Αρχική Αναδιοργάνωση ΥΠΑΆρθρο 3 – Διάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας – Αρμοδιότητες ΠροϊσταμένουΣχόλιο του χρήστη ΔΣ Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας | 10 Αυγούστου 2010, 23:27
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Απαραίτητη κρίνεται η σύσταση της παρακάτω Διεύθυνσης που θα συμβάλλει στην ενίσχυση της Ασφάλειας Πτήσεων: Διεύθυνση Διαχείρισης της Ασφάλειας, Ποιότητας και Προστασίας (SQS). Στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας συστήνεται Διεύθυνση διαχείρισης Ασφάλειας και Ποιότητας, για την ανάπτυξη, λειτουργία και συνεχή βελτίωσή τους, καθώς και την προώθηση κουλτούρας ασφάλειας σε όλο το φάσμα της παροχής τέτοιων υπηρεσιών. Η Διεύθυνση διαρθρώνεται στα ακόλουθα τμήματα : α) Τμήμα κανονισμών, προτύπων, διαδικασιών και στόχων βελτίωσης ασφάλειας • καθορίζει σαφή πολιτική ασφάλειας για την παροχή του συνόλου των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, προσδιορίζοντας και τις ευθύνες ενός εκάστου σε όλη τη δομή του Φορέα Αεροναυτιλίας • εξασφαλίζει ότι το προσωπικό που ασχολείται με τη διαχείριση θεμάτων ασφαλείας είναι επαρκώς εκπαιδευμένο για να αναλάβει τέτοια καθήκοντα (safety training) • εκπονεί σχέδιο διαχείρισης της ασφάλειας (SMS)και εκδίδει εγχειρίδιο ασφάλειας (SMM)στο οποίο αποτυπώνονται οι απαιτήσεις ασφαλείας, οι διαδικασίες, τα μέσα και οι στόχοι για την αποτελεσματική εφαρμογή της πολιτικής ασφάλειας του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας • καταρτίζει πρόγραμμα ποιοτικού ελέγχου όλων των υπηρεσιών αεροναυτιλίας μέσω διαδικασίας εξακρίβωσης της πραγματοποίησης όλων των επιχειρησιακών λειτουργιών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του παρόχου υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (quality management)εκδίδει εγχειρίδια σχετικά με τη διαχείριση της ασφάλειας για κάθε υπηρεσία, προς χρήση και καθοδήγηση του επιχειρησιακού προσωπικού και τηρεί αυτά διαρκώς και πλήρως ενημερωμένα (documentation). β) Τμήμα αναφορών/ διερευνήσεων θεμάτων ασφαλείας, διαχείρισης εντοπισμού, αξιολόγησης και μετριασμού των κινδύνων και προστασίας δεδομένων ασφαλείας • διαχειρίζεται τις υποχρεωτικές και εθελοντικές αναφορές συμβάντων εναέριας κυκλοφορίας καθώς και τις αναφορές που σχετίζονται με συστήματα υποστήριξης και υποδομών αεροναυτιλίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Safety culture , λαμβάνοντας όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την προστασία των ευαίσθητων πληροφοριών ασφάλειας και των προσωπικών δεδομένων των αναφερόντων. • διενεργεί διερευνήσεις συμβάντων που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. • παρακολουθεί επιχειρησιακά δεδομένα, όπως τις επιπτώσεις των αυτοματοποιημένων συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας στο επιχειρησιακό έργο και τις επιδόσεις των ΕΕΚ, με στόχο τον εντοπισμό και την αξιολόγηση πιθανών κινδύνων και προτείνει μέτρα για την ελαχιστοποίησή τους. • διενεργεί εμπιστευτικές συνεντεύξεις στο προσωπικό ή χρησιμοποιεί ερωτηματολόγια και πίνακες ελέγχου για συλλογή στοιχείων σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας • τηρεί βάση δεδομένων ασφαλείας • εκδίδει συστάσεις ασφαλείας και τις κοινοποιεί στους φορείς παροχής υπηρεσιών μέσω επίσημης διαδικασίας • λαμβάνει τα αναγκαία προληπτικά ή/και διορθωτικά μέτρα με στόχο τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας . γ) Τμήμα επιθεωρήσεων / ελέγχων και παρακολούθησης δεικτών επιδόσεων ασφαλείας, • ελέγχει την επάρκεια στελέχωσης όλων των μονάδων, την ικανότητα και το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού που διαχειρίζεται εξοπλισμό και τεχνικά μέσα για την επίτευξη των απαιτουμένων επιδόσεων του παρόχου εναέριας κυκλοφορίας. • ελέγχει τη συμμόρφωση προς τις εγκεκριμένες επιχειρησιακές διαδικασίες, οδηγίες και απαιτήσεις, σε συνεργασία με το τμήμα διερευνήσεων συμβάντων και αναφορών σε θέματα ασφάλειας • παρακολουθεί τις επιδόσεις ασφάλειας σε σχέση με την πολιτική και τους στόχους που έχουν θεσπισθεί και με βάση τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων και ελέγχων που έχουν διενεργηθεί. • αναθεωρεί το σχέδιο διαχείρισης της ασφάλειας όταν τούτο απαιτείται. δ)Τμήμα Προστασίας προσωπικού, εγκαταστάσεων (security) και Διαχείρισης Περιβάλλοντος. • Επεξεργάζεται σχέδιο προστασίας του προσωπικού και των εγκαταστάσεων που αφορούν στο σύνολο των υπηρεσιών του Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και εκδίδει ανάλογες οδηγίες. • Διενεργεί ελέγχους για την πιστή εφαρμογή των μέτρων προστασίας • Εκπονεί μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την δραστηριότητα της Εναέριας Κυκλοφορίας και εισηγείται μέτρα βελτίωσης των διαδικασιών με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, με τη βοήθεια ή τη συνεργασία και άλλων φορέων που έχουν εμπειρία σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης.