Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Μπασματζόγλου | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 10:58
Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν 41 αεροδρόμια χώρια τα υδατοδρόμια, τα ελικοδρόμια, και τα πεδία προσγείωσης. Όλα αυτά χρόνια τώρα εποπτεύονται από τους κατά τόπους Αερολιμενικούς Ελέγχους σύμφωνα με τα Διεθνή και Εθνικά πρότυπα εξ ου και η ασφάλεια πτήσεων στην Ελλάδα είναι υψηλού επιπέδου. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την απαίτηση παρακολούθησης / αδειοδότησης αεροπορικών εταιρειών, αεροπορικών σχολών, εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, διαχειριστών αεροδρομίων, φορέων παροχής αεροναυτιλιακών υπηρεσιών κλπ. τότε αντιλαμβανόμαστε (ακόμη και οι πιο κακοπροαίρετοι) την ανάγκη παρουσίας και ύπαρξης αεροπορικών αρχών στα αεροδρόμια. Στελεχωμένα από τους ήδη πανέμπειρους και εξειδικευμένους αερολιμενικούς υπαλλήλους. Η κρατική εποπτεία στα αεροδρόμια είναι άκρως απαραίτητη και αποτελεί ένα ογκώδες εποπτικό και κανονιστικό αντικείμενο, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά οι μόλις 172 υπάλληλοι (διαφόρων και άσχετων με το αντικείμενο κλάδων) της ΑΠΑ που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, το οποίο γράφτηκε στο πόδι (φαίνεται από την ορολογία που χρησιμοποιείται, χώρια την ουσία του, που απλά δεν θέλει κρατικούς ελέγχους επί των ιδιωτών στις αερομεταφορές). Προτείνεται να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις της ΑΠΑ σε τουλάχιστον τριακόσιες (300), ώστε να ενισχυθεί η ΑΠΑ όχι μόνο σε περιφερειακό, αλλά και σε κεντρικό επίπεδο. Συγκεκριμένα προτείνεται να τροποποιηθεί το πρώτο εδάφιο της πρώτης παραγράφου και η περίπτωση 1α. του άρθρου 37 . Όλοι οι Αερολιμενικοί της ΥΠΑ (δεν είναι πάνω από 180 άτομα) που δεκαετίες τώρα κρατούσαν λειτουργικά και ασφαλή τα 40 και πλέον αεροδρόμια είναι καταρτισμένοι, έμπειροι και ειδικά εκπαιδευμένοι στο εποπτικό αντικείμενο που πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει στα αεροδρόμια προκειμένου να μην είναι ανεξέλεγκτοι οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται σε αυτά και να μη γίνονται εκπτώσεις σε ζητήματα ασφάλειας (safety & security). Δεν αντιλαμβάνομαι τον νταλκά του να καταργηθούν αυτές οι 180 θέσεις, τη στιγμή που υπάρχουν υπηρεσίες, δήμοι, κλπ με χιλιάδες υπαλλήλους στο δυναμικό τους. Τόσο δευτερεύουσα είναι η ασφάλεια των πτήσεων και η σωστή λειτουργία των αεροδρομίων; Υπάρχει κράτος στον πλανήτη που απεμπολεί τους κρατικούς ελέγχους και την κρατική επίβλεψη επί επιχειρηματικών δραστηριοτήτων; Μπορεί να μας απαντήσει κάποιος αρμόδιος; Εκτός βέβαια και αν ισχύει κάτι άλλο, όπως θέλουν οι φήμες.