Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 3 Σκοπός και αρχές κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής ΚινητικότηταςΣχόλιο του χρήστη ΤΕΕ / Π.Τ. Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας | 2 Δεκεμβρίου 2020, 14:07
Στην παρ.1 το ΣΒΑΚ ορίζεται ως "σχέδιο κινητικότητας που καταρτίζεται με σκοπό την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στον αστικό και περιαστικό ιστό προς διασφάλιση καλύτερης ποιότητας ζωής". Ο ορισμός που υπήρχε στο υπό κατάργηση άρθρο 22, αναφερόταν στα ΣΒΑΚ ως "στρατηγικά σχέδια που στηρίζονται στις υφιστάμενες πρακτικές πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού ….και ενσωματώνει επιμέρους πολιτικές…." και ήταν σύμφωνος με τον ορισμό των ΣΒΑΚ στις ευρωπαϊκές οδηγίες. Δεν είναι σαφές γιατί αφαιρείται ο στρατηγικός ρόλος των σχεδίων ΒΑΚ και η βασική τους προϋπόθεση να στηρίζονται στις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού. Με τον τρόπο αυτό, τα ΣΒΑΚ τείνουν να θεωρούνται ως απλά σχέδια κινητικότητας, προσομοιαζόμενα με τις παραδοσιακές κυκλοφοριακές μελέτες, ενώ είναι σαφές από τις Οδηγίες ELTIS πώς ο ρόλος τους είναι ο στρατηγικού χαρακτήρα σχεδιασμός. Συνεπώς, δεν είναι κατανοητός ο υποβιβασμός των ΣΒΑΚ από Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού σε Εφαρμοστικό Σχέδιο.