Αρχική Νέος Κανονισμός Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών ΑσυρμάτουΆρθρο 3 – Εξετάσεις για την Απόκτηση Πτυχίου ΡαδιοερασιτέχνηΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Κ. Γιανναράκης | 10 Αυγούστου 2010, 12:03
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο ραδιοερασιτεχνισμός στον 21ο αιώνα έχει αλλάξει πολύ... Υπολογιστές, Ιντερνετ, ψηφιακές επικοινωνίες, κινητά τηλέφωνα, δορυφόροι, μικροκυκλώματα, λογισμικό που διευκολύνει και αυτοματοποιεί δεκάδες διαδικασίες... Και προπαντός πολύ περισσότεροι άνθρωποι με διάθεση και δυνατότητες για επικοινωνία, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Ο ραδιοερασιτεχνισμός θα μπορούσε να είναι ένα απο τα πιο δημαφιλή χόμπυ των νέων του 21ου αιώνα, ειδικά σε μια χώρα με βουνά, νησιά και φύση επισκέψιμη όλο τον χρόνο. Συμβαίνει όμως το αντίθετο. Ο τρόπος που δυσ-λειτουργεί το χόμπυ, απο την ύλη και τον τρόπο διενέργειας των εξετάσεων μέχρι την εσωτρέφεια των περισσότερων συλλόγων, αποδιώχνει τους δημιουργικούς και δραστήριους. Αυτή είναι η κοινή διαπίστωση όσων έρχονται σε συχνή επαφή με την νέα γενιά που έχει και πολλές γνώσεις και πολλά ερεθίσματα γύρω απο την επικοινωνία. Δυστυχώς το σχέδιο του νέου κανονισμού δεν κάνει το απαιτούμενο βήμα στον 21ο αιώνα. Γιατί να μήν "ανοίξει" το χόμπυ; Γιατί να μην δημιουργηθεί μια εισαγωγική κατηγορία για τους νέους ραδιοερασιτέχνες με βασικό περιορισμό την χαμηλή ισχύ; Οι ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι θα μπορούσαν να αναλάβουν την εκπαίδευση, την επίβλεψη του χειρισμού αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων με απλές εξετάσεις που θα μπορούσαν να γίνονται κάθε μήνα στα γραφεία των συλλόγων. Αυτή η αλλαγή θα έφερνε περισσότερους νέους στον ραδιοερασιτεχνισμό, αλλά θα είχε σαν αποτέλεσμα την αναβάθμιση της λειτουργίας των συλλόγων και την συνολική βελτίωση τεχνογνωσίας της κοινότητας των ραδιοερασιτεχνών. Γιατί θα βάλει τους συλλόγους σε διαδικασία ευγενικής άμιλλας - ποιός διαθέτει τους καλλιτερους εκπαιδευτές - αλλά και αποτρέπει κάθε είδους "ζαβολιές" - θα είδα δακτυλοδεικτούμενος όποιος τις επιχειρήσει. Δεύτερη σημαντική αλλαγή θα πρέπει να είναι η αφαίρεση απο τις εξετάσεις της απάιτησης της γνώσης του χειρισμού Μορς. Ο κώδιακας Μόρς είναι ένας γοητευτικός και εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας, αλλά βάσει των διεθνών οδηγιών δεν είναι πλεον προαπαιτούμενο για τους ραδιοερασιτέχνες ούτε άλλωστε χρησιμοποιείται στις άλλες πολιτικές επικοινωνίες. Οποιος θέλει μπορεί να χρησιμοποιεί Μόρς στις προβλεπόμενες περιοχές συχνότήτων. Δεν είναι δυνατόν να επιμένουμε στην Ελλάδα του 21ου αιώνα στην διατήρησή του στην εξεταστέα ύλη, όταν έχει καταργηθεί στις περισσότερες χώρες. Γιάννης Κ. Γιανναράκης sw1mne