Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 30 – Τροποποιούμενες – καταργούμενες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ | 10 Αυγούστου 2010, 13:28
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΑ ΑΠΟ: ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟ Α.α. Δντή ΥΕΠ/Ε4 Σας πληροφορώ ότι περί τα τέλη Απριλίου 2010 ζητήθηκε από την Δνση ΥΕΠ/Ε4 να εκφράσει τις προτάσεις της για την νέα οργάνωση της ΥΠΑ. Μάλιστα μας υποβλήθηκε ένα προσχέδιο και πάνω σε αυτό εργαστήκαμε και οι παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν αφορούσαν κυρίως την Δνση ΥΕΠ/Ε4 και λιγότερο άλλες Δνσεις Ηλεκτρονικών στην Αθήνα. Οι προτάσεις μας υποβλήθηκαν την 1/5/10. Διαπιστώσαμε ότι στο σχέδιο που δόθηκε στην δημοσιότητα από το Υπουργείο δεν υπήρχε τίποτα από αυτά που εκφράσαμε. Τώρα το υποβληθέν σχέδιο έχει τεθεί σε διαβούλευση και μπορούμε να πούμε ξανά τις απόψεις μας. Δεν θα εκφράσω παρατηρήσεις για όλο το σχέδιο αλλά για ένα μόνο θέμα το οποίο αφορά την Δνση ΥΕΠ/Ε4 και θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο και εκφράζεται από την εμπειρία μου 10 χρόνια Τμηματάρχης και περί τα 2 χρόνια α.α. Δντής στην ΥΕΠ/Ε4. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ: Με τον υφιστάμενο Οργανισμό της ΥΠΑ υπάρχει ο θεσμός των Τμηματαρχών 24ωρου Βάρδιας (Τ/Φ) οι οποίοι είναι έξη (6) συνολικά για την ΥΕΠ/Ε4. • Οι Τ/Φ εργάζονται όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου σε έξη (6) βάρδιες. • Ως Τμηματάρχες, προΐστανται σε όλους τους υπαλλήλους των τριών τμημάτων της Ε4 που είναι βάρδια τις αντίστοιχες ώρες. • Η αρμοδιότητα του Τ/Φ εφαρμόζεται σε όλα τα συστήματα αεροναυτιλίας που αφορούν τα ΚΕΠ/ΑΤΗ/ΜΑΚ όχι μόνο στον χώρο της ΥΕΠ αλλά και σε όλη την Ελλάδα (σταθμοί RADAR, Ραδιοβοηθήματα, αναμεταβιβαστικοί σταθμοί κ.α.) • Η ευθύνη των αφορά την καλή λειτουργία των συστημάτων αεροναυτιλίας σε όλον τον Ελληνικό Εναέριο χώρο εκτός των αεροδρομίων. • Για κάθε σημαντικό πρόβλημα ο Τ/Φ δίδει τις κατάλληλες οδηγίες και συντονίζει για τις απαιτούμενες ενέργειες στις βάρδιες της ΥΕΠ/Ε4. Για τις βλάβες εκτός ΥΕΠ , συντονίζει, καθοδηγεί και λαμβάνει αποφάσεις για την επίλυση των προβλημάτων. • Είναι ο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ των χρηστών (Εναέριος Κυκλοφορία) και των μονάδων υποστήριξης τόσο της ΥΠΑ αλλά και εκτός ΥΠΑ (ΕΕΤΤ για τις παρεμβολές), ΟΤΕ, ΔΕΗ, γειτονικά FIR που ανταλλάσουμε πληροφορίες RADAR, κ.α. • Οι Τ/Φ είναι αναπληρωτές Δντές της Δνσης ΥΕΠ/Ε4 κατά την διάρκεια της απουσίας του Δντή όλο το 24ωρο, δεδομένου ότι ο Δντής είναι αδύνατον να είναι παρόν στην εργασία συνεχώς. • Λόγω της σπουδαιότητας του έργου των, όπως περιγράφηκε παραπάνω, στην ΥΕΠ έχει εκδοθεί η ΜΕΔ 5 όπου καθορίζονται ακριβώς οι ανωτέρω αρμοδιότητες. Πέραν της ΜΕΔ 5 υπάρχουν και πολλά Υπηρεσιακά Σημειώματα όπου περιγράφονται συμπληρωματικές οδηγίες για το έργο των, τα οποία μπορεί ο καθένας να τα μελετήσει και να κατανοήσει την σπουδαιότητα του έργου των. Με το νέο σχέδιο της ΥΠΑ οι ανωτέρω Τμηματάρχες 24ώρου καταργούνται. Αντί αυτών, προβλέπεται ότι υπάλληλοι του Τμήματος Γ θα εκτελούν βάρδια στον SMC και θα έχουν κατά κάποιο τρόπο τις αρμοδιότητες των πρώην Τ/Φ όσον αφορά την παρακολούθηση των συστημάτων μόνο. Με αυτή την κατάργηση δημιουργούνται τα ακόλουθα ερωτήματα: • Πως ένας απλό υπάλληλος θα έχει την ευθύνη για όλο το παραπάνω σύστημα; • Πώς ένας απλός υπάλληλος θα μπορεί να προΐστανται στους άλλους υπάλληλους στις βάρδιες των τμημάτων της ΥΕΠ/Ε4 όπου κάποιοι πιθανόν κάποιοι να είναι και αρχαιότεροί του; • Πως ένα απλός υπάλληλος θα έχει τα κύρος για να χειριστεί σοβαρές κρίσεις με άλλες μονάδες εκτός ΥΠΑ όπως με την ΕΕΤΤ για σοβαρές παρεμβολές, με τον ΟΤΕ για σοβαρές βλάβες κ.α.; • Πως ένας απλός υπάλληλος θα μπορεί να δίδει οδηγίες ή ακόμη και εντολές στις περιφερειακές μονάδες της ΥΠΑ ή το ΚΗΕΕ; • Ποιος θα αναπληρώνει τον Δντή κατά την απουσία του όλο το 24ωρο, δεδομένου ότι η Δνση Ε4 σήμερα και με την νέα της μορφή εκτελεί σημαντικό έργο όλο το 24ωρο σε όλο το Ελληνικό FIR; • Ποιος θα συντονίζει όλες τις μονάδες τόσο της Αθήνας όσο και τις περιφερειακές αλλά και τις υπηρεσίες εκτός ΥΠΑ (ΕΕΤΤ, ΟΤΕ, ΠΑ κ.α.) σε περίπτωση κρίσεων ή σοβαρών βλαβών; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Θεωρώ ότι η κατάργηση των Τ/Φ 24ωρου είναι λάθος, θα δημιουργήσει σοβαρές δυσλειτουργίες και προτείνω την επαναφορά των. Για να μη θεωρηθεί δε ότι η πρόταση είναι μεροληπτική επειδή αφορά τον κλάδο μου και την Δνση που υπηρετώ τώρα, παρά τα ανωτέρω επιχειρήματα, προτείνω για τους ίδιους ή παρεμφερείς λόγους να επανέλθουν οι Προϊστάμενοι 24ωρου και στο ΚΕΠΑΘ όπου και εκεί έχουν καταργηθεί με το νέο σχέδιο.