Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης Σκιάννης | 22 Νοεμβρίου 2020, 17:49
Καλησπέρα σας, οι παρατηρήσεις που έχουμε, πολλές, ως η μεγαλύτερη κοινότητα κατόχων ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα και υπέρμαχων της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας. Θα εστιάσουμε στα πιο σημαντικά σημεία για αρχή: 1) Δεν ορίζεται ΣΑΦΩΣ το τι θα ισχύσει για τα πατίνια μεγάλης ισχύος και μεγάλης τελικής ταχύτητας, άνω των 25 Km/h. Ανήκουν υποχρεωτικά στην κατηγορία των ΕΠΗΟ και πρέπει να περιοριστούν στα 25 Km/h; Ή, ορθότερα κατά τη γνώμη μας, μπορούν να αλλάξουν κατηγορία βάση ισχύος/ταχύτητας και να τοποθετηθούν στις κατηγορίες L1e ή ακόμα και στην κατηγορία της μοτοσυκλέτας; Άλλωστε, ως μοτοσικλέτας ορίζεται "Κάθε δίτροχο μηχανοκίνητο όχημα με ή χωρίς καλάθι, του οποίου είτε η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα είτε". Άρα, και τα πατίνια (αλλά και τα αντίστοιχων δυνατοτήτων ποδήλατα) θα πρέπει να μπορούν να τοποθετηθούν στην αντίστοιχη κατηγορία και να χρησιμοποιούνται με την αντίστοιχη άδεια ικανότητας οδήγησης, ασφάλιση κ.λπ. 2)Αναφέρεται πως οι αναβάτες ΕΠΗΟ θα πρέπει να δείχνουν την πρόθεσή τους να στρίψουν με τα χέρια τους, αν δεν έχουν φλας. Όσοι γνωρίζουν καλά τη χρήση πατινιού, γνωρίζουν επίσης ότι είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να πάρεις έστω και ένα χέρι σου από το τιμόνι. Ως εκ τούτου, δεν μπορούν να σημάνουν την πρόθεσή τους να στρίψουν, με ασφάλεια. 3) Ίσως πρέπει να επανεξεταστεί η δυνατότητα ΕΠΗΟ/ποδηλάτων να κινούνται παράλληλα καθώς σε πολλούς δρόμους μπορεί να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό πρόβλημα ή/και να προκληθεί ατύχημα. 4) Παρακαλούμε να εξετάσετε σύντομα το ζήτημα της εξίσωσης άδειας Β κατηγορίας με την ΑΜ, με μια πρακτική εξέταση + τα όποια παράβολα για να αποκτήσει κάποιος εύκολα τη δυνατότητα να οδηγεί μικρά, ηλεκτρικά δίκυκλα, όπως ηλεκτρικά σκούτερ μικρών ταχυτήτων. Είναι πολύ σημαντικό για την ενθάρρυνση της μικροκινητικότητας. 5) Η χρήση κράνους σε ποδήλατα/πατίνια ανεξαρτήτως ταχύτητας θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική και όχι να συνίσταται απλώς, έστω για κράνη ποδηλατικού τύπου. 6) Παρακαλούμε να εξετάσετε το ζήτημα της μείωσης του ορίου ταχύτητας στα κέντρα των πόλεων/δήμων στα 30 Km/h, καθώς κάθε ΕΠΗΟ με ανώτατη ταχύτητα 25 Km/h (που στις ανηφόρες πέφτει εύκολα στα 15-20 Km/h) κινδυνεύει από τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνται με 50+ Km/h, αλλά και δημιουργεί άθελά του πρόβλημα στη ροή καθώς η διαφορά ταχύτητάς του είναι μεγάλη, σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα. 7) Τα περισσοτερα ηλεκτρικά μονόκυκλα εκ κατασκευής ξεπερνούν με άνεση τα 25 Km/h, ωστόσο βάση ορισμού, δεν μπορούν να τοποθετηθούν στις ίδιες κατηγορίες με τα μεγαλύτερα δίκυκλα. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη γι'αυτά; 8) Τι θα ισχύσει με όλα τα ΕΠΗΟ υψηλών ταχυτήτων που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα στην αγορά, μετά την εφαρμογή του νόμου; Αναφέρετε πως πρέπει η ταχύτητά τους να περιορίζεται στα 25 Km/h. Πως θα γίνεται αυτό; Θα επαφίεται στον αναβάτη να μην την ξεπερνά ή θα πρέπει να εφαρμοστεί κάποιος ηλεκτρονικός περιορισμός; Αυτά προς το παρόν, παρακαλούμε να τα λάβετε υπ'όψιν σας καθώς είναι πολύ σημαντικά για τη μικροκινητικότητα εν γένει και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε διευκρίνηση. Με εκτίμηση, ΔΣ