Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»Σχόλιο του χρήστη Εμμανουήλ Φουτούλης | 7 Σεπτεμβρίου 2020, 20:37
Με το παρόν άρθρο δημιουργείται ένα κλίμα εργασιακής αβεβαιότητας σε όλους τους εργαζομένους της ΥΠΑ αφού πολύ εύκολα και γρήγορα από ΝΠΔΔ μπορεί να γίνει ΝΠΙΔ και υπάρχουν πολλά παραδείγματα υπηρεσιών του Δημοσίου που μετατράπηκαν εν μια νυκτί σε ΝΠΙΔ. Οι βασικοί λόγοι που πρέπει η ΥΠΑ να παραμείνει καθαρά στον Αμιγώς Δημόσιο τομέα είναι: 1)Είναι τελείως άκαιρο όταν γνωρίζετε πολύ καλά την κρίση με την Τουρκία όπου η ΥΠΑ έχει άριστη συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία τόσο σε θέματα συντονισμού όσο και σε θέματα παροχής δεδομένων Ραντάρ που είναι απαραίτητα για την διασφάλιση της ακεραιότητας του Ελληνικού FIR. Με το σκεπτικό του άρθρου ας κάνουμε ΝΠΔΔ και την Αστυνομία και τον Στρατό και την Πυροσβεστική. Η ΥΠΑ είναι η μοναδική υπηρεσία του δημοσίου, πέραν από τα σώματα ασφαλείας, που οι υπάλληλοί της μετακινούνται με φύλλα πορείας. 2) Στην εποχή του COVID19 όλες οι ιδιωτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας πτώχευσαν αφού είχαν ως βασικό τους έσοδο τα τέλη διαδρομής και αναγκάστηκαν τα κράτη να τις επιδοτήσουν με τεράστια κονδύλια. Πώς είναι δυνατόν να έχει οικονομική αυτοτέλεια η ΥΠΑ όταν έχει τόσο μειωμένα έσοδα και τα υπόλοιπα αεροδρόμια του δημοσίου που διαχειρίζεται είναι σχεδόν παθητικά; Εάν γίνει ΝΠΔΔ θα φανεί ότι είναι μια Υπηρεσία με παθητικό οικονομικό και τότε με την σύμφωνη κοινή γνώμη θα πουληθεί. Η ΥΠΑ διαθέτει ένα άρτια εκπαιδευμένο και υψηλού επιπέδου προσωπικό που προσφέρει υπηρεσίες στην εθνική ασφάλεια της χώρας. Χρειάζεται πολιτική βούληση και σωστή συνεργασία των οικονομικών υπηρεσιών της ΥΠΑ με του Υπουργείου για την γρήγορη έγκριση - προώθηση των μετακινήσεων και των δαπανών για ανταλλακτικά αξίας μερικών δεκάδων ή και εκατοντάδων ευρώ, από τα οποία εξαρτώνται ολόκληρα ηλεκτρονικά συστήματα αεροναυτιλίας που διασφαλίζουν την εύρυθμη και πάνω από όλα ασφαλή διακίνηση επιβατών μέσα στο FIR της Ελλάδας. Ας προστατέψουμε το Ελληνικό FIR να παραμείνει υπό την καθαρά Ελληνική δημόσια διαχείριση. Ας μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος και ας μάθουμε από αυτά. H λύση για Γενική Γραμματεία στο Υπουργείο Μεταφορών είναι κάτι το οποίο μπορεί να είναι βιώσιμο και αποδεκτό από όλους.