Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 03 – Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)Σχόλιο του χρήστη K. Kazakos | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 23:30
Αγαπητέ κύριε, Διαβάζοντας από τον τίτλο: ΥΠΑ, Αν. Π/Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας, διακρίνω ότι είστε προϊστάμενος της Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας της ΥΠΑ. Με άλλα λόγια του NSA της ΥΠΑ (National Supervisory Athority). Προτού αναπτύξω την σκέψη μου, καλό είναι να σας θυμίσω λίγο τί σημαίνει CAA ή ΝΑΑ και προκειμένου για την Ελλάδα HCAA (Hellenic Civil Aviation Authority). Ξεκινάμε λοιπόν: Αρχές πολιτικής αεροπορίας Η Σύμβαση για τη Διεθνή Πολιτική Αεροπορία (η «Σύμβαση του Σικάγου») ιδρύθηκε αρχικά το 1944. Αναφέρει ότι οι υπογράφοντες θα πρέπει να εργαστούν συλλογικά για την εναρμόνιση και την τυποποίηση της χρήσης του εναέριου χώρου για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την κανονικότητα των αεροπορικών μεταφορών. Κάθε υπογράφουσα χώρα, από την οποία υπάρχουν τουλάχιστον 193, έχει αρχή πολιτικής αεροπορίας (όπως η FAA στις Ηνωμένες Πολιτείες) για τους ακόλουθους τομείς της πολιτικής αεροπορίας: • Υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας - διαχείριση της κυκλοφορίας εντός του εναέριου χώρου μιας χώρας. • Άδεια προσωπικού - ρύθμιση της βασικής εκπαίδευσης και έκδοσης αδειών και πιστοποιητικών. • Πτητικές λειτουργίες - διεξαγωγή εποπτείας ασφάλειας των εμπορικών φορέων. • Αξιοπλοΐα - έκδοση πιστοποιητικών εγγραφής και πιστοποιητικών αξιοπλοΐας σε πολιτικά αεροσκάφη και εποπτεία της ασφάλειας των οργανισμών συντήρησης αεροσκαφών. • Αεροδρόμια - σχεδιασμός και κατασκευή εγκαταστάσεων αεροδρομίου. • Ασφάλεια και διευκολύνσεις Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η (συντομογραφία CAA) ένας οργανισμός που ελέγχει τη λειτουργία του κλάδου των αεροπορικών ταξιδιών, ειδικά με τη θέσπιση κανόνων ασφαλείας και την καθοδήγηση της κυκλοφορίας των αεροπλάνων. Υπάρχει μια παρόμοια οργάνωση στις ΗΠΑ που ονομάζεται Συντομογραφία Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Ομοσπονδιακής Αεροπορίας (FAA). Ουσιαστικό CAA. Ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών. Άρα HCAA η γνωστή μας ιστορικά ΥΠΑ. Αυτά για την ιστορία! Όσον αφορά τώρα την πρότασή σας : "Προτείνεται να προστεθεί στο τέλος του κειμένου της παραγράφου (1): “Η διεθνής αναφορά της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας είναι, Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA).”." Αλήθεια μετά από τόσα χρόνια ως Αν. Π/Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας θα έπρεπε να γνωρίζετε και να προτείνετε όχι να προστεθεί το "Ελληνική" στην ΑΠΑ αλλά να μας πείτε τί αναφέρουν οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί σχετικά με το ποια είναι η υποχρέωση του κάθε Κράτους Μέλους σε σχέση με την την Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας του. Συγκεκριμένα θα περιμέναμε να μας πείτε το πιο βασικό ότι δηλαδή η υποχρέωση της Ελλάδας ήταν και είναι να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας με τουλάχιστον λειτουργικό διαχωρισμό από την ΥΠΑ. Ο ΕΚ 549/2004 και όπως τροποποιήθηκε με τον ΕΚ 1079/2009 είναι σαφής: "«Άρθρο 4 Εθνικές εποπτικές αρχές 1. Τα κράτη μέλη διορίζουν ή ιδρύουν από κοινού ή μεμονωμένα, έναν ή περισσότερους φορείς ως εθνική εποπτική αρχή τους, για να εκτελεί τα καθήκοντα που της ανατίθενται δυνάμει του παρόντος κανονισμού και των μέτρων που αναφέρονται στο άρθρο 3. 2. Οι εθνικές εποπτικές αρχές είναι ανεξάρτητες από τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Η ανεξαρτησία αυτή επιτυγχάνεται με τον επαρκή διαχωρισμό, σε λειτουργικό τουλάχιστον επίπεδο, μεταξύ των εθνικών εποπτικών αρχών και των φορέων αυτών. 3. Οι εθνικές εποπτικές αρχές ασκούν τις εξουσίες τους κατά τρόπο αμερόληπτο, ανεξάρτητο και διαφανή. Τούτο επιτυγχάνεται με την εφαρμογή κατάλληλων μηχανισμών διαχείρισης και ελέγχου, στο πλαίσιο της διοίκησης ενός κράτους μέλους, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, τούτο δεν εμποδίζει τις εθνικές εποπτικές αρχές να ασκούν τα καθήκοντά τους στο πλαίσιο των κανόνων οργάνωσης των εθνικών αεροπορικών αρχών ή οιουδήποτε άλλου δημόσιου φορέα. 4. Τα κράτη μέλη εξασφαλίζουν ότι οι εθνικές εποπτικές αρχές διαθέτουν τους απαιτούμενους πόρους και ικανότητες για να φέρουν σε πέρας αποτελεσματικά και έγκαιρα τα καθήκοντα που τους ανατίθενται βάσει του παρόντος κανονισμού. 5. Τα κράτη μέλη κοινοποιούν στην Επιτροπή τις ονομασίες και τις διευθύνσεις των εθνικών εποπτικών αρχών, καθώς και τυχόν μεταβολές τους, και την ενημερώνουν για τα μέτρα που έλαβαν για να συμμορφωθούν προς τις παραγράφους 2, 3 και 4.»∙ Με άλλα λόγια θα περιμέναμε να αναφερθείτε στο γιατί δεν δημιουργείται μόνο μια ανεξάρτητη ΕΕΑΑ (NSA) ως διεύθυνση υπαγόμενη απευθείας πχ. στον Υπουργό, παρά μια ΑΠΑ η οποία εμπεριέχει υποβαθμισμένο τον NSA σε μια Γενική διεύθυνση και παράλληλα να τον χρησιμοποιεί για να χρηματοδοτείται και από τον NSA με σκοπό την ύπαρξή της! Επίσης να σας θυμίσω ότι στον ΕΚ 550/2004 (1079/2009) στο άρθρο 15 παρ. 2β αναφέρεται το έξης : "...Στο κόστος αυτό είναι δυνατόν να περιλαμβάνονται δαπάνες των εθνικών εποπτικών αρχών ή/και ειδικευμένων φορέων, καθώς και άλλες δαπάνες του ενδιαφερόμενου κράτους μέλους και παρόχου υπηρεσιών για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας." Δηλαδή οι ΕΕΑΑ της κάθε χώρας χρηματοδοτούνται ως προς το μέρος εκείνο που σχετίζονται αμιγώς με την Παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Αλήθεια σας φαίνεται ορθό και συμμορφούμενο με τους Ε.Κ. να χρηματοδοτείται όλη η ΑΠΑ με 1 ευρώ εως το 3% από τα τέλη αεροναυτιλίας? Τί σχέση έχει όλη η ΑΠΑ με την παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας? Ή μήπως είναι βολικό να "βαπτίζουμε" ουσιαστικά όλη την ΑΠΑ ως NSA για να είμαστε συμμορφούμενοι με τους διεθνείς κανονισμούς? Νομίζω είστε ο πλέον αρμόδιος να μας απαντήσετε.? Εκτός εάν δεν το γνωρίζετε.? Αλήθεια μια απάντησή σας θα ήταν χρήσιμη... Φανταζόμαστε ότι όλοι καταλαβαίνουν τί πάει να δημιουργηθεί με την ΑΠΑ. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας