Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 7 Κύκλος Σ.Β.Α.Κ.Σχόλιο του χρήστη ΤΕΕ / Π.Τ. Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας | 2 Δεκεμβρίου 2020, 14:48
Η ουσιώδης προσθήκη στο υπό κατάργηση άρθρο 22, είναι το παρόν άρθρο 7, όπου περιγράφονται αναλυτικά οι φάσεις και τα στάδια υλοποίησης του ΣΒΑΚ (Κύκλος ΣΒΑΚ), ώστε να εξασφαλίζεται ο ενιαίος τρόπος σχεδιασμού. Ειδικότερα, τίθεται το πλαίσιο για την προετοιμασία και ολοκληρωμένη ανάπτυξη και υλοποίηση ενός ΣΒΑΚ σε τρείς φάσεις (Α Φάση: προετοιμασία, Β Φάση: ανάπτυξη και Γ Φάση: υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση των μέτρων ΣΒΑΚ). Επιπλέον στο Παράρτημα Ι περιγράφονται αναλυτικά οι φάσεις και τα περιεχόμενά τους. Στην παρ. γβ της Γ Φάσης του ΣΒΑΚ, ορθώς προβλέπεται πώς τα προτεινόμενα μέτρα του σχεδίου δράσης ενσωματώνονται στις επιμέρους τομεακές πολιτικές των ΟΤΑ και λαμβάνονται υπόψη σε τυχόν τροποποιήσεις του υπερκείμενου χωρικού σχεδιασμού. Δηλαδή, απαιτείται μια ανάδραση και συμμόρφωση με τον υπερκείμενο χωρικό σχεδιασμό, ενώ σε περίπτωση που προβλέπονται μέτρα από το ΣΒΑΚ που απαιτούν την τροποποίηση υπερκείμενου χωρικού σχεδιασμού τότε αυτά λαμβάνονται υπόψη (χωρίς να είναι υποχρεωτική η συμπερίληψή τους σε αναθεώρηση του χωρικού σχεδιασμού). Στη συνέχεια αναφέρει πως "Σε περίπτωση που για την υλοποίηση προτεινόμενων μέτρων παρέμβασης απαιτούνται αλλαγές θεσμοθετημένων χωρικών ρυθμίσεων, η υλοποίηση των μέτρων του Σ.Β.Α.Κ., που είναι ανεξάρτητα από αυτές, δεν παρεμποδίζεται". Είναι προφανές δηλαδή, πώς τα προτεινόμενα μέτρα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις θεσμοθετημένες χωρικές ρυθμίσεις. Σε άλλη περίπτωση η υλοποίησή τους παρεμποδίζεται. Το σημείο αυτό αναδεικνύει τον στρατηγικό χαρακτήρα που έχουν τα ΣΒΑΚ, αφού αυτά διαχειρίζονται τα ζητήματα των μετακινήσεων σε αλληλεξάρτηση με τον υφιστάμενο πολεοδομικό σχεδιασμό και τις ισχύουσες χρήσεις γης.