Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»Σχόλιο του χρήστη Γάκος Αντωνιος | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 18:15
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (Η.Π.Α) η FAA (αντίστοιχη ΥΠΑ) ανήκει στο στενό δημόσιο τομέα. Έγιναν πολλές μελέτες και έρευνες για την απεμπλοκή ,της FAA ,από το κράτος αλλά όλοι κατέληγαν και καταλήγουν , στο ίδιο συμπέρασμα ότι για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας πρέπει να παραμείνει ομοσπονδιακή υπηρεσία. Στην Ελλάδα ,λόγο των όμορων κρατών και της επιθετικότητας της Τουρκίας και για λόγους ,που δεν πρέπει να αναφερθούν δημόσια, είναι επιτακτική ανάγκη να μείνει η υπηρεσία στο στενό δημόσιο. Το πρόβλημα της οικονομικής ανεξαρτησίας και ευελιξίας μπορεί να λυθεί με άλλους τρόπους. Η αλλαγή του πάροχου αεροναυτιλίας στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, θα οδηγήσει σε εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων και σε αδυναμία απορρόφησης οικονομικών πόρων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις επενδύσεις. Επίσης λόγοι safety πρέπει εμποδίσουν την αλλαγή της σχέση μεταξύ του κράτους και της ΥΠΑ. Σε ένα αεροπορικό ατύχημα , ας θυμηθούμε όλοι το ατύχημα στο Uberlingen το 2002 , θα πρέπει να καταβληθούν υπέρογκα χρηματικά ποσά που θα δημιουργούσαν πρόβλημα σε μια ΥΠΑ με μορφή ΝΠΔΔ. Θα ήθελα να θυμίσω την απάντηση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ,σε επίκαιρη ερώτηση στην βουλή πριν από λίγα χρόνια, για τo ενδιαφέρον της Γερμανίας σχετικά με την διαχείριση του ελλαδικού εναερίου χώρου. Η απόφαση της σημερινής κυβέρνησης πρέπει να είναι η διατήρηση του ελέγχου του εναέριου χώρου της Ελλάδας υπό δημόσια διαχείριση και η οριστική διαγραφή των διακινούμενων σεναρίων περί ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης του εναέριου χώρου. Με το παρών νομοσχέδιο θα πρέπει να ανατραπεί το καθεστώς κακοδιαχείρισης ,να εξασφαλιστούν πόροι για τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας και να επιτευχθεί ορθολογικός εκσυγχρονισμός των δομών, που θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση πόρων. Η βέλτιστη λύση αυτή την στιγμή για την μορφή της ΥΠΑ πρέπει να αναζητηθεί στην αντίστοιχη ΥΠΑ της Γαλλίας (DGAC) Κλείνοντας ,θα ήθελα να αναφερθώ στις άοκνες προσπάθειες των εργαζομένων της ΥΠΑ που με πενιχρά μέσα, δεν επέτρεψαν να εκτεθεί η υπηρεσία , ακόμα και μεσούσης της οικονομικής κρίσης.