Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Ελένη Καρύδη | 3 Δεκεμβρίου 2020, 18:11
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Μεγάλο μέρος του σχεδίου νόμου αφορά στα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), ενώ επίσης εκτεταμένο τμήμα του αφορά στα Ε.Π.Η.Ο (Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα, δηλαδή: α) Πατίνια (e-scooters), β) Τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skate boards), γ) αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους δ) Ε.Π.Η.Ο. που δεν υπάγονται σε κάποια κατηγορία εκ των ανωτέρω.) και ένα μέρος του εναρμονισμό της ελληνικής νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή όσον αφορά στις άδειες οδήγησης. Τα συστήματα κινητικότητας πρέπει να έχουν τον πυρήνα της ασφάλειας. Στόχος όλων αυτών που σχεδιάζουν, υλοποιούν και νομοθετούν. Δεν είμαστε αντίθετοι των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης SDGs. Υποστηρίζουμε τη Βιώσιμης Ανάπτυξης SDGs, άλλωστε έμπρακτα το αποδείξαμε έχοντας υπογράψει ωςF.E.V.R, τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης για την οδική ασφάλεια 19 Φεβρουαρίου 2020. Επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για την πλήρη εφαρμογή της Ατζέντας του 2030, αναγνωρίζοντας τις συνέργειες μεταξύ των τομέων πολιτικής των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης- SDG, καθώς και την ανάγκη να εργαστούμε με ολοκληρωμένο τρόπο για αμοιβαία οφέλη. Αντιμετωπίζουμε τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ οδικής ασφάλειας, ψυχικής και σωματικής υγείας, ανάπτυξης, εκπαίδευσης, ισότητας, ισότητας των φύλων, αειφόρων πόλεων, περιβαλλοντικής και κλιματικής αλλαγής, καθώς και τους κοινωνικούς προσδιοριστικούς στόχους της ασφάλειας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ των διαφόρων SDGs υπενθυμίζοντας το γεγονός ότι οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης – SDGs και στόχοι για την οδική ασφάλεια είναι ενιαίοι και αδιαίρετοι. Καλούμε τα κράτη -μέλη και τη διεθνή κοινότητα να αντιμετωπίσουν κατά προτεραιότητα το απαράδεκτο μεγάλου αριθμό των προκαλούμενων τροχαίων τραυματισμών στα παιδιά και τους νέους, αυξάνοντας την πολιτική τους δέσμευση, διασφαλίζοντας ότι η Παγκόσμια Στρατηγική για την Υγεία των Παιδιών και των Εφήβων προωθεί τις αναγκαίες δράσεις για την οδική ασφάλεια; Αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα επιτύχουμε το φιλόδοξο στόχο να μειώσουμε κατά το ήμισυ τους θανάτους και τους τραυματισμούς στο δρόμο έως το 2030 #0by30. Είναι μέλημα της Πολιτείας, να συμβάλλει στην επίτευξη των σχετιζόμενων με την οδική ασφάλεια Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης SDGs. Θα σταθούμε στο ζήτημα των Ε.Π.Η.Ο, όχι γιατί τα υπόλοιπα είναι μικρής σημασίας, αλλά γιατί το συγκεκριμένο τμήμα του νομοσχεδίου αποτελεί μια βόμβα για την οδική ασφάλεια, βόμβα που θάχει σαν θύματα κυρίως τους χρήστες των Ε.Π.Η.Ο γνωρίζοντας την παιδεία οδικής ασφάλειας των χρηστών της χώρας μας και του τεράστιου θέματος της προσέγγισης ασφαλούς συστήματος Στο πρόγραμμα «EU Road Safety Exchange» στο οποίο συμμετέχει η χώρα μας έχει στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την υιοθέτηση καλών πρακτικών με την Ισπανία και τη Γαλλία εταίροι του προγράμματος, εκτός των καλών πρακτικών που υιοθέτησαν έχουν καθιερώσει την ταχύτητα 30Km/h στις πόλεις τους. Ρωτήστε ή εφαρμόστε πιλοτικά το πρόγραμμα Ε.Π.Η.Ο πριν γίνει νόμος του κράτους με δεδομένο την οδική παιδεία των χρηστών και έχοντας συλλέξει δεδομένα για την αξιολόγηση του σχεδίου που αφορά στα Ε.Π.Η.Ο. Ο στόχος της Προσέγγισης Ασφαλούς Συστήματος είναι να καθοδηγήσει στην υλοποίηση ενός ασφαλούς οδικού συστήματος για την πρόληψη των συγκρούσεων και αν συμβούν να μην προκαλέσουν τραυματισμό ή θάνατο καθώς και οι τραυματίες θα σώζονται και θα λαμβάνουν επαρκή φροντίδα θεραπείας 1) H ταχύτητα 50 Km/h, για πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες Ε.Π.Η.Ο είναι πολύ επικίνδυνη με δεδομένο ότι τα θανατηφόρα συμβαίνουν στο αστικό περιβάλλον-αστικές περιοχές και σύμφωνα με τις μελέτες που είναι αποδεκτές από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα αλλά και από τον Π.Ο.Υ, τον Ο.Η.Ε. και άλλους θεσμικούς φορείς ένας πεζός, ένας ποδηλάτης ή ένας χρήστης Ε.Π.Η.Ο που θα εμπλακεί σε μια σύγκρουση μ ένα όχημα που κινείται με 50 km/h έχει 90% πιθανότητα να χάσει τη ζωή του ενώ όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι 30km/h η πιθανότητα μειώνεται στο 10%. 2) Άρθρο 15: μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς» που αναφέρει το σχέδιο νόμου δεν αποτελούν τελικά οχήματα. Για όλα τα υπόλοιπα: αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα απαιτείται άδεια οδήγησης που αποκτάται μετά από εκπαίδευση και εξετάσεις, γι αυτά μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς τι αρκεί; 3) Άρθρο 24. Από τη στιγμή που έχεις αστυνομική ταυτότητα, έρχεται και η γνώση του Κ.Ο.Κ. όσο και το πώς να αντιμετωπίσεις απλούς ή σύνθετους κινδύνους στο οδικό δίκτυο; 4) Άρθρο 21. Τα Ε.Π.Η.Ο. είναι η μοναδική κατηγορία οχημάτων που δεν οφείλουν να έχουν καθρέπτη, πως θα γίνεται ό έλεγχος των οχημάτων που ακολουθούν; 5) Άρθρο 18 δ,ζ: Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο… τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση- εξαιρούνται οδηγοί ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. επιτρέπεται να κινούνται ανά δύο παράλληλα, πως θα γίνεται ο έλεγχος; 6) Άρθρο 18, παρ.8: Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δώδεκα (12) ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαέξι (16) ετών. 7) Κύριο ερώτημα α) Αστυνομική ταυτότητα δεν έχουν τα παιδιά των 12χρόνων-πως θα ενοικιάζουν ποδήλατο ή και με το δικό τους ποδήλατο η σωματική διάπλαση είναι παραπλανητικό στοιχείο πως θα ελέγχεται; β) Ένα παιδί 12 χρονών λοιπόν, έχει το δικαίωμα να κυκλοφορεί με το ποδήλατο μόνο του ανάμεσα σε φορτηγά, λεωφορεία, SUV, μεγάλες μηχανές και τον κάθε ένα που με το μηχανοκίνητο του θέλει να εκτονωθεί από τα ατελείωτα προβλήματα του στην άσφαλτο. Θέμα ασφάλειας Υ) Πως θα ενοικιάζεται ένα ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα κλπ από το εξουσιοδοτημένο-πιστοποιημένο κατάστημα; δ) Ποιές προδιαγραφές θα ισχύουν για την ασφάλεια των χρηστών, ιδιαίτερα των ανήλικων; Τίθεται σε διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου που όχι μόνο νομιμοποιεί την τραγελαφική κατάσταση που υπάρχει στο οδικό δίκτυο αλλά προχωρά ένα βήμα παραπέρα «νομιμοποιώντας» την αύξηση της επικινδυνότητας για όσους κυκλοφορούν σ αυτό, ιδιαίτερα φυσικά για τους ευάλωτους χρήστες του γνωρίζοντας ποιους αφορούν. Παράκληση: ας μας ακούσετε, εργαζόμαστε με τη ψυχή μας να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες για την αξία της ανθρώπινης ζωής κανένας θάνατος από τροχαίο δεν είναι αποδεκτός. Εφαρμόστε πιλοτικά ότι αφορά στα Ε.Π.Η.Ο. ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ: Μέλος του Ε.Σ.Ο.Α