Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Νίκος Πετρίδης | 4 Δεκεμβρίου 2020, 09:10
Με το ποδήλατο αναπτύσσει κανείς εύκολα (νεαρές ηλικίες 15-45 ετών) ταχύτητες και άνω των 25χλμ, π.χ. 30, 40 ακόμη και 50 χλμ. Αν δε έχει κανείς ηλεκτρικό ποδήλατο, εύκολα φτάνει τα 25χλμ/ω και μετά με την πρόσθετη μυική δύναμη τα ξεπερνά. Με το ποδήλατο για να αλλάξει κανείς λωρίδα (από μια δεξιά λωρίδα για να στρίψει αριστερά), πρέπει να γυρίσει το κεφάλι πίσω για έλεγχο και να σηκώσει το αριστερό χέρι (να το πάρει από το τιμόνι) να δηλώσει την αλλαγή. Κάντε εικόνα αυτό π.χ. στην Υμηττού. Ειδικά αν είναι και βράδυ...αν είναι και τυπικός, θα το κάνει έχοντας πίσω του ένα μικρό φωτάκι να τον διακρίνουν. Στο ποδήλατο η Πολιτεία κρίνει το κράνος να είναι προαιρετικό (το κράνος συνίσταται και δεν είναι υποχρεωτικό). Ένα σκουτεράκι των 25χλμ/ω (δηλαδή το μοτοποδήλατο 25χλμ/ω), - που έχει ΚΟΦΤΗ στα 25χλμ/ω, δηλαδή έχει περιοριστή από το εργοστάσιο και δεν μπορεί να πάει πάνω από 25χλμ/ω , δηλαδή είναι ΠΙΟ αργό και από ποδήλατο (ή αλλιώς, δεν είναι πιο γρήγορο από ποδήλατο) - που διαθέτει κανονικά φώτα πορείας και πίσω φώτα, όπως όλα τα μοτοποδήλατα και μοτοσυκλέτες και αυτοκινητα. - που έχει φλας και καθρέπτες για να αλλάζεις λωρίδα με ασφάλεια - που δεν έχει ταχύτητες να αλλάζεις και να κουνιέσαι με τα πηδάλια, αλλά κάθεσαι στην σέλα αναπαυτικά, άνετα και σταθερά (τα πόδια δεν κουνιούνται). - που έχει φαρδιά ελαστικά , ενώ το ποδήλατο έχει πολύ λεπτά που μπορεί να μπουν ακόμη και στα αυλάκια του τραμ και να πέσεις Με ποια λογική, αυτό το κατά γενική ομολογία ασφαλέστερο όχημα από τα ποδήλατα, δεν απαλλάσσεται από την υποχρέωση χρήσης κράνους; Μάλλον το αντίθετο θα έπρεπε να ισχύει, στο ηλεκτρικό ποδήλατο να είναι υποχρεωτικό το κράνος και στο μοτοποδήλατο (που είναι ασφαλέστερο) να μην είναι υποχρεωτικό. Αλλά έστω ότι έκρινε τελικά η Πολιτεία στο ηλεκτρικό ποδήλατο να υπάρχει μόνο σύσταση για κράνος. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, για το ασφαλέστερο όχημα, μοτοποδήλατο των 25χλμ/ω, να μην ορίσει αντίστοιχα σύσταση για κράνος. Ειδικά αν δεν υπάρχει σήμερα έρευνα που να συγκρίνει τα ηλεκτρικά ποδήλατα με τα μοτοποδήλατα των 25χλμ/ω και να συμπεραίνει ότι τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ασφαλέστερα από τα μοτοποδήλατα των 25χλμ/ω. Άλλη πρόταση θα ήταν, μόνο οι ανήλικοι χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων 25χλμ/ω και μοτοποδηλάτων 25χλμ/ω να είναι υποχρεωμένοι να φορούν κράνος, εκτός αν έχουν επίσημη άδεια από έναν γονέα να μην φορούν (όπως υπάρχει σήμερα η άδεια του γονέα για να βγάλει άδεια σε μοτοποδήλατο) και οι ενήλικοι χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων 25χλμ.ω να μην είναι υποχρεωμένοι (μόνο σύσταση για κράνος).