Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Στέφου Αργυρούλα | 23 Νοεμβρίου 2020, 19:17
Καλησπέρα σας, Είναι γεγονός πως εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα της χρήσης ποδηλάτων (έως 250W) με ηλεκτρική υποβοήθηση, πεντάλς κλπ – πράγμα που αυτόματα σημαίνει μη απαιτούμενη έγκριση τύπου, άδεια κυκλοφορίας κλπ – μεγάλος αριθμός εισαγωγέων προσπάθησε - και για καιρό τώρα το κατάφερε εν τέλει - να εξαπατήσει τις αρχές τοποθετώντας κινητήρα πολύ μεγαλύτερης ισχύος από την επιτρεπόμενη. Αυτό είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο. Θα πρέπει να διευθετηθεί άμεσα ο τρόπος ελέγχου της ισχύος του κινητήρα κρίνοντας όμως σωστό να αναφερθεί σ’ αυτό το σημείο πως θα πρέπει να συνυπολογίζεται και το βάρους του αναβάτη. Ο έλεγχος της νομιμότητας των οχημάτων μπορεί και θα έπρεπε να γίνεται τόσο κατά την εισαγωγή αυτών (δειγματικά οχήματα με μετρήσεις σε ειδικά ΚΤΕΟ που διαθέτουν εγκαταστάσεις Δυναμομέτρησης) όσο και με τυχαίους ελέγχους οχημάτων που βρίσκονται ήδη στην κυκλοφορία για τη συμμόρφωσή τους. Την ίδια στιγμή όμως δε θα πρέπει να απαγορευτεί η ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων εκείνων που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση, φέρουν πεντάλ και διαθέτουν χειρόγκαζο. Ένα ηλεκτρικό δίκυκλο με μέγιστη ταχύτητα αυτήν των 25 km/h (που συνυπολογίζοντας το βάρος του αναβάτη είναι πολύ χαμηλότερη) με μοτέρ ισχύος 250W και πεντάλς δε διαφέρει απλά και μόνο επειδή φέρει χειρόγκαζο από εκείνα που περιγράφονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα και τα οποία με ένα απλό πάτημα του πεντάλ φτάνουν πολλές φορές έως και 42 km/h μέγιστη ταχύτητα… Ίσως θα μπορούσαμε να τα περιγράψουμε ως μία άλλη κατηγορία. Scooters με ηλεκτρική υποβοήθηση χαμηλής ισχύος (έως 250W) με πεντάλς τα οποία λειτουργούν ως βοηθητικά σε ανηφορικές διαδρομές ή δύσκολα οδοστρώματα και δεν υπερβαίνουν τα 25 km/h. Το ότι διαθέτουν αυτόνομο μηχανισμό (χειρόγκαζο) που ενεργοποιεί τον ηλεκτρικό κινητήρα και με τη χρήση του οποίου το όχημα φτάνει ταχύτητα επίσης έως 25 km/h δεν είναι λόγος που θα έπρεπε να δικαιολογεί την απαγόρευσή τους. Αυτά τα οχήματα θα πρέπει να επιτραπούν με την περιγραφή τους ως μία επιπλέον κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων και με δυνατότητα επιδότησης. Δεκάδες εισαγωγείς – και αναφέρομαι σε εκείνους που πραγματικά εφάρμοσαν τις δυνατότητες που περιγράφει η οδηγία αυστηρά – έχουν επενδύσει σε αυτό το είδος εισάγοντας εκατοντάδες τέτοια οχήματα. Υπάρχουν ήδη επιβεβαιωμένες παραγγελίες τους στη γραμμή παραγωγής των προμηθευτών τους. Για ποιο λόγο να υποστούν τέτοια καταστροφή από τη στιγμή που ποτέ δεν παρανόμησαν? Όταν υπάρχουν τα άλλα…τα ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση και χωρίς το χειρόγκαζο που φτάνουν ταχύτητες έως και 42 km/h που μάλιστα λαμβάνουν υποστήριξη επιδότησης της τάξεως του 40%? Φυσικά θα πρέπει να μπουν προϋποθέσεις. Όπως π.χ. η αυστηρή χρήση κράνους, ή η έκδοση συγκεκριμένου CE (πού ήδη αναφέρεται ως προϋπόθεση για την εισαγωγή τους), ή ακόμη και να περνά δειγματικό όχημα από έλεγχο προκειμένου να λαμβάνει την έγκριση κυκλοφορίας του σύμφωνα με το πρότυπο. Οι οριζόντιες απαγορεύσεις αδικούν αφού περικλείουν κάποιες φορές και όλους εκείνους που ποτέ και με κανέναν τρόπο δεν προσπάθησαν να ενεργήσουν κατά των κρατικών αποφάσεων και την ασφάλεια των χρηστών. Τα scooters με ηλεκτρική υποβοήθηση με μοτέρ έως 250 W, μέγιστη ταχύτητα 25 km/h και με χειρόγκαζο να επιτραπούν και μάλιστα δίνοντας τη δυνατότητα ποσοστού επιδότησής τους. Με εκτίμηση