Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Εργαζόμενος Αναβάτης | 28 Νοεμβρίου 2020, 00:12
Είμαι ιδιαίτερα ανακουφισμένος για την παράγραφο 9 του άρθρου. Ως καθημερινός χρήστης ΕΠΗΟ τα βρίσκω αρκετά ασφαλή λόγω των περιορισμών που έχουν ούτως ή άλλως (ταχύτητα το πολύ μέχρι 25km/h). Ειδικότερα για μένα αλλά και γενικότερα παρατηρώ ότι αποτελούν βασικό μέσο μετακίνησης από και προς την εργασία και για σύντομες μετακινήσεις. Ως εκ τούτου θεωρώ ότι η σύσταση για χρήση κράνους είναι επαρκής και πλήρως ορθή. Θα ήμουν εντελώς αντίθετος στην υποχρεωτική χρήση όμως καθώς θεωρώ ότι θα υπερέβαινε την αναλογικότητα του μέτρου και θα περιόριζε σημαντικά την προσβασιμότητα σε ΕΠΗΟ καθώς και την ελευθερία επιλογής του χρήστη. Η ασφάλεια πάντα είναι σημαντική αλλά δεν πρέπει χωρίς σαφή και επαρκή επιστημονικά δεδομένα να περιορίζουμε τη δυνατότητα του κάθε πολίτη (ή του εκάστοτε κηδεμόνα ενός μέλλοντος πολίτη) να εκτιμά την κάθε περίπτωση μετακίνησής και αναλόγως να αποφασίζει πότε απαιτείται και πότε όχι. Όλα είναι εν δυνάμει επικίνδυνα, ακόμα και το απλό περπάτημα. Αλλά το επίπεδο κινδύνου θα πρέπει να είναι πολύ μεγάλο και παράλληλα τέτοιο που να μην μπορεί να απομειωθεί με άλλα μέτρα για να δικαιολογείται ο περιορισμός της ελευθερίας στην ατομική επιλογή και στην ατομική ευθύνη. Η δίωξη παιδιών που απλά βγήκαν για βόλτα με το ποδήλατο στη γειτονιά ή εργαζομένων που θέλουν να μετακινηθούν στο γραφείο τους χωρίς να κουβαλούν επιπλέον φόρτο εξοπλισμού ή να φτάνουν με "άσχημες κομμώσεις" θα είναι μια θλιβερή περίπτωση ευνομούμενης πολιτείας. Θεωρώ ότι οι εγγενείς περιορισμοί στη σχεδίαση των ΕΠΗΟ αλλά και τα συμπληρωματικά μέτρα και περιορισμοί του παρόντος νομοσχεδίου επαρκούν για να διασφαλίσουν το προσήκον επίπεδο ασφάλειας.