Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 23 Νοεμβρίου 2020, 11:46
5. Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2, να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος. Πρέπει να προστεθεί η επιπλέον προϋπόθεση ότι η λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων είναι ελεύθερη και ασφαλής. Κάποια στιγμή πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και η πολιτεία. Δεν νοείται να απαγορεύεις στους χρήστες των οχημάτων αυτών τη χρήση δημόσιας οδού, όταν οι ποδηλατολωρίδες είναι κατειλημμένες από σταθμευμένα αυτοκίνητα ή υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα ακριβώς δίπλα τους, με αποτέλεσμα οι αναβάτες να κινδυνεύουν από άνοιγμα πόρτας ή διάβαση πεζών ανάμεσα στα σταθμευμένα. Όσοι ερωτευμένοι με το αυτοκίνητό τους ζητούν άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες και υποχρεωτική ασφάλεια αστικής ευθύνης για τα ποδήλατα, καλά θα κάνουν να ρίξουν μια ματιά στο τι ισχύει σε πόλεις του εξωτερικού, που κατά τ' άλλα όλοι θαυμάζουν για τις συνθήκες και την ποιότητα ζωής που παρέχουν. Όλα τα παραπάνω μέτρα προβλέφθηκαν στις έννομες τάξεις λόγω του αυξημένου κινδύνου που προκαλεί η κυκλοφορία των μηχανοκίνητων ατυχημάτων, που κινούνται με πολύ μεγάλες ταχύτητες και έχουν τεράστιο όγκο και μάζα. Αν έχουν τόσο μεγάλη ανησυχία για την οδική ασφάλεια, να δώσουν έμφαση στην τήρηση του ορίου των 50 χλμ/ώρα εντός των κατοικημένων περιοχών, το οποίο δεν το τηρεί ΚΑΝΕΝΑΣ, και όλα θα είναι καλύτερα!