Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 16 Όρια ταχύτητας των Ε.Π.Η.Ο. – Τροποποίηση του άρθρου 20 του Κ.Ο.Κ. Σχόλιο του χρήστη Ιωαννης | 21 Νοεμβρίου 2020, 11:39
Ε.Π.Η.Ο. 1. Με το σχέδιο νόμου καθορίζεται ως ανώτατη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 25 χλμ/ώρα (αρθρ 5α). Με δεδομένη την περιορισμένη λειτουργία ποδηλατοδρόμων η διάταξη αυτή θα αναγκάσει τα οχήματα που έπονται των Ε.Π.Η.Ο. και ειδικότερα αυτοκίνητα και φορτηγά να περιορίζουν επίσης την ταχύτητα τους σε έως 25 χλμ δημιουργώντας βραδυπορείες και κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία μπορεί να οδηγήσει σε εκνευρισμούς και διαπληκτισμό των λοιπών οδηγών με τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. Επίσης, η χαμηλή αυτή ταχύτητα θα οδηγήσει αναπόδραστα σε προσπάθειες προσπέρασης, ενίοτε αντικανονικής, των υπολοίπων οδηγών αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος εις βάρος των οδηγών Ε.Π.Η.Ο. 2. "όποιος οδηγεί Ε.Π.Η.Ο. και υπερβαίνει τα 35 χλμ/ώρα και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό (100) και διακοσίων (200) ευρώ, αντίστοιχα." Η συγκεκριμένη διάταξη παραγνωρίζει την πραγματικότητα κατά την οποία έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά πληθώρα τέτοιων οχημάτων ο καλόπιστος ιδιοκτήτης των οποίων κινδυνεύει με πρόστιμο επειδή τα έθεσε σε κυκλοφορία ακόμα και εντός του προβλεπόμενου ορίου ταχύτητας. 3. Με το σχέδιο νόμου απαγορεύεται η στάθμευση "αν το ελεύθερο μέρος της οδού που απομένει είναι ανεπαρκές για την κυκλοφορία των οχημάτων," Στη πράξη είναι αδύνατο να διαπιστωθεί αν η αδυναμία κυκλοφορίας των οχημάτων προκλήθηκε από το Ε.Π.Η.Ο. ή από άλλο όχημα μετά την στάθμευση του Ε.Π.Η.Ο. το οποίο περιόρισε τον διαθέσιμο χώρο. 4. Αναφέρεται ότι " Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα." καθώς και ότι "Οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. και των ποδηλάτων, εφόσον το όχημά τους δεν διαθέτει δείκτες κατεύθυνσης, οφείλουν πριν την αλλαγή κατεύθυνσης να δώσουν με το χέρι τους την κατάλληλη προειδοποίηση σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21." Σημειώνεται οτι η υπόδειξη με χρήση χεριών ενέχει σοβαρούς κινδύνους για συγκεκριμένες κατηγορίες Ε.Π.Η.Ο. όπως πχ ηλεκτρονικά πατίνια και πρέπει να αποφεύγεται. Αποτελεί εξαιρετικά επικίνδυνη πρακτική που με το προτεινόμενο νομοσχέδιο καθίσταται υποχρεωτική. 5. Δεδομένου ότι οι ποδηλατόδρομοι είναι προς ώρας περιορισμένοι, της χαμηλής ταχύτητας κίνησης και του φιλικού αποτυπώματος στο περιβάλλον προτείνεται να επιτρέπεται η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα Ε.Π.Η.Ο.