Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Ντίνα | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 17:59
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο αριθμός των 172 υπαλλήλων για τη στελέχωση της ΑΠΑ είναι ανεπαρκής για την επίτευξη του σκοπού της με όρους αυξημένης αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και διαφάνειας. Είναι προφανές, ότι η μείωση του αριθμού των προβλεπόμενων στο παρόν νομοσχέδιο οργανικών θέσεων της ΑΠΑ, σε σχέση με τον αριθμό των υπαλλήλων που κατανεμήθηκαν και τοποθετήθηκαν στην ΑΠΑ με βάση τον προηγούμενο νόμο, γίνεται σε βάρος, κυρίως, των υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Αερολιμενικών και έχει προκύψει, κατά κύριο λόγο, από την κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών στα αεροδρόμια. Όμως η διατήρηση των κατά τόπους Κρατικών Αεροπορικών Αρχών είναι και αναγκαία και επιβεβλημένη. Οι κατά τόπους Κρατικές Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων επιτελούν σημαντικό, ουσιαστικό και κρίσιμο έργο, ασκώντας καθήκοντα εποπτικά και ρυθμιστικά σε σχέση με την εφαρμογή του αεροπορικού δικαίου και της ισχύουσας εθνικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας σε τομείς όπως η ασφάλεια πτήσεων (safety), η ασφάλεια από έκνομες ενέργειες (security), η προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών και των ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς, ο αερολιμενικός έλεγχος κλπ. (η αναφορά είναι ενδεικτική και όχι περιοριστική). Οι Κρατικές Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων διενεργούν συνεχείς και συστηματικούς ελέγχους στα θέματα αρμοδιότητάς τους, σε καθημερινή βάση (σαββατοκύριακα, εορτές και αργίες επίσης) και σε όλο το ωράριο λειτουργίας των αεροδρομίων. Η παρουσία των κατά τόπους Κρατικών Αεροπορικών Αρχών είναι ιδιαιτέρως αναγκαία στα παραχωρημένα αεροδρόμια (η αναφορά είναι και πάλι ενδεικτική): – Η Κρατική Αεροπορική Αρχή είναι φορέας ελέγχου ΤΕΑΑ, έχει, ως κρατική αρχή, τη δυνατότητα να εφαρμόσει διαδικασία κράτησης αεροσκάφους λόγω οφειλών (ΤΕΑΑ, τελών χρήσης αεροδρομίου, τελών επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών), είναι αυτή που δεν θα επιτρέψει την αναχώρηση αεροσκάφους πριν την εξόφληση ΤΕΑΑ, σε περίπτωση αεροπορικών εταιρειών με υποχρέωση επιτόπιας καταβολής αυτών, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου. – Η Κρατική Αεροπορική Αρχή ελέγχει την εφαρμογή του Βασικού Κανονισμού Επίγειας Εξυπηρέτησης και του Κανονισμού Ανεφοδιασμού Αεροσκαφών με καύσιμα και χορηγεί, υπό προϋποθέσεις, προσωρινή έγκριση αυτοεξυπηρέτησης στην κατηγορία 8 (Υπηρεσίες Συντήρησης) κατά τις μη εργάσιμες ώρες και ημέρες, εποπτεύει την τήρηση των Αερολιμενικών Διατάξεων με δυνατότητα επιβολής ποινών επί παραβάσεων αυτών, συμμετέχει στις συναντήσεις της επιτροπής ασφαλείας του αεροδρομίου (safety committee), συνδράμει την ΕΔΑΑΠ στο έργο της σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος μέχρι την άφιξή της στον Αερολιμένα, διενεργεί προανάκριση σε περίπτωση συμβάντος ή ατυχήματος στον ελεγχόμενο χώρο του αεροδρομίου. – Η Κρατική Αεροπορική Αρχή διενεργεί έλεγχο ιστορικού υποψηφίων εργαζομένων σε κάθε αερολιμένα συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης, συγκαλεί την Επιτροπή Ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, παρακολουθεί την εφαρμογή του προγράμματος ασφαλείας του αερολιμένα, εγκρίνει διαδικασίες off airport check in, συμμετέχει στην επιτροπή αξιολόγησης απειλής (π.χ. σε περίπτωση απειλής βόμβας). – Η Κρατική Αεροπορική Αρχή διενεργεί ελέγχους πτυχίων και αδειών και πιστοποιητικών υγείας ιπτάμενου προσωπικού, ελέγχους αεροναυτιλιακών εγγράφων αεροσκαφών, αλκοολομετρήσεις σε ιπτάμενο προσωπικό και προσωπικό που δραστηριοποιείται στον αερολιμένα, μετρήσεις ταχύτητας οχημάτων και εφοδίων στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών κλπ. Με βάση τα παραπάνω, η κατάργηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών στα αεροδρόμια, μόνο προβλήματα και δυσλειτουργίες θα επιφέρει, το κυριότερο όμως είναι ότι διακυβεύεται η ασφάλεια των πτήσεων και η προστασία των δικαιωμάτων του επιβατικού κοινού. Απαιτείται, συνεπώς, αύξηση του αριθμού των προβλεπόμενων θέσεων στην ΑΠΑ (300 θέσεις είναι ένας λογικός και ικανός αριθμός για την επίτευξη του σκοπού της) ώστε να αξιοποιηθεί στη νέα υπηρεσία το σύνολο των υπαλλήλων του κλάδου ΠΕ Αερολιμενικών, με την εμπειρία και τις γνώσεις που διαθέτουν επί του αεροπορικού αντικειμένου, και να καταστεί δυνατή η διατήρηση των Κρατικών Αεροπορικών Αρχών των αεροδρομίων, που στελεχώνονται από Αερολιμενικούς υπαλλήλους, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν.