Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»Σχόλιο του χρήστη Νίκος Αλεξανδράκης | 5 Σεπτεμβρίου 2020, 07:10
Ο Κος Σπίρτζης, πρώην υπουργός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σε δηλώσεις του το 2016 αποκάλυψε ότι υπήρχαν πιέσεις από Ευρώπη στην Ελλάδα ώστε να ιδιωτικοποιηθεί ο πάροχος αεροναυτιλίας και ότι τελικά αυτό απετράπει έπειτα από διαπραγμάτευση της Ελλάδας με τους εταίρους. Αποκάλυψε επίσης και επεσήμανε/τόνισε ότι είναι σημαντικό να παραμείνει υπό δημόσιο κρατικό έλεγχο το FIR Αθηνών καθώς και ότι πολλά συμφέροντα και παρατάξεις έχουν στενοχωρηθεί που τελικά αυτό δεν πραγματοποιήθηκε. Στην συνέχεια αποκάλυψε ότι υπήρχαν αιτήματα από υπηρεσίες άλλων χωρών να αναλάβουν τον έλεγχο τμήματος ή και όλου του FIR Αθηνών ή να συνδράμουν με την παροχή ξένων ελεγκτών τις υπηρεσίες της αεροναυτιλίας. Τέλος κατήγγειλε ότι πρόθεση των προηγούμενων κυβερνήσεων ήταν να ιδιωτικοποιήσουν, τόσο τον έλεγχο του εναέριου χώρου, όσο και τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων της χώρας καθώς και ότι η ιδιωτικοποίηση του παρόχου αεροναυτιλίας στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών θα οδηγούσε σε εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων και σε απολύσεις εργαζομένων. Για ποίον λόγο προχωράει η κυβέρνηση στην έμμεση ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ??? Ο έλεγχος του FIR Αθηνών και η ΥΠΑ πρέπει να παραμείνει στο δημόσιο και να είναι κρατική υπηρεσία. Το αντίθετο εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα ιδιωτών και άλλων κρατών! FIR Αθηνών, έλεγχος του εναέριου χώρου, αμφισβήτηση και παραβάσεις του FIR Αθηνών από την Τουρκία και ο κίνδυνος εκχώρησης κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας με την ιδιωτικοποίηση του ελέγχου κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Την 7η Δεκεμβρίου 1944 υπογράφηκε στο Σικάγο η Σύμβαση περί Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας, που προέβλεπε την ίδρυση ενός Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). O ICAO θέσπισε τα όρια των περιοχών ευθύνης για τον έλεγχο του εναερίου χώρου στις χώρες μέλη του (Flight Information Region-FIR). Το FIR Αθηνών οριοθετήθηκε στο πλαίσιο των περιοχικών συνδιασκέψεων αεροναυτιλίας Ευρώπης των ετών 1950, 1952 και 1958. Σύμφωνα με τους κανόνες του ICAO και τη διεθνή πρακτική, η Ελλάδα απαιτεί, για λόγους ασφάλειας των πολιτικών πτήσεων, όπως όλα τα αεροσκάφη, πολιτικά και στρατιωτικά, υποβάλουν σχέδια πτήσεως πριν από την είσοδό τους στο FIR Αθηνών. Παρά ταύτα, τον Αύγουστο του 1974, η Τουρκία αυθαίρετα εξέδωσε τη ΝΟΤΑΜ 714 ("ειδοποίηση προς αεροναυτιλομένους") με την οποία προσπαθούσε να επεκτείνει τον χώρο της δικαιοδοσίας της μέχρι το μέσο του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών. Η Ελλάδα τότε κήρυξε το Αιγαίο επικίνδυνη περιοχή (NOTAM 1157). Η Άγκυρα, το 1980, και πάλι μονομερώς, ανακάλεσε τη ΝΟΤΑΜ 714 όταν διαπίστωσε ότι το μέτρο έβλαπτε τα συμφέροντά της και ιδίως τον τουρισμό της. Ωστόσο, η Τουρκία έκτοτε, με το επιχείρημα ότι η Σύμβαση του Σικάγο δεν αφορά στα κρατικά αεροσκάφη, σταθερά αρνείται να υποβάλει σχέδια πτήσεων για τις εισόδους των στρατιωτικών αεροσκαφών της εντός του FIR Αθηνών, διαπράττοντας, έτσι, πολυάριθμες παραβάσεις των κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και δημιουργώντας κινδύνους για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εξαναγκάζεται να προβαίνει σε διαδικασίες αναγνώρισης των αγνώστων στις αρμόδιες αρχές εναέριας κυκλοφορίας ιχνών αεροσκαφών, που έχουν εισέλθει στο FIR Αθηνών χωρίς να έχουν υποβάλει σχέδιο πτήσεως, καθώς και σε αναχαιτίσεις, όταν αυτά παραβιάζουν τον εθνικό μας εναέριο χώρο.