεγίστης ἐθνικῆς, οἰκονομικῆς καὶ ἐν τέλει πολιτικῆς σημασίας. - Ἡ συμπίεσις τοῦ ἀντικειμένου τῆς Ἀεροναυτιλίας εἰς ἓν Τμῆμα, ἔστω καὶ ἐὰν τοῦτο στελεχωθῇ ἐπαρκῶς, θεωρεῖται ὅτι θὰ ἀποθαρρύνῃ τὴν καλλιέργειαν εἰδικῆς τεχνογνωσίας ἥτις διευκολύνεται διὰ τῆς λειτουργίας μικρῶν κέντρων ἀριστείας (ἐπιπέδου τμήματος). Ἀντίστοιχοι παρατηρήσεις δύνανται νὰ διατυπωθοῦν καὶ ἐπὶ ἄλλων Τμημάτων τοῦ ὀργανισμοῦ, ἕκαστον τῶν ὁποίων καλύπτει εὐρυτάτους τομεῖς τῆς ἀεροπορίας. Ἡ συνήθης πρακτικὴ ὀργανώσεως κατὰ τὴν ὁποίαν ἡ διαχείρισις τῶν μεγάλων τομέων θεματικῆς ἁρμοδιότητος κλιμακοῦται εἰς δύο ἐπίπεδα (τμῆμα – διεύθυνσις) κρίνεται πολὺ ἀσφαλεστέρα διότι ἐν αὐτῇ αὐξάνεται σημαντικῶς ἡ πιθανότης ὡρισμένη εἰσήγησις νὰ ἐλεγχθῇ ὑπὸ προϊσταμένων ἐχόντων προηγμένην ἱκανότητα ἀξιολογήσεως. Προστίθεται ἐπίσης ὅτι κατὰ τὴν συνήθη πρακτικὴν ὀργανώσεως παρέχονται καὶ εὐρύτεραι προοπτικαὶ ἐξελίξεως τοῦ προσωπικοῦ. - Ἡ ὑπαγωγὴ βαρυσημάντων πλὴν ἀσχέτων ἀντικειμένων εἰς ἑνιαίας διευθύνσεις θεωρεῖται ὅτι δὲν συντελεῖ εἰς τὴν παραγωγὴν ἔργου ὑψηλῆς ποιότητος, καθ’ ὅτι ἀποτελεῖ προφανῶς ὑποβάθμισιν τῶν ἀντικειμένων τούτων. - Οὖσα κατὰ βάσιν ἀδικαιολόγητος, ἡ κατὰ τὸ ἄρθρον 51 τοῦ σχεδίου προβλεπομένη διατήρησις τῆς διαφοροποιήσεως τῶν ἀποδοχῶν τοῦ ἐκ τῆς ΥΠΑ μετατασσομένου προσωπικοῦ τῆς Ἀρχῆς εἶναι βέβαιον ὅτι θὰ ὑπονομεύσῃ τὴν εὔρυθμον λειτουργίαν τῆς ΑΠΑ ὡς νέου ὀργανισμοῦ. - Ἡ ἄσκησις ὑπὸ τῆς Ἀρχῆς κρατικῶν λειτουργιῶν ἐν τῷ πεδίῳ τῆς ἀεροναυτιλίας, ἐπέκεινα αὐτῶν τῆς πιστοποιήσεως καὶ ἐποπτείας, προκαλεῖ ἀνεπιθύμητον διασταύρωσιν μετὰ τῶν ἁρμοδιοτήτων τῆς ΥΠΑ. Οὕτω εἰς πλῆθος περιπτώσεων (ὅπως ἐνδεικτικῶς θέματα ἐναερίου χώρου, συνεργασίας μετὰ στρατιωτικῶν φορέων, διακρατικῆς συνεργασίας, ἐθνικῶν θέσεων εἰς ἑνωσιακὸν γίγνεσθαι) θὰ συμπλέκωνται αἱ ἁρμοδιότητες τόσον τῆς ΑΠΑ ὅσον καὶ τῆς ΥΠΑ μὲ ἄδηλον ἔκβασιν. Τοῦτο ἀποτελεῖ παραβίασιν θεμελιώδους ὀργανωτικῆς ἀρχῆς («ἑνότης ἐντολῶν»). Περαιτέρω, λόγῳ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοῦ ἐπιχειρησιακοῦ ἔργου, ἡ ΑΠΑ σταδιακῶς θὰ ἐμφανίσῃ ἀπὸ πλευρᾶς τεχνογνωσίας ὑστέρησιν ἐν σχέσει πρὸς τὴν ΥΠΑ, μὲ συνέπειαν βαθμιαίαν ἐξάρτησιν ἐκ τοῦ ἐποπτευομένου φορέως. Βάσει τῶν ἀνωτέρω, ἀμφισβητεῖται ἡ σκοπιμότης ἐντάξεως εἰς ΑΠΑ τῆς ἁρμοδιότητος κρατικῶν λειτουργιῶν πλὴν αὐτῶν τῆς πιστοποιήσεως καὶ ἐποπτείας. - Ὁ περιορισμὸς τοῦ ἄρθρου 22, παρ.5β τοῦ σχεδίου νόμου ἐπὶ τακτικοῦ προσωπικοῦ τῆς Ἀρχῆς κρίνεται ἐξαιρετικῶς ἐπαχθής.