Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Θεμιστοκλής Πούντζας | 2 Δεκεμβρίου 2020, 22:24
Σχετικά με το άρθρο 40, παρ. 4. "Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.". Πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα μεταφοράς παιδιού σε ειδικό κάθισμα που προσαρμόζεται στο ποδήλατο η με ρυμουλκούμενο όχημα ειδικό για μεταφορά παιδιού. 5. "Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2, να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.". Προτείνω να προστεθεί "εκτός αν η λωρίδα είναι κατειλημμένη από εμπόδια ή σε περίπτωση προσπέρασης προπορευόμενου ποδηλάτου ή ΕΠΗΟ ή σε περίπτωση κίνησης ομάδας ποδηλατών με ταχύτητα άνω των 20χλμ/ώ ή σε περίπτωση που πρόκειται να πραγματοποιηθεί αριστερή στροφή". Προκειμένου περί ποδηλατόδρομων (όχι λωρίδων επί του οδοστρώματος) η υποχρεωτική χρήση αυτών δεν μπορεί να ισχύσει επειδή στην Ελλάδα καμία υποδομή για κίνηση ποδηλάτων (ποδηλατοδρόμοι ή ποδηλατικές λωρίδες) δεν έχει γίνει με τις προδιαγραφές ασφάλειας, πλάτους κλπ που προβλέπονται στις Τεχνικές Οδηγίες για Υποδομές Ποδηλάτων του Υπουργείου Υποδομών, (Νοέμβριος 2015), ούτε συντηρούνται, ούτε αστυνομεύονται (περίπτωση Θεσσαλονίκης, κ.ά.) γεγονός που καθιστά την υποχρεωτική χρήση αυτών επισφαλή. Κυρίως από ποδηλάτες που πρέπει να προσπεράσουν εμπόδια ή άλλους ποδηλάτες μικρότερης ταχύτητας ή αθλητές που βγαίνουν για ομαδική προπόνηση ή ακόμα και για ποδηλάτες που πρέπει να κάνουν αλλαγή πορείας για αριστερή στροφή.