Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΣΑΥΠΑ | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 19:49
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 4 Άρθρο 37: ΣΚΕΠΤΙΚΟ 4 Στην παράγραφο 1 του άρθρου 37 αναφέρεται ότι στην Α.Π.Α. συνιστώνται εκατόν εβδομήντα δύο (172) θέσεις, εκ των οποίων οι εκατόν δέκα πέντε (115) θέσεις εκπαιδευτικής κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ). Στην Ελλάδα υπάρχουν 41 αεροδρόμια, 72 αδειοδοτημένα ελικοδρόμια, 41 αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης και 3 αδειοδοτημένα υδατοδρόμια, ο αριθμός των οποίων αναμένεται να αυξηθεί στην επόμενη πενταετία, τα οποία απαιτείται να εποπτεύονται σύμφωνα με τα Διεθνή και Εθνικά πρότυπα. Σε αυτά προστίθεται η απαίτηση παρακολούθησης / αδειοδότησης αεροπορικών εταιρειών, αεροπορικών σχολών, εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, διαχειριστών αεροδρομίων, φορέων παροχής αεροναυτιλιακών υπηρεσιών κλπ. Όλα αυτά συνολικά απαρτίζουν ένα ογκώδες εποπτικό και κανονιστικό αντικείμενο, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά οι μόλις 172 υπάλληλοι της ΑΠΑ που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου. Το γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδος και ο νησιωτικός της χαρακτήρας απαιτεί το «μάτι» του κράτους, δηλαδή μία αμιγώς κρατική υπηρεσία, να υπάρχει επιτόπου, στην πλειονότητα των αεροδρομίων της χώρας. Δεν είναι δυνατόν να ισχυρισθεί κάποιος με σοβαρότητα ότι ένα εποπτικό σώμα επιθεωρητικής φύσεως με μία υποστηρικτική αυτού κεντρική υπηρεσία θα μπορεί να εποπτεύει αποτελεσματικά τα προαναφερόμενα αεροδρόμια – ελικοδρόμια – υδατοδρόμια – πεδία προσγείωσης, εγκατεσπαρμένα σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και σε πολυάριθμα νησιά ανά πάσα ώρα και στιγμή που τυχόν θα χρειαστεί, ακόμα κι όταν θα παρουσιαστεί (που είναι σίγουρο ότι θα γίνει αυτό) κάποια επείγουσα κατάσταση. ΠΡΟΤΑΣΗ 4 Προτείνεται να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις της ΑΠΑ σε τουλάχιστον τριακόσιες (300), ώστε να ενισχυθεί η ΑΠΑ όχι μόνο σε περιφερειακό, αλλά και σε κεντρικό επίπεδο. Συγκεκριμένα προτείνεται να τροποποιηθεί το πρώτο εδάφιο της πρώτης παραγράφου και η περίπτωση 1α. του άρθρου 37 ως εξής: «1. Στην Α.Π.Α. συνιστώνται κατ’ ελάχιστον τριακόσιες (300) θέσεις, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: α. Διακόσιες σαράντα τρεις (243) θέσεις εκπαιδευτικής κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ)». ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 5 Άρθρο 37 ΣΚΕΠΤΙΚΟ 5 Σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 37, ορίζεται ότι στις θέσεις των προϊσταμένων των γενικών διευθύνσεων της ΑΠΑ μπορούν να ορίζονται «πρόσωπα που προέρχονται είτε από το προσωπικό της ΑΠΑ, είτε από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα». Η διάταξη αυτή εγκυμονεί πολύ σοβαρούς κινδύνους αφού δίνει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν σε πολύ κρίσιμες και υψηλόβαθμες θέσεις στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, προσωπικό που δεν γνωρίζει απολύτως τίποτα από το πολυδιάστατο αεροπορικό αντικείμενο. ΠΡΟΤΑΣΗ 5 Στην παράγραφο 10 του άρθρου 37 απαλείφεται η τελευταία φράση «…είτε από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα» και επομένως διαμορφώνεται ως εξής: : «10. Οι Προϊστάμενοι της Γενικής Διεύθυνσης Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Εποπτείας και Διοικητικής Υποστήριξης της Α.Π.Α. προέρχονται από το προσωπικό της Α.Π.Α.».