Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 – Δαπάνες αποζημίωσης του προσωπικούΣχόλιο του χρήστη Νικόλοος Γιρούκης | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 09:17
Οι υπάλληλοι κλάδου Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου Π.Π.Α. ή AFISO όπως μετονομάστηκε ο κλάδος Τηλεπικοινωνιακών εκ του οποίου προέρχονται, παρέχουν Υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου Υ.Π.Π.Α. (AFIS) με σκοπό την διασφάλιση της ασφαλούς και ομαλής διεγαγωγής των πτήσεων στους Αερολιμένες της χώρας στους οποίους δεν παρέχεται υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (Ε.Ε.Κ.). Οι Αερολιμένες αυτοί είναι οι μικρότεροι αλλά περισσότεροι εκ του συνόλου των Ελληνικών αερολιμένων. Οι υπάλληλοι AFISO παράλληλα με τα κύρια καθήκοντά τους, παρέχουν υπηρεσίες ενημέρωσης και προετοιμασίας πτήσης, σύνταξη και διαβίβαση σχεδίων πτήσης, έκδοσης αγγελιών, ΝΟΤΑΜS, διασφαλίζουν την λειτουργία ARO (Aerodrome Reporting Ofice) και Τηλεπικοινωνιών μεταξύ πτήσεων και επίγειων αεροναυτικών σταθμών (COM ops) και άλλων συνεργαζόμενων υπηρεσιών και εταιρειών. Συνεπώς η λειτουργία εκάστου ενός εκ των αερολιμένων αυτών δεν νοείται τη απουσία του υπαλλήλου AFISO. Οι υπάλληλοι AFISO υπηρετούν επίσης σε όλους τους αερολιμένες όπου παρέχεται ΕΕΚ παρέχοντας υπηρεσίες ΑRΟ και COM ops αλλά και AFIS όπου απαιτηθεί. Εξάλλου διασφαλίζουν την λειτουργία του Κέντρου Γενικών Εκπομπών (μεταξύ αερολιμένων, πτήσεων, Υπηρεσιών, Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιακών και Επιχειρησιακών Κέντρων, κλπ) αλλά και του Κέντρου Σταθερών Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών AFTN. Επίσης υπηρετούν στο NOTAM OFFICE και σε άλλους νευραλγικούς τομείς της ΥΠΑ. Οι υπάλληλοι AFISO είναι οι αρμόδιοι εφαρμοστές των σχετικών εντολών του ICAO και των οδηγιών του EUROCONTROL όπως αποτυπώνoνται στο εγχειρίδιο AFIS του EUROCONΤROL κ.λ.π. και στη σχετική νομοθεσία περί αεροναυτικών τηλεπικοινωνιών. Εκ των ανωτέρω είναι προφανής η αδικία που υπέστη ο κλάδος δια της μείωσης του ποσοστού από 6% σε 4%, επ ωφελεία άλλου κλάδου, και μάλιστα του οποίου η παρουσία στους αερολιμένες AFIS δεν είναι αναγκαία. Αντί λοιπόν να χορηγηθεί αύξηση σε ποσοστό ίσο τουλάχιστον με εκείνο του εν λόγω κλάδου, προβλέπεται και μείωση 2% του χορηγούμενου 6%. Οφείλεται, συνεπώς τουλάχιστον η αποκατάσταση του 6% δια της επαναχορήγησης του αδίκως απωλεσθέντος ποσοστού 2% στους υπαλλήλους κλάδου Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου Π.Π.Α. (AFISO).