Αρχική Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»Άρθρο 23 – Δομή Α.Π.Α.Σχόλιο του χρήστη Καλλιόπη Δημητροπούλου | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 13:07
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μία ανύπαρκτη ή υποστελεχωμένη ΑΠΑ στα ελληνικά αεροδρόμια θέτει σοβαρά υπό αμφισβήτηση, πρωταρχικά την ασφάλεια των πτήσεων, των επιβατών και εργαζομένων, καθώς και των αεροπορικών εγκαταστάσεων της χώρας. Η ανύπαρκτη ή ελλιπής παρουσία και εποπτεία του κράτους στους αερολιμένες ελλοχεύει κινδύνους και θέτει υπό αμφισβήτηση την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών, της Νομιμότητας, των Αερολιμενικών, Περιβαλλοντικών και Υγειονομικών Διατάξεων, την Ασφαλή Εφαρμογή των Διαδικασιών από όλους τους εμπλεκόμενους στο αεροπορικό έργο Φορείς, την Διασφάλιση των Δικαιωμάτων των Επιβατών, την Προστασία των Καταναλωτών, την Εφαρμογή των Συμβατικών Υποχρεώσεων του Διαχειριστή των 14 περιφερειακών Αερολιμένων, FRAPORT GREECE, αλλά και πολλά άλλα. Φανταστείτε να δραστηριοποιούνται στους αερολιμένες της χώρας οι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης, οι εταιρείες καυσίμων, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών, ο φορέας λειτουργίας αερολιμένα, όλοι οι ιδιωτικοί φορείς εν γένει, χωρίς καμία κρατική εποπτεία, παρά μόνον αυτή που θα ασκείται από μία κεντρική ΑΠΑ, που θα εδρεύει στην Αθήνα. Μια εποπτεία που θα ασκείται με τη μορφή επιθεωρήσεων μία φορά το χρόνο ή τα δύο χρόνια (;), για τις οποίες θα είναι ήδη ενήμεροι οι επιθεωρούμενοι φορείς και προφανώς θα τηρούν την νομιμότητα κατά το διάστημα διεξαγωγής της επιθεώρησης. Φανταστείτε το μέγεθος των παρατυπιών και αυθαιρεσιών που θα δημιουργείτο σε μια τέτοια απευκτέα περίπτωση και τους κινδύνους που θα απέρρεαν από αυτήν! Για ποιο λόγο; Γιατί η πλειοψηφία των φορέων που δραστηριοποιούνται στους αερολιμένες είναι ιδιωτικές κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που ως στόχο έχουν πρωτίστως το κέρδος. Η τήρηση όμως των Ευρωπαϊκών και Εθνικών Κανονισμών στον τομέα των αερομεταφορών και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια (safety και security) των πτήσεων, επιβατών και αεροπορικών εγκαταστάσεων κοστίζει! Χωρίς την καθημερινή εποπτεία του Κράτους, ποιος θα εγγυηθεί την τήρηση της νομιμότητας και του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Δικαίου; Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις; Από την άλλη, το έμπειρο και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (αερολιμενικοί υπάλληλοι) που στελεχώνει εδώ και δεκαετίες τους Αερολιμένες της χώρας, που έχει εξειδικευθεί σε πλείστους τομείς των αερομεταφορών και διαθέτει πολυετή εμπειρία χάνεται σε μια ανορθολογική διαρροή ανθρώπινων πόρων! Οι υπάλληλοι των Αεροπορικών Αρχών που υπηρετούν σήμερα στα ελληνικά αεροδρόμια είναι άπαντες πτυχιούχοι ΑΕΙ, τόσο θεωρητικών όσο και θετικών κατευθύνσεων, κάτοχοι πολλοί μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, με άριστη γνώση αγγλικής γλώσσας και πληθώρα πιστοποιημένων εξειδικεύσεων στον τομέα των αερομεταφορών, άπαντες κάτοχοι του Πτυχίου Επιμελητή Πτήσεων, οι οποίοι επί δεκαετίες σήκωναν το βάρος της ασφαλούς και εύρυθμης λειτουργίας των αεροδρομίων της χώρας και είχαν την ευθύνη για την διαχείριση της ασφάλειας των πτήσεων και της προστασίας των αερολιμένων από έκνομες ενέργειες. Το έργο των αερολιμενικών υπαλλήλων βασίζεται σε δύο πυλώνες. Ο πρώτος αφορά την έκδοση Κανονιστικών Πράξεων και Εποπτεία βάσει Ευρωπαϊκών Κανονισμών με επιθεωρήσεις από το προσωπικό και ο δεύτερος αφορά την παρουσία του Κράτους στους αερολιμένες για την διασφάλιση αφενός της εύρυθμης λειτουργίας των Αερολιμένων και αφετέρου της εφαρμογής των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και Διεθνών Συμβάσεων, με τη μορφή καθημερινών επιτόπιων επιθεωρήσεων σε όλους τους δραστηριοποιούμενους φορείς των Αερολιμένων. Μια παρούσα και επαρκώς στελεχωμένη Αεροπορική Αρχή σε κάθε Αεροδρόμιο της χώρας εξασφαλίζει την τήρηση της νομιμότητας, την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών, την ασφάλεια από έκνομες ενέργειες, τα δικαιώματα των επιβατών, των ΑΜΕΑ, κλπ. Κλείνοντας, σας απευθύνω έκκληση να αναγνωρίσετε το έργο, την προσφορά, την πολυετή επιστημονική κατάρτιση, γνώση και εμπειρία των Αερολιμενικών Υπαλλήλων και να τροποποιήσετε το παρόν νομοσχέδιο σε ένα πιο ρεαλιστικό επίπεδο των 300 περίπου εργαζομένων στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Ένας αριθμός που θα εξασφαλίσει μια επαρκώς στελεχωμένη κεντρική Υπηρεσία της ΑΠΑ στην Αθήνα, αλλά και επαρκώς στελεχωμένες Αεροπορικές Αρχές σε όλους τους Αερολιμένες της Χώρας. Πάντα με γνώμονα το Δημόσιο Συμφέρον και πρωτίστως την ασφάλεια του επιβάτη και την προάσπιση των δικαιωμάτων του που απορρέουν από την Διεθνή, Ευρωπαϊκή και Εθνική Νομοθεσία. Ευχαριστώ! Κέλλυ Δημητροπούλου Αερολιμενικός-ΠΕ1 Τμήμα Αερολιμενικού Ελέγχου Διεθνούς Αερολιμένα Κέρκυρας "Ι. Καποδίστριας"