Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΟΣ ΣΠΥΡΟΣ | 6 Σεπτεμβρίου 2020, 15:40
Συμφωνα με το αιτιολογικό, η μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ γίνεται για την άρση του εμποδίου της οικονομικής αυτοτέλειας, που δεν υπάρχει σήμερα. Το διακύβευμα όμως είναι ανυπολόγιστο, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου διαχείρισης του FIR Αθηνών από το ελληνικό κράτος και σύμφωνα με τη συνθήκη του Σικάγο, όποιος ελέγχει τον αέρα ελέγχει και τη θάλασσα. Δεν θα έχουμε δικαιοδοσία να κάνουμε ούτε διάσωση στο Αιγαίο. Ειδικά σε τέτοιυς καιρούς, με την Τουρκία να θέλει να ανατρέψει τη συνθήκη της Λωζάνης, το ελληνικό κράτος με τη συνεργασία ΥΠΑ - ΓΕΑ πρέπει να διαφυλάξει τα κυριαρχικά του δικαιώματα στη διαχείριση του Εθνικού εναέριου χώρου. Οσον αφορά την απότελεσματικότητα, απόδωση και ανταγωνιστικότητα στην αεροπορική βιομηχανία, η ΥΠΑ είναι από τους πλέον βιώσιμους οργανισμούς γιατί το προσωπικό της εκπαιδεύεται και αξιολογείται διαρκώς μέσα στο έτος ώστε να παράγει υψηλής (μετρήσιμης) ακρίβειας έργο στους χρήστες του εθνικού εναέριου χώρου με πόρους που δεν επιβαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό και τα Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων. Συνεπώς, είναι προς το συμφέρον κυρίως των χρηστών ΚΑΙ του ελληνικού κράτους να παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου η ΥΠΑ και το εμπόδιο της οικονομικής αυτοτέλειας να αρθεί μέσα από το πλαίσιο μιας Γενικής Γραμματείας και επουδενί Νομικού Προσώπου.