Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 – Δαπάνες αποζημίωσης του προσωπικούΣχόλιο του χρήστη Ελευθερία Σκέτου | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 18:20
Στο παρόν σχέδιο νόμου παρατηρεί κανείς ότι ενώ σύμφωνα με το άρθρο 4 σκοπός της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας είναι η εκτέλεση καθαρά καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων και η εφαρμογή της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η τελευταία παράγραφος του άρθρου 43 αναφέρει ότι όλες οι αποζημιώσεις και τα επιδόματα των εργαζόμενων στην αεροναυτιλία, συνδέονται πλέον με την επίτευξη των ετήσιων στόχων εξυπηρέτησης της εναέριας κυκλοφορίας, τήρησης του Σχεδίου Επιδόσεων καθώς και με την επιβεβαίωση της επίτευξης των στόχων αυτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας δίνοντάς της αρμοδιότητα η οποία όχι μόνο δε συνάδει με το σκοπό της και δεν αναφέρεται σε καμία από τις παραγράφους των αρμοδιοτήτων της του άρθρου 7, αλλά δίνει και σε μία αρχή εποπτικού και πιστοποιητικού χαρακτήρα, δυνατότητα οικονομικού ελέγχου και ρύθμισης του οργανισμού που καλείται να εποπτεύσει. Πρωτίστως λοιπόν, αναρωτιέται κανείς αν με το παρόν σχέδιο νόμου πραγματικά η σύνθεση και τα καθήκοντα της ΑΠΑ ακολουθούν τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Δευτερευόντως η στελέχωσή της με προσωπικό που στην πλειοψηφία του μοιάζει να στερείται εμπειρίας εργασίας αλλά και γνώσεων στους τομείς Αεροναυτιλίας ενέχει τον σοβαρότατο κίνδυνο η αξιολόγηση επίτευξης των ετήσιων στόχων εξυπηρέτησης της εναέριας κυκλοφορίας και η επιβεβαίωση επίτευξης αυτών να είναι προσηλωμένη μόνο σε αριθμούς χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πραγματικότητα, στην οποία υπεισέρχονται πολλές παράμετροι και ουκ ολίγοι αστάθμητοι παράγοντες. Θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι η καταβολή των εδώ και χρόνια θεσμοθετημένων αποζημιώσεων δε βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό φορολογείται δε με το παραπάνω, ενώ είναι το λιγότερο προκλητική η απόφαση η αποζημίωση των υπαλλήλων της ΑΠΑ (υπάλληλοι γραφείου) να μη συνδέεται με την επίτευξη των στόχων αλλά να καταβάλλεται ανεξαρτήτως. Εργαζόμενη ως ΕΕΚ σε περιφερειακό αεροδρόμιο τα τελευταία δεκαοχτώ χρόνια οι συνάδελφοι μου κι εγώ έχουμε κληθεί να αντιμετωπίσουμε πέρα από τον φόρτο εργασίας, ασυνήθεις καταστάσεις, παρέχοντας πάντα εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις οποίες έχουμε άριστα εκπαιδευτεί και για τις οποίες συνεχίζουμε δια βίου να εκπαιδευόμαστε καθώς ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας αποτελεί ένα δυναμικότατο και συνεχώς εξελισσόμενο σύστημα. Πληρούμε όλα τα προσόντα τα οποία ορίζονται από του Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, εργαζόμαστε όμως καθημερινά, χωρίς αργίες και καλοκαίρια, χωρίς τη δυνατότητα να αφήσουμε το πόστο μας για κανένα λόγο και παρέχουμε υπηρεσίες χρησιμοποιώντας απαρχαιωμένα συστήματα και εξοπλισμό, σε συνθήκες εργασίας που κανένας ευρωπαίος συνάδελφος δε θα μπορούσε να διανοηθεί, βάζοντας παρόλα αυτά και διατηρώντας πολύ ψηλά τον πήχη της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ασφάλειας των πτήσεων. Το συγκεκριμένο άρθρο του παρόντος σχεδίου νόμου πρόκειται να καταστρατηγήσει όλα αυτά τα οποία έχουν μέσα από ευρωπαϊκούς κανονισμούς θεσμοθετηθεί και να απαξιώσει τη φύση και το αντικείμενο της εργασίας μας, η οποία έτσι κι αλλιώς κοστολογείται και αμείβεται λιγότερο από την αντίστοιχη στην υπόλοιπη Ευρώπη. Μετά τιμής