Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 25 Επιβολή διοικητικών μέτρων – Τροποποίηση του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Σωκ | 22 Νοεμβρίου 2020, 15:56
Το "διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας ικανότητας οδηγού" και ιδιαίτερα της "άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων" του οχήματος, δυστυχώς επικεντρώνεται εκ νέου σε όσους δεν έχουν τις "κατάλληλες γνωριμίες" αναίρεσης του διοικητικού προστίμου και μέτρων, μετά από διαμαρτυρία. Είναι σαφώς προτιμότερο να υπάρχουν μικρότερα πρόστιμα αλλά με περισσότερους και συνεχείς ελέγχους, με μηδενική ανοχή αναστολής της απόφασης σε παραβάτες με οχήματα ανεξαρτήτου είδους πινακίδας, είτε δημοσίου φορέα, είτε εταιρικού οχήματος, είτε ιδιωτικής χρήσης, ώστε να είναι μικρές οι πιθανότητες για τους κατ'επανάληψη παραβάτες να παραμένουν ατιμώρητοι. Επίσης, ιδιαίτερα για το ακραίο διοικητικό μέτρο "αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων", δυστυχώς επηρεάζονται όλοι οι υπόλοιποι χρήστες του ίδιου οχήματος σε μια οικογένεια, χωρίς να ευθύνονται για την αφαίρεση άδειας και πινακίδας. Πάλι δηλαδή θα αδικηθούν άλλοι συμπολίτες που δεν θα ευθύνονται για μια παράβαση. Στην ακραία περίπτωση που χρειαστεί "αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης", θα πρέπει να είναι αυτονόητος ο συχνότατος έλεγχος των οδηγών ώστε να μη θεωρηθεί απαραίτητη η αφαίρεση των κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας. Ειδάλλως, αν ο κατ'εξακολούθηση παρανομούντας γνωρίζει ότι οι πιθανότητες να ελεγχθεί είναι μικρές, θα βρει να χρησιμοποιήσει άλλο όχημα με πινακίδες και θα παραμείνουν αδικημένοι οι υπόλοιποι χρήστες που μοιράζονται το ίδιο όχημα. Η ακραία ποινή αφαίρεσης άδειας ικανότητας οδήγησης θα πρέπει να περιοριστεί στις περιπτώσεις που έχει πραγματικό νόημα όπως η παράβαση του Κόκκινου σηματοδότη, οδήγηση σε κατάσταση μέθης, οδήγηση οχήματος χωρίς ΚΤΕΟ και σε κάθε περίπτωση χωρίς καμία πιθανότητα αναστολής της ποινής πριν την εκπνοή των 15-20 ημερών. Όλες οι μεταβολές του ΚΟΚ μέχρι σήμερα, για να καλύψουν τον ελλιπή έλεγχο, ανεβάζουν το ύψος των διοικητικών προστίμων και μέτρων, κάτι που αποδεικνύει συνεχώς ότι απλά «δε λειτουργεί» αυτή η τακτική ως προς την αλλαγή των οδηγικών συνηθειών. Παράλληλα, σαφέστατα εξυπηρετεί μια εισπρακτική πρακτική, που όμως δεν είναι η ουσία των ποινών επί του ΚΟΚ. Η αύξηση των ελέγχων, επιβάλλοντας πολλά αλλά μικρότερα πρόστιμα, με μηδενική πιθανότητα αναστολής των ποινών, είναι λύσεις που σίγουρα θα επιφέρουν θετικότερα αποτελέσματα, επιβάλλοντας ισονομία.