Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Κλάδος Δικύκλων ΣΕΑΑ | 3 Δεκεμβρίου 2020, 12:13
Σχετικά με τη διάταξη 7 θέλουμε να τονίσουμε πως τα μικρά όρια ηλικίας των Ε.Π.Η.Ο. ενισχύουν την ανάγκη για έναν περιοριστικό ορισμό τους που θα αποτρέψει την κυκλοφορία στην αγορά ακόμα περισσότερων παράτυπων οχημάτων χωρίς ταξινόμηση. Για αυτό και επιμένουμε στη διαγραφή της διάταξης (δ) από τον ορισμό των Ε.Π.Η.Ο. Σχετικά με τη διάταξη 9 προτείνουμε να γίνει υποχρεωτική η χρήση κράνους για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. Επίσης προτείνουμε τα διοικητικά πρόστιμα ορίζονται ίδια για όλους τους οδηγούς οχημάτων, για τα οποία είναι υποχρεωτικό. Η χρήση κράνους είναι σημαντική γιατί μειώνει σε σημαντικό βαθμό τους κινδύνους στην υγεία του αναβάτη οποιουδήποτε οχήματος από πιθανή πτώση ή πρόσκρουση. Ειδικά τα Ε.Π.Η.Ο. έχουν το «μειονέκτημα» ότι είναι αθόρυβα γεγονός που τουλάχιστον αρχικά αναμένεται να περιορίζει την άμεση αντίληψη και έγκαιρη αντίδραση των υπολοίπων οδηγών. Επιπλέον οι μικρών διαστάσεων ρόδες τους τα καθιστά ιδιαίτερα «ευάλωτα» στις συνήθεις μικρές ανωμαλίες των δρόμων (μικρές λακκούβες, σχάρες υπονόμων). Δεδομένου ότι οι ηλικίες των χρηστών ξεκινούν από 12 ετών θεωρούμε επιβεβλημένη την υποχρέωση χρήσης κανονικού κράνους.