Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 23 – Δομή Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Ιωάννης Γαλιώνης | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 12:19
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πιστεύω ότι πρέπει να προβλεφθούν οργανικές μονάδες στα περιφερειακά αεροδρόμια ή τουλάχιστον να συμπεριληφθεί ρητή πρόβλεψη για περιφερειακά Γραφεία στον Οργανισμό της ΑΠΑ, τα οποία θα υπάγονται στα διάφορα Τμήματα. Οι λόγοι είναι οι εξής: Οι υφιστάμενες τοπικές μονάδες στους Αερολιμένες (Αερολιμενικά Τμήματα/Γραφεία) παράγουν σημαντικό εποπτικό έργο σε όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων τους, και ενημερώνουν συνεχώς την Κεντρική Υπηρεσία για τη συμμόρφωση των δραστηριοποιούμενων στους Αερολιμένες (Φορείς Εκμετάλλευσης Αεροδρομίων, Φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης, Φορείς Παροχής Υπηρεσιών σε επιβάτες με κινητικά ή άλλα προβλήματα, Φορείς παροχής υπηρεσιών προστασίας έναντι εκνόμων ενεργειών, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες τις οποίες αφορά το Εθνικό Πρόγραμμα Ασφαλείας Πολιτικής Αεροπορίας, ιδιώτες κλπ). Επιπλέον, προτείνουν βελτιώσεις των εθνικών Κανονισμών. Όλα αυτά σχετίζονται με το εποπτικό/κανονιστικό πλαίσιο, το οποίο αφορά (τουλάχιστον) τρεις Διευθύνσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας (Αεροπορικής Εκμετάλλευσης, Αερολιμένων, Προστασίας έναντι Εκνόμων Ενεργειών). Πέραν της συνεχούς εποπτείας, το προσωπικό τους συμμετέχει ενεργά στις εκάστοτε πιστοποιήσεις και επιθεωρήσεις Αεροδρομίων/Ελικοδρομίων/Πεδίων Προσγείωσης, στις επιθεωρήσεις security και τις εκπαιδεύσεις security (των ΥΠΑ/Δ3, ΥΠΑ/Δ15 και ΥΠΑ/ΣΠΟΑ, αντίστοιχα). Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις (γράφω βάσει προσωπικής εμπειρίας) κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου τυχαίνει να παρατηρείται πιθανή παράβαση Κανονισμών και σε άλλα αντικείμενα, γεγονός που υποβοηθά και άλλες οργανικές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας στο δικό τους εποπτικό ρόλο (π.χ. Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Κανονιστικής Λειτουργίας Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας). Περαιτέρω, αναφέρω ενδεικτικά σχετικά με το έργο που παράγεται από το προσωπικό στους Αερολιμένες, το οποίο (έργο) είναι σημαντικό αλλά άγνωστο, διότι δεν γίνεται με τυμπανοκρουσίες, ότι στον Αερολιμένα που υπηρετώ, υπάρχει υπάλληλος με Διδακτορικό στο αντικείμενο των Δικαιωμάτων Επιβατών (με σημαντικό - ποσοτικά και ποιοτικά - έργο), ο οποίος συνεργάζεται στενά με και απαλλάσσει το αντίστοιχο Τμήμα της Κεντρικής Υπηρεσίας (Δ1/Δ) από τις απαιτούμενες εργατοώρες για την ενασχόληση με τις τοπικές αυτές υποθέσεις και ένας άλλος υπάλληλος με σπουδές και παλαιότερη εργασιακή εμπειρία στον Προγραμματισμό, ο οποίος "έστησε" διαδικτυακές εφαρμογές, που χρησιμοποιούνται ακόμα από την ΥΠΑ σε σειρά αεροδρομίων, υποβοηθώντας το εποπτικό έργο. Αν, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, δεν υφίστανται οργανικές μονάδες της ΑΠΑ στα περιφερειακά αεροδρόμια, το προαναφερθέν έργο θα πρέπει να το επωμιστούν οι οργανικές μονάδες στην Κεντρική Υπηρεσία, και - ανεξαρτήτως βαθμού στελέχωσής τους - το αποτέλεσμα θα είναι: 1. Μείωση του καθημερινού εποπτικού έργου, άρα και απώλεια των πληροφοριών που σχετίζονται με απειλές ασφαλείας ή συμβάντα χαμηλής επικινδυνότητας, με επακόλουθο να μην είναι δυνατός ο εντοπισμός των όποιων προβλημάτων εν τη γενέσει τους, κάτι που θα οδηγήσει τελικά σε σοβαρά συμβάντα ή ατυχήματα. 2. Σταδιακή, αργή αλλά πραγματική μείωση της εμπειρίας του προσωπικού της ΑΠΑ στα εποπτικά καθήκοντα. Είναι διαφορετικό να υπάρχει καθημερινή ενασχόληση με την εποπτεία έστω και σε χαμηλό επίπεδο, και άλλο να πραγματοποιούνται ολιγοήμερες επιθεωρήσεις σε εποπτευόμενους Φορείς ορισμένες φορές κάθε έτος. 3. Φθορά του "προσώπου" και του "κύρους" της ΑΠΑ. Όταν το επιχειρησιακό προσωπικό των εποπτευόμενων Φορέων δε θα έχει "μπροστά του" έναν υπάλληλο της Υπηρεσίας που θα το εποπτεύει, η συμμόρφωση με τους Κανονισμούς σταδιακά θα ατονίσει. Ομοίως, αν οι επιβάτες δε θα έχουν κυριολεκτικά "μπροστά τους" έναν υπάλληλο της Υπηρεσίας που θα τους εξυπηρετεί στην προσπάθεια προστασίας των δικαιωμάτων τους, η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού σε αυτήν θα εξασθενήσει. Σημειώνω, τέλος, ότι το ζήτημα της δομής της ΑΠΑ είναι αλληλένδετο με το ζήτημα της επαρκούς στελέχωσής της. Οποιαδήποτε τελική απόφαση και στα δύο, θα έχει άμεσες επιπτώσεις στην ποσότητα και ποιότητα του εποπτικού της έργου. Λαμβάνοντας υπόψη, όμως, τη δομή του νομοσχεδίου, παρέθεσα εδώ τις ανωτέρω απόψεις μου για τη δομή της ΑΠΑ και στα σχόλια για το άρθρο 37 αυτές για τη στελέχωση. Ιωάννης Γαλιώνης Αερολιμενικός (ΠΕ1/Α') Αερολιμενικό Τμήμα ΚΑΘΜ