Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 01 – ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Π. Καρατσιώρης | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 16:24
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήταν ενδεχομένως χρήσιμο (και επίκαιρο!) να θέσουμε κάποια ερωτήματα που αφορούν την Εθνική Στρατηγική Αεροναυτιλίας (Αν Υπάρχει) αλλά και εν γένει να προβληματιστούμε για την αεροπορική πολιτική που θα μπορούσε να χαράξει η Ελλάδα μιμούμενη το παράδειγμα της... Τουρκίας! 1. Οι τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές αεροδρομίων και αεροναυτιλίας καθώς και η γιγάντωση της κρατικής Turkish Airlines τί οφέλη (άμεσα και έμμεσα) έχει δημιουργήσει στην τουρκική οικονομία; 2. Πόσο έχει συνδράμει στην αύξηση του τουρισμού της Τουρκίας; 3. Πόσο έχει συνδράμει στην καθιέρωση της Κωνσταντινούπολης ως σημαντικότατο Αεροπορικό hub-διαμετακομιστικό κέντρο; 4. Έχει η Ελλάδα κάποιο όραμα για την περαιτέρω ανάπτυξη μιας εθνικής αεροπορικής στρατηγικής με άμεσα οφέλη για την ελληνική οικονομία και του τουρισμού; Μήπως θα έπρεπε να αναπτυχθεί ένα σοβαρό αναπτυξιακό πλάνο των ελληνικών αεροδρομίων και αερομεταφορών; 5. Εξυπηρετεί τα εθνικά μας συμφέροντα η καθιέρωση της Αθήνας σε ένα hub ανταγωνιστικό της Κωνσταντινούπολης; [α) Οι πρόσφυγες/παράνομοι μετανάστες που φτάνουν με πλεούμενα στα νησιά του ανατολικού αιγαίου, προερχόμενοι από χώρες όπως η Σομαλία, το Μαρόκο και το Κογκό μήπως έφτασαν στην Τουρκία με Turkish Airlines; β) Εδραίωση F.I.R. Aθηνών] 6. Εξυπηρετεί η σύμβαση παραχώρησης του Δ.Α.Α. -το οποίο έφτασε πέρυσι τον Αύγουστο σχεδόν το maximum capacity εξυπηρέτησης - προς αυτήν την κατεύθυνση; Αν όχι, ποιες είναι οι προτάσεις μας; 7. Είναι η μονοπωλιακή και καταχρηστική σύμβαση παραχώρησης του Δ.Α.Α. επωφελής για την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών στην Ελλάδα; 8. Εκσυγχρονίζεται με το παρόν Σχέδιο Νόμου το Ρυθμιστικό και Κανονιστικό Πλαίσιο αναφορικά με τα αεροδρόμια και την πολιτική αεροπορία; 9. Η Υ.Π.Α. και η Α.Π.Α., έτσι όπως σχεδιάζονται, θα διαθέτουν επαρκείς πόρους (ανθρώπινους και οικονομικούς) προκειμένου να υπηρετήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου και να επιτελέσουν τον εθνικό τους ρόλο; 10. Ποια είναι η Εθνική Στρατηγική αναφορικά με τη Γενική Αεροπορία, τα υδατοδρόμια και την ανάπτυξη αμφοτέρων; Μπορεί η ΥΠΑ να ανταποκριθεί με τις υπάρχουσες δομές και υποδομές σε ένα όραμα για την ανάπτυξη του Κλάδου; 11. Πόσα είναι τα έσοδα που αποκομίζει η Ελληνική Οικονομία από την Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά και ποια είναι τα πολλαπλασιαστικά της οφέλη; 12. Θα ικανοποιηθεί το πρόσφατο αίτημα της Fraport για αναβολή των δόσεων/υποχρεώσεων της που απορρέουν από τις Συμβάσεις παραχώρησης των 14 Αεροδρομίων λόγω Covid-19; (πιστεύω ότι θα είναι παράλογο να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των ασφαλιστικών ταμείων της Γερμανίας (βασικών μετόχων της Fraport) και να μην στηριχθούν αντίστοιχα κατά τρόπο δίκαιο και συμμετρικό εταιρείες του Κλάδου ελληνικών συμφερόντων). Το παρόν Σχέδιο Νόμου δυστυχώς έχει πολλά επιμέρους λάθη τα οποία δεν είναι δυνατόν να αναλυθούν ανά άρθρο σε μια τέτοιου είδους δημόσια διαβούλευση αλλά και στερείται ενός πραγματικού οράματος για την ανάπτυξη της αεροναυτιλίας στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να εγείρει εύλογα ερωτήματα. Η Ελλάδα έχει τεράστιες προοπτικές όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της Πολιτικής Αεροπορίας. Ο Covid-19 αργά ή γρήγορα θα περάσει. Η τρέχουσα κρίση αποτελεί ταυτόχρονα μια πολύ σημαντική ευκαιρία για τον επανακαθορισμό των προτεραιοτήτων της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και την περαιτέρω ανάπτυξη του Κλάδου των αερομεταφορών προς αυτήν την κατεύθυνση συνολικά. Παναγιώτης Καρατσιώρης Air Traffic Controler M.Sc. in Economics M.Sc. in Business Informatics