Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α. Για τη σύσταση της κάθε Διεύθυνσης μεταξύ άλλων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη: Ι. Η αριθμητική δύναμη του προσωπικού που απασχολεί. ΙΙ.. Η οργάνωση μιας υπηρεσίας σε επίπεδο Δ/σης μπορεί να δικαιολογείται και στην περίπτωση μικρότερου συγκριτικά με άλλες Δ/σεις ανθρώπινου δυναμικού μόνο λόγο πολυπλοκότητας, αποκλειστικότητας και εξειδίκευση του έργου της. ΙΙΙ. Τεχνικές υπηρεσίες που στηρίζουν κοινές υποδομές ή ενιαία συστήματα που υποστηρίζουν άλλες υπηρεσίες χωροταξικά μόνο διαχωρισμένες, κρίνεται καταχρηστικό να διαρθρώνονται σε επίπεδο Δ/σης, εκτός της περίπτωσης όπου τέτοιες τεχνικές υπηρεσίες απασχολούν ανθρώπινο δυναμικό αντίστοιχο εκείνου των υπηρεσιών τις οποίες υποστηρίζουν και εφόσον βέβαια αν και οι τελευταίες είναι οργανωμένες σε επίπεδο Δ/σης. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και για μονάδες επιχειρησιακού χαρακτήρα με περιορισμένο έργο. Παραδείγματα σχετικά με το προηγούμενο σχόλιο αποτελούν οι Δ/σεις (η) και (ιγ) που θα πρέπει να αποτελούν τμήματα των Δ/σεων (ζ) και (ιβ) του σχεδίου νόμου αντίστοιχα. Η επανεξέταση του ανωτέρω ζητήματος και σε συνδυασμό με τον αριθμό των τμημάτων επιβάλλεται από την ανάγκη δημιουργίας μιας περισσότερο ευέλικτης και αποτελεσματικής διοικητικής δομής μακριά από σκοπιμότητες και επιδιώξεις ξένες προς την ορθολογική ανάπτυξη της διοικητικής οργάνωσης του φορέα της αεροναυτιλίας. Επίσης η Δ/ση του Κέντρου Ηλεκτρονικών Εγκαταστάσεων και Εφαρμογών (ΚΗΕΕ), θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε επίπεδο τεχνικών τμημάτων υποστήριξης στις αντίστοιχες Δ/σεις υποστήριξης επί μέρους κατηγοριών συστημάτων αεροναυτιλίας (ραδιοβοηθήματα, RADARS, επικοινωνίες) βελτιώνοντας την αμεσότητα στις συνεργασίες και ενισχύοντας την εξειδίκευση και εκπαίδευση του προσωπικού των αντίστοιχων κατά περίπτωση συστημάτων. Να ληφθεί επίσης υπόψη, ότι η ισχύουσα διοικητική δομή της ΥΠΑ ( οργανισμός 56/89) και κατ’ επέκταση των υπηρεσιών που υπάγονται στην αεροναυτιλία, βασίστηκε σε δεδομένα που ίσχυαν προ 20ετίας, που επέχουν εντυπωσιακά από τα δεδομένα του σήμερα. Ως εκ τούτου το σχέδιο νόμου θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από ανάγκες η δεδομένα του χθες, αποκλίνοντα σημαντικά από αυτά του σήμερα. Β. Να ληφθεί υπόψη ότι σε πολλές περιπτώσεις, η διάρθρωση τμημάτων σε γραφεία συνιστά ικανοποιητική λύση για την διάκριση αντικειμένων μέσα σε ένα τμήμα και ιδιαίτερα όταν τα αντικείμενα αυτά έχουν σχετικά περιορισμένη σημασία, η όταν πρόκειται για ίδια αντικείμενα που υπάρχουν και σε άλλες ομοειδείς μονάδες ή υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση ανάπτυξης του συστήματος ασφάλειας (SQS), το οποίο απαρτίζεται από ένα υπερβολικό σύνολο τμημάτων διάσπαρτων στο σύνολο των Δ/σεων του σχεδίου νόμου, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ¨κεντρική¨ μονάδα αρμόδια για την εισαγωγή, σχεδιασμό και παρακολούθηση εφαρμογής σχετικών προγραμμάτων και μέτρων. Γ. Να εξεταστεί η ανάγκη μνείας στο σχέδιο νόμου για την αρμοδιότητα του φορέα να συνάπτει αυτοτελείς συμφωνίες με αερολιμένες των οποίων το καθεστώς διοίκησης πρόκειται να αλλάξει, για θέματα ειδικών και μη συνεργασιών, αρμοδιοτήτων και συμμετοχής του προσωπικού αεροναυτιλίας σε επί μέρους δραστηριότητες η επιχειρησιακά σχέδια των αερολιμένων αυτών. Δ. Στο παρόν σχέδιο, θα πρέπει να προβλεφθεί η σύσταση Δ/σης Πληροφορικής, καθώς και οι αντίστοιχοι κλάδοι υπαλλήλων πληροφορικής, διότι τα αντικείμενα και το έργο της πληροφορικής για την υπόλοιπη ΥΠΑ και τα αεροδρόμια ουδόλως αποτελεί αρμοδιότητα της αεροναυτιλίας (των κλάδων Ηλεκτρονικών που καθ’ υπέρβαση και σε αντίθεση με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, απορρόφησαν όλο το έργο της πληροφορικής μέσω της συγχώνευσης των κλάδων πληροφορικής στους κλάδους των Ηλεκτρονικών). Τονίζεται ότι η πληροφορική για την υπόλοιπη ΥΠΑ ουδεμία σχέση έχει με την αεροναυτιλία και τις αρμοδιότητες του φορέα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Για το λόγο αυτό, η επαναδιοργάνωση της πληροφορικής εκτός του φορέα υπηρεσιών της αεροναυτιλίας θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο παρόν σχέδιο με το οποίο επιχειρείται η σύσταση του φορέα αεροναυτιλίας. Όσο για την δημιουργία νέων οργανικών θέσεων για την πληροφορική, μπορεί να γίνει με μεταφορά κενών οργανικών θέσεων από κλάδους χαμηλών προσόντων, που ούτως η άλλως η ΥΠΑ δεν προσλαμβάνει πλέον, η ακόμη και μείωση οργανικών θέσεων άλλων κλάδων που είναι υπερβολικά πολλές, δεδομένου ότι αρκετές από τις θέσεις αυτές ουδέποτε καλύφθηκαν γιατί δεν υπήρξαν τέτοιες πραγματικές ανάγκες. Ε. Με αφορμή την ισχύ του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού 691/2010 (29 Ιουλίου 2010) που αφορά κυρίως στις επιδόσεις και την αξιολόγηση των υπηρεσιών του φορέα της αεροναυτιλίας, τις αρμοδιότητες που εκχωρεί στις Εθνικές Εποπτικές Αρχές σχετικά με την αξιολόγηση των στόχων και των επιδόσεων αυτών των υπηρεσιών και σε συνδυασμό με τις τροποποιήσεις που εισάγει επί του ΕΚ 2096/2005, θα πρέπει το σχέδιο νόμου να εξεταστεί και υπό το πρίσμα αυτών των απαιτήσεων. ΣΤ. Στο προωθούμενο σχέδιο δεν έχει συμπεριληφθεί η Μονάδα Πτητικών Μέσων (ΜΠΜ) που αποτελεί Δ/ση της ΥΠΑ και προσφέρει τις υπηρεσίες της αποκλειστικά στην αεροναυτιλία. Το γεγονός ότι το κόστος λειτουργίας της μονάδας αυτής κρίνεται υψηλό λόγω της καταχρηστικής κατοχής περιττών εναέριων μέσων και προσωπικού, οδήγησε στη σκόπιμη πλην όμως εσφαλμένη απόφαση να μην συμπεριληφθεί η μονάδα αυτή στην οργανωτική δομή των υπηρεσιών του φορέα της αεροναυτιλίας. Δεδομένου ότι η ΜΠΜ προσφέρει τις υπηρεσίες της αποκλειστικά για την αεροναυτιλία, το συνολικό κόστος λειτουργίας αυτής θα πρέπει να βαραίνει την αεροναυτιλία και μόνο. Ως εκ τούτου, αν οι απαράδεκτες επιδιώξεις του παρελθόντος να δημιουργηθεί μία τεράστια μονάδα που θα πουλούσε τις υπηρεσίες της και εκτός ΥΠΑ (σε τρίτες χώρες), με τη διατήρηση δεύτερου πανάκριβου αεροσκάφους ( κόστος αγοράς – απόσβεσης και ιδιαίτερα κόστος επιχειρησιακής εκμετάλλευσης), ελικοπτέρου που παραμένει ανεκμετάλλευτο και με αμφίβολη προοπτική αξιοποίησής του στο μέλλον, επιβάλλουν την επαναξιολόγηση και αναδιοργάνωση της ΜΠΜ, ούτως ώστε το κόστος λειτουργίας να καταστεί εύλογο για τις υπηρεσίες που προσφέρει στην αεροναυτιλία και να ενταχθεί ως μία επί πλέον Δ/ση στη δομή αυτής. Ζ. Τέλος προτείνεται όπως το προωθούμενο σχέδιο νόμου, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και τις όποιες αλλαγές γίνουν αποδεκτές, επεξεργαστεί ενδελεχώς και αρμοδίως, κυρίως από την ΥΠΑ για την βελτίωση τυχόν εσφαλμένων η ανακριβών διατυπώσεων, καθώς και την εξάλειψη τυχόν επικαλύψεων αρμοδιοτήτων.