Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 25 – Κανονισμοί Επίγειας ΕξυπηρέτησηςΣχόλιο του χρήστη OLYMPIC HANDLING | 10 Αυγούστου 2010, 15:30
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
(δ) Άρθρο 25 του Σχεδίου Νόμου. Ομαδοποίηση Αερολιμένων Στο κείμενο του άρθρου 25 στο οποίο λαμβάνεται πρόνοια για την έκδοση με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του Βασικού και των Οικείων Κανονισμών Επίγειας Εξυπηρέτησης, δεν προβλέπονται τα κριτήρια βάσει των οποίων θα πραγματοποιείται η τυχόν ομαδοποίηση των αερολιμένων, παρότι δίδεται η δυνατότητα αυτή (παρ. 4 και 5). Η μόνη αναφορά που γίνεται είναι στο «συντελεστή βαρύτητας», ο οποίος προκύπτει μόνο από την ανάλυση των κινήσεων των αεροσκαφών εκάστου αερολιμένα, σε σχέση με την συνολική κίνηση των αεροσκαφών της ομάδας των αερολιμένων. Το συγκεκριμένο κριτήριο οδηγεί σε άνιση μεταχείριση, δεδομένου ότι οι διάφοροι τύποι αεροσκαφών έχουν σημαντικές αποκλίσεις αριθμού θέσεων, ενώ ουδένας λόγος γίνεται για το πραγματικό στοιχείο της επιβατικής κίνησης. Πρόκειται για 34 αεροδρόμια περιορισμένης ή/και εξαιρετικά περιορισμένης επιβατικής και εμπορικής κίνησης, ιδιαιτέρως κατά τη χειμερινή περίοδο. Το ποσοτικό κριτήριο των δύο εκατομμυρίων επιβατών του πεδίου εφαρμογής της Κοινοτικής Οδηγίας τουλάχιστον δίνει τη δυνατότητα στους φορείς να αναπτύσσουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Η άνευ όρων απελευθέρωση αεροδρομίων με μικρότερη επιβατική κίνηση είναι προφανέστατα αντίθετη στο σύστημα της Κοινοτικής Οδηγίας και ως εκ τούτου και του Π.Δ. Πλησιέστερη στο πνεύμα των εν λόγω νομοθετημάτων θα ήταν η ομαδοποίηση των 34 αερολιμένων βάσει συνδυασμένων κριτηρίων, η οποία να επιτρέπει στους υποψήφιους φορείς να σχεδιάσουν και εφαρμόσουν την οικονομικά και επιχειρησιακά αποτελεσματικότερη κατανομή των πόρων, τόσο σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού, με προφανείς επιπτώσεις στην εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική, η οποία σημειώνεται ότι λαμβάνεται υπόψιν κατά την επιλογή του φορέα επίγειας εξυπηρέτησης. Υπό την παρούσα μορφή του το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει ποια αναγκαιότητα ή/και ποια σκοπιμότητα θα υπαγορεύει συγκεκριμένη ομαδοποίηση, ούτε βεβαίως τα κριτήρια, τους όρους ή τις διαδικασίες υπό τους οποίους θα επιλεγούν οι ομάδες των αερολιμένων, μη επιβάλλοντας επομένως περιορισμό στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την αιτιολόγηση της εν λόγω απόφασης. Θέση της Εταιρίας μας είναι ότι ως κριτήρια για την ομαδοποίηση θα πρέπει να τεθούν τουλάχιστον τα εξής: (α) ο όγκος της επιβατικής κίνησης των αεροδρομίων ώστε κάθε ομάδα να συγκεντρώνει τον ίδιο όγκο κίνησης επιβατών με ιστορικά στοιχεία τριετίας και (β) η εποχικότητα του όγκου κίνησης των αερολιμένων. (ε) Αρ. 25 παρ. 5. Κριτήρια επιλογής των φορέων - διαγωνισμοί Από τις προτεινόμενες διατάξεις του σχεδίου νόμου και ιδίως από το συνδυασμό των άρθρων 25 παρ. 5 και 25 παρ. 4δ, προκύπτει ότι η διενέργεια διαγωνισμού για την επιλογή των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης προβλέπεται μόνον ως δυνατότητα που κρίνεται από το Διοικητή της ΥΠΑ και όχι ως υποχρέωση, χωρίς να είναι διακριτό υπό ποιες προϋποθέσεις επιλέγεται η διενέργεια διαγωνισμού, έναντι της επιλογής φορέων με βάση τα κριτήρια επιλογής που αναλυτικά θα προβλέπουν οι οικείοι κανονισμοί. Ωστόσο, το άρθρο 12 του πδ 285/1998 προβλέπει ως υποχρεωτική την επιλογή των φορέων μέσω διαγωνισμού στις περιπτώσεις που ο αριθμός των φορέων έχει περιοριστεί. Η θέση της Εταιρίας μας είναι ότι πρέπει να αποσαφηνιστεί ποια καθορίζεται ως διαδικασία επιλογής σε περίπτωση υποψηφιότητας περισσότερων φορέων για περιορισμένο αριθμό αδειών, να διασφαλιστεί δε ότι πρόκειται για διαδικασία συμμορφούμενη με τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της αμεροληψίας και της διαφάνειας. Τέλος, στα κριτήρια επιλογής των φορέων θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ως τμήμα της επαγγελματικής αξιοπιστίας και των τεχνικών προδιαγραφών και όρων ο όγκος της κίνησης που εξυπηρετεί κατ’ έτος ο φορέας, καθώς και η εποχικότητα της εν λόγω εξυπηρέτησης, ήτοι αν λειτουργεί και εξυπηρετεί τα αεροδρόμια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ή μόνο τη θερινή περίοδο, σαφώς με υψηλότερη βαθμολόγηση στην πρώτη περίπτωση.