Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας»Σχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΥΡΙΤΣΗΣ | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 12:52
Άρθρο 52 – Τροποποίηση άρθρου 26 του ν. 4427/2016 – Σύσταση ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» 1. Με το παρόν άρθρο αλλάζει η νομική μορφή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Civil Aviation Authority) σε μία corporate entity Civil Aviation Service(!). Η τεκμηρίωση για αυτή την αλλαγή στη Αιτιολογική έκθεση είναι σαφώς πτωχή επιχειρημάτων. Ακόμη και στην περιγραφή του σκοπού , λειπει η παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας και των αντιστοίχων υποδομών της καθώς δηλώνει «Σκοπός της Υ.Π.Α. είναι η οργάνωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Επιπλέον παρότι επκαλείται τους Ευρωπαικούς κανονισμόυς εντουτοις δεν τους ακολουθεί. Εξηγώ 2. Δεν απαιτείται από πουθενά ο πλήρης διαχωρισμός του Παρόχου από την Εποπτική Αρχή Αεροναυτιλίας καθώς ο μέχρι σήμερα Λειτουργικός διαχωρισμός είναι πληρως αποδεκτός από την EASA (και τον ICAO). Η παρούσα κυβέρνηση είχει αντιταχθεί στον νόμο 4427/ αλλά σήμερα τον υιοθετεί και μάλιστα προς το χειρότερο μέσω ενός ΝΠΔΔ και τα οικονομικά ρίσκα που αυτό συνεπάγεται. 3. Σύμφωνα με τους Ευρωπαικούς κανονισμούς για να γίνει μια αλλαγή τέτοιου μεγέθους στο Νομικό καθεστώς και την οργάνωση που διεπει τον Πάροχο αεροναυτιλίας , θα έπρεπε να προηγηθει Safety Assessment και μετά να επακολουθήσει Νέα Αρχική πιστοποίηση του Παρόχου, η οποία περιλαμβάνει απαίτηση της διαβεβαίωσης της οικονομικής βιωσιμοτητας του παρόχου. Δεν έγινε 4. Σύμφωνα με τον ICAO (DOC 9082,9961,9980) για να γίνει αλλαγή του νομικού καθεστώτος του παρόχου από Αμιγές δημόσια υπηρεσία σε Νομικό πρόσωπο που ανήκει στο κράτος, θα πρέπει να προηγηθεί IMPACT assessment και να γίνει μελετη βιωσιμότητας με projected costs(λειτουργικά και επενδύσεων) και εσόδων , συμπεριλαμβανομένου και του Worst case scenario όπως τώρα με τον COVID παλαιότερα με τον SARS κλπ. Δεν έγινε. 5. Ο Πάροχος θα κληθεί να κάνει επενδύσεις της τάξης των 120 Εκατομυρίων Ευρώ για να είναι συμβατός με τις νέες απαίτησεις του ATM Master Plan. Πώς θα διασφαλιστούν αυτές εν μέσω COVID και μειωμένης κίνησης; Θα οδηγηθούμε εξ ορισμού με ένα υπερχρεωμένο ΝΠΔΔ; Εν κατακλείδι , στον αναγνώστη της τροπλογίας είναι προφανής μία προσέγγιση , Top Down που σημαίνει ότι πρώτα αποφασίστηκε να γίνει ΝΠΔΔ(προς το παρόν) και μετάη προσαρμογή του νόμου για ΥΠΑ και ΑΠΑ. Επίσης παρότι η συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων είναι απαιτητή από το Ευρωπαικό δίκαιο, εδώ το consultation γίνεται επι της ελλειμένης απόφασης (ΝΠΔΔ!) και όχι των προσέγγισεων για την επίλυση και εξέλιξη της ΥΠΑ . Ευχαριστώ Θεοδωρος Κυρίτσης ΗΜΑΕΚ Αντιπρόεδρος IFATSEA