Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Γιωργος Κουβιδης | 3 Δεκεμβρίου 2020, 15:29
Α) Πρώτη προτεραιότητα για την πολιτεία πρέπει να είναι η δημιουργία διαχωρισμένων δικτύων κυκλοφορίας για μηχανοκίνητους και μη μηχανοκίνητους χρήστες. Β) Το όριο ταχύτητας στις περιοχές κατοικίας και μεγάλης συγκέντρωσης ανθρώπων (γυρω από σχολεία, πάρκα, γήπεδα, νοσοκομεία κλπ) πρέπει να είναι 30km. Σύμφωνα με τις μελέτες που είναι αποδεκτές από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα αλλά και από τον Π.Ο.Υ, τον Ο.Η.Ε. και άλλους θεσμικούς φορείς ένας πεζός, ένας ποδηλάτης ή ένας χρήστης Ε.Π.Η.Ο. που θα εμπλακεί σε μια σύγκρουση μ ένα όχημα που κινείται με 50 km/h έχει 90% πιθανότητα να χάσει τη ζωή του ενώ όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι 30km/h η πιθανότητα μειώνεται στο 10%. Γ) Όπου συνυπάρχουν μηχανοκίνητα και μη μηχανοκίνητα μέσα κυκλοφορίας, το όριο ταχύτητας πρέπει να περιοριστεί στα 30km/h. Δ) Τα ΕΠΗΟ μπορούν να κινούνται μόνο σε δίκτυο με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30km/h. Ε) Χρήση ΕΠΗΟ στο δίκτυο που συνυπάρχουν μηχανοκίνητα μπορεί να γίνει μόνο από άτομα που έχουν συμπληρώσει τα 16 έτη και κατέχουν άδεια μοτοποδηλάτου. ΣΤ) Τα ηλεκτρικά πατίνια (αντίθετα απ ότι ορίζει το Άρθρο 21) οφείλουν να έχουν καθρέπτη ενώ οι οδηγοί τους (αντίθετα απ ότι ορίζει το Αρθρο 18 δ,ζ) δεν πρέπει να έχουν την δυνατότητα:« Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο… τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση» ούτε να έχουν την δυνατότητα «Κατ΄ εξαίρεση οδηγοί ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. επιτρέπεται να κινούνται ανά δύο παράλληλα» Ζ) Το Άρθρο 18, παρ.8: «Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δώδεκα (12) ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαέξι (16) ετών». Πρέπει να καταργηθεί. Ούτε παιδιά κάτω των 12 ετων επιτρέπεται να βρίσκονται ανάμεσα σε μηχανοκίνητα, ούτε ένας 16χρονος «συνοδός» καθιστά ασφαλή την παρουσία τους. Το άρθρο αυτό μονο προβλήματα θα προκαλέσει ενώ θα αμνηστεύσει τους δράστες τροχαίων εγκλημάτων με θύματα μικρά παιδιά μια κι όλα στο δικτυο κυκλοφορίας θα είναι πια νομιμα. Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα