Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 25 Επιβολή διοικητικών μέτρων – Τροποποίηση του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Β.Κ.Κ. | 22 Νοεμβρίου 2020, 14:42
Χαίρετε, Η αφαίρεση πινακίδων και άδειας για αυτές τις παραβάσεις είναι απαράδεκτη. Ζω στην Ελβετία και η πλειονότητα αυτών των παραβάσεων είναι πταίσματα. Επισύρουν απλά διοικητικό πρόστιμο. Η λογική των προστίμων στον ελληνικό ΚΟΚ, γενικότερα, είναι τελείως λανθασμένη και αυτό το άρθρο είναι στην ίδια λογική. Υπερβολικές ποινές για να αντισταθμίσουμε τους ελλιπείς ελέγχους. Στο τέλος την πληρώνουν οι αδύναμοι. Οι υπερβολικές ποινές δεν ευνοούν την ισονομία, διότι οδηγούν τον κόσμο στην ανεύρεση πλαγίων οδών παράκαμψης του νόμου και, τελικά, ο αδύναμος και μη έχων τις κατάλληλες γνωριμίες, ώστε να «πέσει στα μαλακά» να είναι το θύμα. Επίσης, με την λογική αυτού του άρθρου, ακυρώνεται στην πράξη και η λογική του "point system." Ποιο το νόημα του point system, όταν κάθε παράβαση πρακτικά επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας; Για ακόμα μια φορά, οριζόντια μέτρα με τιμωρητική και εκδικητική διάθεση. Κατά την άποψή μου, η λύση είναι λογικά πρόστιμα και ποινές και σαρωτικοί έλεγχοι (βλ. παράδειγμα Ελβετίας, Γερμανίας κ.α.). Έτσι μόνο θα εδραιωθεί το αίσθημα του «εάν παρανομήσω, θα πληρώσω πρόστιμο», αλλά και το αίσθημα του δικαίου στον κόσμο. Τώρα, λόγω της σχεδόν παντελούς έλλειψης ελέγχου, ο «άτυχος» που θα πληρώσει πρόστιμο και θα δεχθεί τις ποινές, θα πληρώσει πρακτικά τα «σπασμένα» των άλλων 100 ή 1000 που θα μπορούσαν να είχαν ελεγχθεί, εάν η νοοτροπία του ΚΟΚ ήταν η σωστή. Φιλικά, -βκκ