Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Πήττας | 30 Νοεμβρίου 2020, 15:55
Καλησπέρα σας, Ως επιχείρηση εμπορίας ηλεκτρικών δίκυκλων θα θέλαμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας ορισμένες πρακτικές παρατηρήσεις σχετικά με την κατηγορία ΕΠΗΟ α), γ), δ)-(αβ). α) Σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ με κινητήρα 250 ή περισσοτέρων watt που ορίζουμε τελική ταχύτητα τα 25 χιλ/ωρα, υπάρχει το εξής πρακτικό πρόβλημα. Όταν η μπαταρία του σκούτερ είναι γεμάτη στο 100% το σκούτερ θα πηγαίνει με τελική ταχύτητα 30-35 χιλ/ωρα. Όταν η μπαταρία του σκούτερ είναι στο 50% το σκούτερ θα πηγαίνει με τελική ταχύτητα 25 χιλ/ώρα. Όταν η μπαταρία του σκούτερ είναι στο 10% το σκούτερ θα πηγαίνει με τελική ταχύτητα 10-15 χιλ/ωρα. Συμπέρασμα: το ίδιο σκούτερ στο 50% θα είναι νόμιμο, στο 100% θα είναι παράνομο και στο 10% δεν θα μπορεί να έχει ευστάθεια. Η λύση και η πρότασή μας είναι η αύξηση του ορίου της τελικής ταχύτητας στα 30 χιλ/ώρα με μια ανοχή στα 5 χιλ έως τα 35 χιλ/ώρα ούτως ώστε να μπορεί με μια στάθμη μπαταρίας τάξεως 10% να πιάνει 20 χιλ/ώρα και να έχει ευστάθεια. β) Σχετικά με την μέγιστη ισχύ κυρίως για κατηγορίες ΕΠΗΟ δ)-(αβ) Ένα όχημα με μέγιστη ισχύ το 1Kw θα μπορεί να κυκλοφορήσει εύκολα σε μια περιοχή με επίπεδη μορφολογία εδάφους αλλά δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει το ίδιο εύκολα σε μια ορεινή πόλη π.χ. Καστοριά. Ειδικά αν έχει και δεύτερο αναβάτη. Εμπειρικά σας λέμε ότι μια μέγιστη ισχύς που θα μπορούσε ικανοποιητικά να κυκλοφορήσει σε όλες τις μορφολογίες της χώρας μας θα ήταν τα 2kw. γ) Σχετικά με τα πρόστιμα που αναφέρεται ο νόμος περι της υπέρβασης ταχύτητας των ΕΠΗΟ. Όταν πωλείται ένα ηλεκτρικό σκούτερ από τον έμπορο ή τον εισαγωγέα θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τον νόμο περι ΕΠΗΟ. Αν όμως ο χρήστης του σκούτερ επέμβει και αλλάξει την τελική ταχύτητα τότε ο έμπορος ή ο εισαγωγέας δεν έχει καμία ευθύνη και δεν θα πρέπει να του επιβληθεί κάποιο πρόστιμο. Μια λύση επ αυτού θα ήταν για την πώληση κάθε τέτοιου οχήματος μετά την ψήφιση του νόμου να ζητάει ο έμπορος από τον αγοραστή να υπογράψει μια υπεύθυνη δήλωση που θα αναφέρει ότι κατά την αγορά του εκάστοτε οχήματος η ισχύς, η τελική ταχύτητα κ.λ.π. είναι σύμφωνα μα τον νόμο. Για όσους ήδη στην κατοχή τους τέτοια οχήματα θα πρέπει να τους ζητηθεί να πάνε στους εμπόρους που το αγόρασαν να γίνει τεχνικός έλεγχος αν πληροί τις προϋποθέσεις το σκούτερ, αν όχι να προσαρμοστεί και να λάβει την αντίστοιχη βεβαίωση από την επιχείρηση. δ) Σχετικά με τα πιστοποιητικά * Για το ηλεκτρικό ποδήλατο 250w υπάρχουν τα πιστοποιητικά EN 15194/2017. * Για τα μοτοποδήλατα (L1e-B) υπάρχουν τα πιστοποιητικά EEC με τα οποία βγαίνουν άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες. * Για τα ΕΠΗΟ κατηγορίας α), γ) και δ)(αβ) δεν υπάρχουν πιστοποιήσεις από τους οργανισμούς πιστοποιήσεων. Για τα τελευταία προτείνουμε μια γραπτή δήλωση από το εργοστάσιο κατασκευής σχετικά με την μέγιστη ταχύτητα και τον κινητήρα. Με εκτίμηση Γιάννης Πήττας electric moto hellas