Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 01 – ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Π. Αντύπας | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 17:24
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξίζει να το λάβετε υπ' όψιν σας τα παρακάτω: Αναφορικά με την δημιουργία της ΑΠΑ και τη λειτουργική και οικονομική κατάσταση της ΥΠΑ Τα υπάρχοντα έγγραφα του ICAO που περιέχουν πολιτικές καθώς και πληροφορίες υψηλού επιπέδου σχετικά με πηγές χρηματοδότησης αλλά και γενικότερα όσα αφορούν τα έσοδα και τα οικονομικά των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας είναι τα εξής: 1) Doc 9082 –ICAO’s Policies on Charges for Airports and Air Navigation Services 2) Doc 9161 - Manual on Air Navigation Services Economics 3) Doc 9562 – AirportEconomicsManual Ανεξάρτητα από ότι μπορείτε να ακούσετε η αλήθεια που προκύπτει από όλα τα παραπάνω έγγραφα είναι μία: Η ΥΠΑ όσο αναφορά το κομμάτι των αεροδρομίων και ιδιαίτερα της αεροναυτιλίας έχει ισχυρά έσοδα από τους χρήστες υπό μορφή τελών. Ειδικά όσο αναφορά την αεροναυτιλία τα έσοδα από τους χρήστες που εισπράττονται υπό μορφή τελών μπορούν να καλύψουν το σύνολο των λειτουργικών εξόδων της Υπηρεσίας ακόμα και τις επενδύσεις της. Από επενδύσεις δηλαδή για αγορά και τοποθέτηση καινούριων συστημάτων μέχρι και τα ανταλλακτικά και τις μετακινήσεις του προσωπικού για τις επισκευές και τις συντηρήσεις αυτών των συστημάτων…κυριολεκτικά τα τέλη προβλέπεται να καλύπτουν με βάση τους διεθνής και ευρωπαϊκούς κανονισμούς που ισχύουν τα πάντα όλα. Δυστυχώς η ΥΠΑ στο σύνολό της και ιδιαιτέρως δε οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας από το 2015 έχουν περιέλθει σε πρωτόγνωρα δραματική κατάσταση (σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό λόγω απουσίας προγραμματισμού ανανέωσης του, σοβαρότατες ελλείψεις σε ανταλλακτικά που έχουν οδηγήσει το 80% και άνω του εξοπλισμού να υπολειτουργεί και το χειρότερο όλων όλα αυτά να αποσιωπώνται ή/και καλύπτονται/υποβαθμίζονται από τους εν ενεργεία συνδικαλιστικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες και μόνο εάν κάποια από αυτά έρθουν στο φως της δημοσιότητας τότε και μόνο τότε εν μέρει και εντελώς αποσπασματικά αντιμετωπίζονται. Είναι σαφές ότι η όλη αυτή η δραματική «απομείωση» της ΥΠΑ την οδηγεί στην απαξίωση και στον κατακερματισμό της και μοναδικοί κερδισμένοι θα είναι όσοι επιβουλεύονται εντός και εκτός χώρας το έργο της και φυσικά και τα έσοδά της… Οι χρήστες φυσικά και γνωρίζουν την κατάσταση αλλά και αυτοί την αποσιωπούν διότι λόγω της υποβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της έλλειψης εμφάνισης εξόδων για την ανάπτυξη της υπηρεσίας πληρώνουν πάρα πολύ χαμηλά τέλη υπέρπτησης..δηλαδή για να πετούν πάνω από μια χώρα που είναι κόμβος!…και πάρα πολύ χαμηλά τέλη αεροδρομίων σε μια χώρα που είναι τουριστικός προορισμός... Και όταν λέμε πολύ χαμηλά τέλη δεν εννοούμε απλά χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (περίπου 50€ π.χ. είναι τα τέλη υπέρπτησης) αλλά μιλάμε για τέλη της τάξης π.χ. των 30€ και των 25€ στην πράξη! Συμπερασματικά: η ΥΠΑ και ιδιαιτέρως η αεροναυτιλία μπορεί να γίνει μια ισχυρά κερδοφόρα Δημόσια Υπηρεσία η οποία μπορεί να στηριχθεί εξ ’ολοκλήρου σε έσοδα τα οποία προέρχονται από τους χρήστες των υπηρεσιών της και η οποία θα μπορούσε να προσφέρει καθοριστικά τόσο στα δημόσια έσοδα όσο και στο ΑΕΠ μέσα από την οικονομική ανάπτυξη της χώρας στον τομέα των αερομεταφορών και της βιομηχανίας του τουρισμού. Αναφορικά με τον διαχωρισμό σε ΑΠΑ/ΥΠΑ. 1ον Υπάρχει σοβαρό νομικό πρόβλημα όσο αναφορά την χρηματοδότηση της ΑΠΑ από τέλη που προορίζονται αποκλειστικά για την αεροναυτιλία με βάση τις Διεθνείς Συνθήκες και εκκρεμούν ΗΔΗ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ. 2ον Υπάρχει σοβαρή αλληλεξάρτηση ακόμα και αλληλοκάλυψη! έργου που καθιστά την διάσπαση αναποτελεσματική και δημιουργείται μια επιπλέον ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ. 3ον Η λειτουργία της ΑΠΑ ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή είναι ΑΣΥΜΒΑΤΗ με την άσκηση κυβερνητικής πολιτικής (π.χ. σε θέματα που άπτονται της Διαχείρισης του Εναέριου Χώρου, της Εθνικής Ασφάλειας αλλά ακόμα και θέματα που έχουν να κάνουν με την άσκηση του επιχειρησιακού έργου του παρόχου.) 4ον Πληθωρισμός οργανικών μονάδων και αντιοικονομικός σχεδιασμός (Administrative costs και παρατηρήσεις του Σ.τ.Ε) Συμπερασματικά: Η Πρόταση που είναι η πλέον ενδεδειγμένη για την χώρα μας και συνάδει πλήρως με τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνής κανονισμούς είναι να διασφαλιστεί η ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ της NSA (βλπ FunctionalSeparation σύμφωνα με τον Ε.Κ. 2004/549) Ο διαχωρισμός σε ΑΠΑ και ΥΠΑ ή οτιδήποτε άλλο πέρα από έναν λειτουργικό διαχωρισμό, functional separation όπως αυτός προβλέπεται από τον ΕΚ 2004/549, θα είναι επιζήμιο για την χώρα μας για όλους τους παραπάνω λόγους που μπορούν να αναλυθούν και λεπτομερώς. Ευχαριστώ