Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Κλάδος Δικύκλων ΣΕΑΑ | 3 Δεκεμβρίου 2020, 11:03
Προτείνουμε τη διαγραφή του σημείου (δ) από τον ορισμό των Ε.Π.Η.Ο. και να γίνει μία περιοριστική διατύπωση των Ε.Π.Η.Ο., ώστε να μόνο υγιής καινοτομία, προστατευμένη από παράτυπα και επικίνδυνα οχήματα. Επίσης, χωρίς τη διαγραφή του σημείου (δ) από τον ορισμό των Ε.Π.Η.Ο., δε θα μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 1 που απαγορεύει την κυκλοφορία μεταφορικών ή άλλων χρήσεων μέσων που δεν ορίζονται στην παράγραφο 2, ούτε η παράγραφος 4 του άρθρου 2. Επίσης, προτείνουμε να προστεθεί στην παράγραφο 4 πως όποιος θέτει σε κυκλοφορία και αυτός που οδηγεί μέσο κατά παράβαση της παρ. 1 θα πρέπει να τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο και να υποχρεούται να το τροποποιήσει κατασκευαστικά ώστε να συμμορφωθεί με τους επιτρεπόμενους τύπους οχήματος, να λάβει σχετική πιστοποίηση από το διανομέα και να λάβει έγκριση τύπου καθώς και όλες τις σχετικές νόμιμες προϋποθέσεις σχετικά με την κυκλοφορία οχημάτων, αν το όχημα τυποποιείται σύμφωνα με τον 168/2013. Στόχος του σχολίου μας είναι πως όσοι θέτουν σε κυκλοφορία παράτυπα οχήματα θα πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ώστε αυτά να συμμορφώνονται με τις νόμιμες προϋποθέσεις, τόσο σχετικά με την τυπολογία του οχήματος, όσο και με τις σχετικές υποχρεώσεις του αντίστοιχου οχήματος, όπως ταξινόμηση, άδεια οδήγησης, άδεια κυκλοφορίας, προσωπικός προστατευτικός εξοπλισμός (κράνος) και τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης.