Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 16 Όρια ταχύτητας των Ε.Π.Η.Ο. – Τροποποίηση του άρθρου 20 του Κ.Ο.Κ. Σχόλιο του χρήστη Νίκος Γαρμπής | 24 Νοεμβρίου 2020, 13:03
Η απαγόρευση κυκλοφορίας ποδηλάτων και ΕΠΗΟ σε λεωφόρους θα ήταν βάσιμη μόνο αν υπήρχε εναλλακτική παράλληλη λωρίδα γι' αυτά, όπως συμβαίνει στις περισσότερες πόλεις της υπόλοιπης Ευρώπης. Στην Ελλάδα δεν έχουμε δυστυχώς τέτοιες υποδομές, με αποτέλεσμα να αποκλείεται μεγάλο μέρος των μετακινήσεων ποδηλάτων και ΕΠΗΟ. Όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμα και στις περισσότερες υπάρχουσες λεωφόρους των πόλεων η μία λωρίδα είναι μονίμως κατειλημμένη από σταθμευμένα αυτοκίνητα, παρά τις σχετικές σημάνσεις που την απαγορεύουν στις λεωφόρους αυτές και με την αστυνομία να μην κόβει ποτέ κλήσεις παρόλο που τα όργανά της περνούν και βλέπουν την παράβαση. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα ποδήλατα και ΕΠΗΟ αντί να κυκλοφορήσουν στην άκρη του οδοστρώματος, αναγκάζονται να κυκλοφορούν κυριολεκτικά στη μέση του, με κίνδυνο για την ασφάλεια των οδηγών τους αλλά και με παρεμπόδιση των αυτοκινήτων. Συμπερασματικά, θα μπορούσαν να απομακρυνθούν όλα τα χιλιάδες μόνιμα σταθμευμένα αυτοκίνητα από τις λεωφόρους και στο χώρο που καταλάμβαναν να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομο, για τα ποδήλατα και ΕΠΗΟ.