Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Χρήστος | 25 Νοεμβρίου 2020, 12:27
Χαίρεται, Θα ήθελα να καταθέσω την εμπειρία μου, από τη μέχρι τώρα χρήση ενός ηλεκτρικού πατινιού, με τοποθετημένη σέλα στο χώρο που πατάμε τα πόδια. (Δυνατότητα καθιστής οδήγησης) Αρχικά θα αναφέρω την ισχύ του, που είναι 1300W, με 26Ah χωρητικότητα μπαταρίας, τύπου ιόντων λιθίου 18650. Έχει τελική ταχύτητα 55Km/h και αυτονομία περίπου 55Km/πλήρη φόρτιση. Έχω διανύσει έως σήμερα 6.000Km και έχω καταναλώσει για την φόρτησή του και για αυτά τα χιλιόμετρα, 133KWh (~22€ ηλεκτρικό ρεύμα). Συμπεράσματα: 1) Είναι ξεκάθαρα, η πιο οικονομική μορφή μετακίνησης. 2) Είναι άκρως φιλική για το περιβάλλον. Τόσο για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε 9μηδέν ρύποι τοπικής εκπομπής), όσο και για την ποιότητα ζωής στην πόλη, λόγω της σχεδόν μηδενική εκπομπής στάθμης θορύβου! 3) Πιστεύω πως χρειάζεται να διαθέτει κανείς τις απαραίτητες γνώσεις που περιλαμβάνονται στον Κ.Ο.Κ. και την ανάλογη οδική συμπεριφορά. (Διαθέτω δίπλωμα μηχανής μεγάλου κυβισμού, για τυχόν ενστάσεις στο μήνυμά μου) 4) Χρειάζεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κράνος προδιαγραφών μηχανής. Συστάσεις για τις τελικές αποφάσεις: 1) Προτείνω να μην έχετε σαν βασικό κριτήριο, την ισχύ του κινητήρα ενός τέτοιου οχήματος και εξηγώ. Με την ισχύ των 1300W, το όχημα μπορεί και πηγαίνει με την τελική ταχύτητα που προανέφερα, αλλά συγχρόνως του δίνεται η δυνατότητα να μπορεί να ανεβαίνει τις ανηφόρες (Γαλάτσι, Ζωγράφου, Πετρούπολη). Φυσικά με μειωμένη ταχύτητα, αλλά μπορεί και ανεβαίνει. Υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής ρύθμισης του ορίου της ανώτερης τελικής ταχύτητας, που δύναται να αναπτύξει το όχημα και που προ ρυθμίζεται από το χρήστη. Διατηρώντας πάντα την δύναμη στον κινητήρα, να συνεχίσει να μεταφέρει τον αναβάτη, σε κλίσεις με μεγαλύτερη γωνία. Από την εμπειρία μου, μπορώ να σας διαβεβαιώσω, ότι πατίνι με κινητήρα κάτω και μακριά από αυτή την ισχύ, δεν αποτελεί μέσω μικροκινητικότητας, αλλά σχεδόν παιχνίδι. Για να το θέσω ρεαλιστικά, ένα τέτοιο θα προσέφερε απρόσκοπτες μετακινήσεις, στον άξονα της οδού Πατησίων (επίπεδο οδόστρωμα). Το λεκανοπέδιο όμως, έχει μία ανάγλυφη μορφή. 2) Προτείνω να εξετάσετε το τρόπο, που θα μπορούσε να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη, για αυτό το είδος οχήματος μεταφοράς. Κάποιο είδος αυτοκόλλητου, όπως με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ή η ασφάλιση, να μην συνδέεται με το όχημα, αλλά με τον αναβάτη. Έτσι ο αναβάτης, είτε οδηγεί ένα ενοικιασμένο ανάλογο όχημα, είτε ένα δικό του, θα έχει την απαιτούμενη κάλυψη. Είναι επιτακτικό να βρεθεί μία λύση σε αυτό, γιατί αυτού του είδους τα οχήματα, είναι πλέον τόσο εύκολο να αγοραστούν (οικονομικά), όσο και ένα ποδήλατο. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη, έναντι αστικής ευθύνης (αν το λέω σωστά). Αν για παράδειγμα, ένα πατίνι ή ένα ποδήλατο (κανονικό και όχι ηλεκτρικό), προξενήσει ζημιά σε άλλο όχημα ή άνθρωπο, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει πρόβλεψη για αυτό (συγχωρήστε με, αν μου διαφεύγει κάτι). Πιστέψτε με, πως και τα μη ηλεκτρικά ποδήλατα, μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες άνω των 40Km/h. Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μου και τα πραγματικά δεδομένα και τη δυνατότητα να εκφράσω τις ιδέες μου, σχετικά με το θέμα. Αναμένω όσο πιο γρήγορα το νομοσχέδιο και τις λύσεις που θα προσφέρει, για την ασφαλέστερη μετακίνηση όλων μας.