Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 23 – Δομή Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 10:05
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι αδιανόητο να σκεφτεί κάποιος στην εποχή της πληροφορίας ότι το έργο της εποπτείας όλων των υποδομών και των φορέων του αεροπορικού χώρου που είναι εγκατεσπαρμένοι σε όλο τον ελλαδικό χώρο, ακόμη και σε πολύ μικρά ακριτικά νησιά να γίνεται από μία Αθηνοκεντρική Αρχή. Οι επιθεωρητές (95 στο σύνολό τους) της ΑΠΑ καλούνται να εποπτεύσουν αποτελεσματικά όλο τον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα: αεροδρόμια, ελικοδρόμια, πεδία προσγείωσης, υδατοδρόμια, αεροπορικές εταιρίες, αεροπορικές σχολές, ιπτάμενο προσωπικό, φορείς επίγειας εξυπηρέτησης, φορέα παροχής αεροναυτιλίας, υποδομές αεροναυτιλίας, κα. Όλα τα ανωτέρω αντικείμενα είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους και απαιτούν το προσωπικό να έχει υψηλή εξειδίκευση μέσω ικανών εκπαιδεύσεων αλλά και επαγγελματικής εμπειρίας επί των αντικειμένων. Αυτήν την γνώση την διαθέτουν και οι Αερολιμενικοί υπάλληλοι που είναι στα αεροδρόμια. Σημειώνεται ότι όλοι οι Αερολιμενικοί (λόγω κριτηρίων πρόσληψης) είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με άριστα Αγγλικά και οι περισσότεροι εξ αυτών διαθέτουν μεταπτυχιακούς τίτλους & διδακτορικούς τίτλους, ενώ έχουν υποστεί 630 ώρες εισαγωγικής εκπαίδευσης, 250 ώρες εξειδίκευσης, διαθέτουν πτυχίο «επιμελητού πτήσεως» και έχουν λάβει μέρος σε πολλές μετεκπαιδεύσεις έκαστος ανάλογα τον τομέα που δραστηριοποιείται. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις και ελέγχους στους Ελληνικούς Αερολιμένες σε θέματα ασφάλειας (safety) και ασφάλειας από έκνομες ενέργειες (security), ενώ πολλοί εξ αυτών είναι εμπειρότατοι εκπαιδευτές/εξεταστές. Η ΑΠΑ με την χρήση σύγχρονων συστημάτων, όπως ενιαίες διαδικτυακές βάσεις δεδομένων, ενιαία σύγχρονα και ασύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα, τυποποίηση διαδικασιών μπορεί να περάσει στην επόμενη μέρα. Έχει ήδη αποδειχτεί ότι σε όποιους τομείς ζητήθηκε η συνδρομή από τις Κεντρικές Υπηρεσίες της ΥΑΠ η εμπειρία των υπαλλήλων της περιφέρειας τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, πχ ομάδες πιστοποίησης αεροδρομίων Fraport-Greece, παρακολούθηση αποκατάστασης ευρημάτων αεροδρομίων Fraport-Greece, ελέγχους σε πτυχία και άδειες ιπταμένου προσωπικού, λειτουργία γραφείων ασφαλείας από έκνομες ενέργειες, επιτόπιες εκπαιδεύσεις σε προσωπικό αεροδρομίων, κλπ Αεροπορικές αρχές υπάρχουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία: 14 αεροπορικές αρχές και 6 περιφερειακά γραφεία, Γαλλία, Γερμανία (φανταστείτε ότι στην Γερμανία ότι κάθε κρατίδιο έχει την δική του ΑΠΑ για τα θέματα αεροδρομίων και αεροπορικών εταιριών), Αγγλία, Ισπανία, κλπ. Επίσης ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στην Αεροπορία (EASA) ακολουθεί παρόμοια πρακτική έχοντας στην δύναμή τους μόνιμους εργαζόμενους υπαλλήλους ως επιθεωρητές, αλλά συμπληρώνουν και τις ομάδες επιθεωρήσεων με επιθεωρητές από διάφορες ευρωπαϊκές αρχές και έτσι το κέρδος είναι πολλαπλό. Η EASA χρησιμοποιεί επιθεωρητές που είναι πιο «κοντά» στην αεροπορική βιομηχανία αλλά και οι χώρες έχουν άμεση πρόσβαση στην τεχνογνωσία της EASA για να βελτιώσουν τον εποπτικό τους μηχανισμό. Η ύπαρξη υπαλλήλων σε περιφερειακές μονάδες δεν προσφέρει μόνο ευελιξία και αμεσότητα αλλά και μεγάλη εξοικονόμηση πόρων αφού περιορίζονται σημαντικά οι μετακινήσεις προσωπικού, ενώ γίνεται βέλτιστη χρήση των σύγχρονων συστημάτων απομακρυσμένης εργασίας.