Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ένας εκπαιδευτικός φορέας για να παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα σε Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) κατά τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2015/340, πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό για κάθε ένα από αυτά (EK 2015/340, ATCO.OR.B.010 Όροι έγκρισης και δικαιώματα πιστοποιητικού φορέα εκπαίδευσης). Σήμερα υπάρχουν δύο φορείς πιστοποιημένοι από την ΕΕΑΑ για την παροχή εκπαιδεύσεων σε ΕΕΚ: 1. η ΣΠΟΑ η οποία διαθέτει πιστοποιητικό αλλά μόνο για παροχή αρχικής εκπαίδευσης ΕΕΚ 2. ο φορέας εκπαίδευσης ΕΕΚ της ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ που διαθέτει πιστοποιητικό για παροχή όλων των φάσεων εκπαίδευσης για ΕΕΚ (Αρχική, Μονάδας, Συνεχή, Εκπαιδευτών στην πράξη, αξιολογητών). O ΕΚ2015/340 βάζει τον περιορισμό στον πάροχο αυτού του τύπου εκπαιδεύσεων (Μονάδας και Συνεχούς) να είναι και πάροχος υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ή να έχει ειδική συμφωνία με πάροχο υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης η ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ διαθέτει πιστοποιητικό ως Κέντρο Αξιολόγησης Γλωσσικής επάρκειας στην Αγγλική και Ελληνική Γλώσσα που αποτελεί προϋπόθεση για την αδειοδότηση των ΕΕΚ. Τα δύο πιστοποιητικά που διαθέτει σήμερα η ΓΔΦΠΥΑΝ θα εκπέσουν λόγω της απορρόφησης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης από την ΣΠΟΑ η οποία δεν διαθέτει αντίστοιχη πιστοποίηση και συνεπώς λόγω έλλειψης κατάλληλου νομικού πλαισίου. Επειδή δεν μπορεί να υπάρξει κενό στο ευαίσθητο θέμα της αδειοδότησης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια να υπάρξει το νομικό πλαίσιο (διεύθυνση εκπαίδευσης ή έστω ένα τμήμα στην παρακάτω αναφερόμενη διεύθυνση 50Α του ν. 4427/2016) εντός του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας με τις κατάλληλες αρμοδιότητες τουλάχιστον για την εκπαίδευση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ώστε να διασωθούν τα δυο πιστοποιητικά της ΥΠΑ/ΓΔΦΠΥΑΝ, διότι αυτό είναι προς το συμφέρον της ΥΠΑ. Οι αρμοδιότητες του τμήματος ΣΤ της ΣΠΟΑ (α), και (ια) πρέπει να αναδιατυπωθούν και να αναφέρονται στη φάση αρχικής εκπαίδευσης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι αρμοδιότητες (β) και (ε) να αφαιρεθούν διότι αποτελούν κανονιστική υποχρέωση της ΕΕΑΑ, η αρμοδιότητα (γ) να αφαιρεθεί διότι αποτελεί κανονιστική υποχρέωση του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Οι αρμοδιότητες (ιγ), (ιδ), (ιε) και (ιστ) δεν αφορούν καθόλου εκπαιδευτικά θέματα και θα πρέπει να αφαιρεθούν από τη ΣΠΟΑ, (να σημειωθεί ότι υπάρχουν ήδη στις αρμοδιότητες τμημάτων της διεύθυνσης του άρθρου 50Α του ν.4427/2016, όπως αυτή περιγράφεται στην παράγρ. 2 του ΠΔ 85/2018). Η αρμοδιότητα (ιε) πρέπει επίσης να μεταφερθεί στην 50Α διότι δεν αφορά σε εκπαίδευση προσφερόμενη από τη ΣΠΟΑ και έχει άμεση σχέση με τις αρμοδιότητες (ιδ), (ιε) και (ιστ).