Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 53 – Προσθήκη νέου άρθρου 26Β στο ν. 4427/2016 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Σημαιάκης | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 13:52
Πρόταση για διευκρίνιση στην παραγ. 1: Ο νόμος θα πρέπει να διευκρινίσει πως θα διασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα του οργανισμού Ν.Π.Δ.Δ. «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» Σημειώνεται ότι με βάση την απαίτηση που εκφράζεται στον Ε.Κ. 2017/373 (Παράρτημα ΙΙΙ, τμήμα Δ) σημείο: ATM/ANS.OR.D.015 Οικονομική ευρωστία — χρηματοοικονομική επάρκεια, "Οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας και διαχείρισης της ροής της εναέριας κυκλοφορίας είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις χρηματοοικονομικές τους υποχρεώσεις, όπως τα πάγια και μεταβλητά έξοδα λειτουργίας ή οι δαπάνες κεφαλαιουχικών επενδύσεων........................................ " Φυσικά η εν λόγω απαίτηση είναι αντικείμενο επιθεώρησης από την σημερινή Εθνική Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας (ΕΕΑΑ) και δυνητικά από την EASA και θα πρέπει να παρέχεται σαφής απόδειξη για την ικανοποίηση της ως άνω απαίτησης. Με την υφιστάμενη νομική μορφή, η βιωσιμότητα της ΥΠΑ και συνεπώς του παρόχου Αεροναυτιλίας, διασφαλίζεται τυπικά και ουσιαστικά από το Ελληνικό κράτος και υπάρχει και σχετική ρητή δήλωση προς την ΕΕΑΑ. Συνεπώς θα πρέπει για το νέο σχήμα να υπάρξει η κατάλληλη πρόβλεψη που να λαμβάνει υπόψη και καταστάσεις όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα με τον COVID-19, τις οικονομικές επιπτώσεις τους στην αεροπορική κίνηση και συνεπώς στην οικονομική ευρωστία του παρόχου υπηρεσιών αεροναυτιλίας και πως αυτές θα αντιμετωπίζονται.