Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 37 – Στελέχωση Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Δέσποινα Κετογλίδου | 8 Σεπτεμβρίου 2020, 23:57
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση (σελ. 1) του παρόντος σχεδίου νόμου, με τον Νόμο 4427/2016 «συστάθηκε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (στο εξής, ΑΠΑ ή η Αρχή) ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή με αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών αερολιμένων, καθώς και την άσκηση αρμοδιοτήτων οικονομικού ρυθμιστή της αγοράς των αερομεταφορών. Περαιτέρω, επιχειρήθηκε η αναδιοργάνωση του Παρόχου, ως αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας, με σκοπό να αποτελέσει φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και διαχείρισης αερολιμένων και υδατοδρομίων, εναρμονισμένο προς τις σύγχρονες επιταγές παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τις απαιτήσεις του εφαρμοστέου ενωσιακού δικαίου. Άλλωστε, δυνάμει της εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 66 του ν. 4427/2016, εκδόθηκε το π.δ. 84/2018, το οποίο ρυθμίζει ειδικά ζητήματα σχετικά με την οργάνωση της Αρχής, καθώς και το π.δ. 85/2018, το οποίο συνιστά τον Οργανισμό του Παρόχου». Περαιτέρω, στη σελ. 2 της ως άνω έκθεσης αναφέρεται ότι το παρόν σχέδιο νόμου επιδιώκει να εισαγάγει τις απαραίτητες βελτιώσεις και τροποποιήσεις, προκειμένου ο επιβαλλόμενος διαχωρισμός της αρμοδιότητας κανονιστικής ρύθμισης και εποπτείας από την παροχή των σχετικών υπηρεσιών να υλοποιηθεί άμεσα, υπό όρους αυξημένης αποτελεσματικότητας, αποδοτικότητας και διαφάνειας. Στη συνέχεια δε επεξηγείται ότι με το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρείται η αναμόρφωση της Αρχής, κυρίως μέσω της ενίσχυσης των αρμοδιοτήτων της και του προσδιορισμού των μέσων άσκησης αυτών, της απλούστευσης της οργανωτικής της δομής και του ακριβέστερου προσδιορισμού των πόρων χρηματοδότησής της. Βάσει των ανωτέρω, συνάγεται ότι στόχος του νομοθέτη είναι η αναμόρφωση της ήδη συσταθείσας και στελεχωθείσας Αρχής παρά τον παρελκυστικό τίτλο του Σχεδίου Νόμου περί Σύστασης της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και ρύθμισης κάθε ζητήματος σχετικού με την οργάνωση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητές της. Η Αρχή είχε συσταθεί και τώρα επιχειρείται η αναμόρφωσή της. Όμως με το παρόν σχέδιο νόμου «καταργούνται» οι υπάλληλοί της! Δηλαδή ενώ η Αρχή παραμένει και αναμορφώνεται, "καταργούνται" οι υπάλληλοι της! Υπάλληλοι οι οποίοι με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ/ΥΠΑ/10286/2019 τοποθετήθηκαν κατά τόπο, κατόπιν της κατανομής τους με το ΠΔ 84/2018 που αναφέρεται και στο σκεπτικό της αιτιολογικής έκθεσης. Κ. Υπουργέ, και στο παρελθόν έχουμε δει πολλές φορές αναδιοργανώσεις υπηρεσιών - όπως αυτή που επιχειρείται με το παρόν σχέδιο νόμου - ποτέ όμως δεν είδαμε κατάργηση των υπαλλήλων τους για να στελεχωθούν εξ΄αρχής με άλλο προσωπικό! Εν προκειμένω μάλιστα η κατάργηση αφορά σε υπαλλήλους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακές σπουδές, άριστη γνώση ξένων γλωσσών, με συνεχείς επιμορφώσεις/εξειδικεύσεις και μεγάλη εμπειρία στο αεροπορικό αντικείμενο, του κλάδου των Αερολιμενικών. Κ. Υπουργέ, η στελέχωση της ΑΠΑ πρέπει να γίνει σεβαστή. Τροποποιήστε τον αριθμό των προβλεπόμενων υπαλλήλων και σεβαστείτε την κατά τόπο τοποθέτησή τους, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1440/Β/24-4-2019. Σε σχόλια επί της διαβούλευσης αναλύονται επιπρόσθετοι λόγοι για την ανάγκη ενίσχυσης του αριθμού των προβλεπόμενων υπαλλήλων και την παρουσία των αερολιμενικών ως εντεταλμένων οργάνων του κράτους στα αεροδρόμια της χώρας για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, της ασφάλειας των πτήσεων, των αεροδρομίων, των επιβατών αλλά και του περιβάλλοντος.