Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΜΕΡΟΣ Β’ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) -Τροποποίηση του ν. 2696/1999 (Α’ 57) Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) Άρθρο 15 Ορισμοί -Τροποποίηση του άρθρου 2 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη ΠΑΣΕΕΕΔ | 4 Δεκεμβρίου 2020, 09:20
Επαναποστέλλουμε το παρόν, σε περίπτωση που τυχόν δεν το λάβατε χθες, καθώς δεν έχει ακόμη δημοσιευθεί(φυσικά, αν το έχετε ήδη λάβει, να μην δημοσιευθεί ξανά) Απάντηση στο σχόλιο "3 Δεκεμβρίου 2020, 13:44 | Γραμματόσης Γιώργος" - Όταν ξεκινήσαμε την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων σκούτερς, ξεκινήσαμε κυρίως με μεγάλα και ακριβά μοντέλα και κάποια ηλεκτρικά ποδήλατα. Η αγορά όμως ζητούσε ηλεκτρικά οχήματα που να μη χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης και να έχουν χαμηλό κόστος αγοράς και συντήρησης. Απάντηση: Όταν και στην Ελλάδα θεσπιστεί η κατηγορία «μοτοποδήλατο 25χλμ/ω» χωρίς δίπλωμα, θα μπορεί να καλυφθεί και η ζήτηση της αγοράς που περιγράφετε, αλλά και θα μπορεί να διατίθενται από όλα τα καταστήματα και εμπόρους και όχι μόνο από τους ‘τολμηρούς’. Το μοτοποδήλατο 25χλμ/ω, θα έχει αριθμό κυκλοφορίας, για να ελέγχονται οι παραβάσεις του ΚΟΚ, όριο ηλικίας οδήγησης, ασφαλή φώτα και ανακλαστικά βάσει προδιαγραφών και πιστοποιητικό COC του κατασκευαστή, ότι πληροί τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές κατασκευής, όπως ορίζει ο 168/2013, και να μην τυπώνονται όπως τυπώνονται τα πιστοποιητικά των fake scooter στο φωτοτυπικό. Κυκλοφορούν ακόμη και πιστοποιητικά εργοστασίου των "σκούτερ με πηδάλια" που δεν αναγράφουν ούτε τον αριθμό πλαισίου. - Τα μοντέλα σε αυτή τη κατηγορία είναι σκούτερ με πετάλια ή χωρίς, συνεχόμενη ισχύ 250W, μέγιστη ταχύτητα 25km/h και οδηγούνται χωρίς δίπλωμα και πινακίδες κυκλοφορίας. Αυτά τα μοντέλα μέχρι και πριν ένα μήνα, περνούσαν από το τελωνείο σαν ηλεκτρικά ποδήλατα γιατί έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και εμφάνιση μοτοποδηλάτου. Αυτού του τύπου τα οχήματα είναι τα πιο διαδεδομένα στην ελληνική αγορά, με αυξανόμενη ζήτηση και πωλούνται στη χώρα μας πάνω από 10 χρόνια. Αυτή η κατηγορία οχημάτων διαθέτει πιστοποιητικό CE και COC από το εργοστάσιο κατασκευής τους. Αυτά ήταν και τα έγγραφα που ζητούσε το τελωνείο για την εισαγωγή τους μέχρι και τις 22 Οκτωβρίου του 2020, όπου και στάλθηκε οδηγία από την ΑΑΔΕ στα τελωνεία να εκτελωνίζονται πλέον σαν ηλεκτρικά μοτοποδήλατα και όχι σαν ηλεκτρικά ποδήλατα όπως συνέβαινε τα προηγούμενα 10 χρόνια. Απάντηση: Τα «σκούτερ με πετάλια ή χωρίς» για να κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο πρέπει να έχουν έγκριση τύπου του 168/2013. Αν έχουν ισχύ 250W και ταχύτητα 25χλμ/ω εντάσσονται στην κατηγορία μοτοποδήλατα L1e και πρέπει να έχουν την αντίστοιχη έγκριση τύπου COC 168/2013. Η μεγάλη διάρκεια και η μεγάλη ποσότητα των παρατυπιών δεν μπορεί να πιέζει για να νομιμοποιήσει τα πεπραγμένα. Στα Τελωνεία την ευθύνη της δήλωσης για το είδος Taric την έχει ο εισαγωγέας. Το Τελωνείο κρίνει το όχημα μόνο κατόπιν πραγματογνωμοσύνης. Όταν τα εισάγατε τον τελευταίο χρόνο ως ηλεκτρικά ποδήλατα, καταβάλατε τον ισχύοντα 40% antidumping δασμό από την Κίνα ή τα φέρνατε από την Τουρκία, η οποία εκμεταλλεύεται την χαριστική συμφωνία με την ΕΕ να εξάγει ως παραγωγός χωρίς δασμούς στην Ευρώπη και τελικά καταλήγουν να έρχονται τα κινέζικά ως τούρκικα απλά με αλλαγή αυτοκολλήτου; - Στη νέα κατηγορία οχημάτων που εισάγει το υπουργείο σας, τα ΕΠΗΟ, στον ορισμό τους συμπεριλαμβάνετε μόνο τα ηλεκτρικά πατίνια, τα skateboards και τα εξισορροπούμενα ατομικά οχήματα. Παρ` όλο που χωρίζετε τα ΕΠΗΟ ανάλογα με την τελική τους ταχύτητα, δεν έχετε συμπεριλάβει τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα των 250watt με πετάλια ή χωρίς στη κατηγορία των ΕΠΗΟ με ξεκάθαρο τρόπο. Θεωρώ πως θα πρέπει να τα συμπεριλάβετε ξεκάθαρα σαν ΕΠΗΟ και να αντιμετωπίζονται από το νόμο σαν ηλεκτρικά ποδήλατα με βάση την ισχύ και την τελική τους ταχύτητα και αυτά όπως και τα ηλεκτρικά πατίνια. Απάντηση: Αν το όχημα έχει σέλα, υποχρεούται να είναι σύμφωνο με τον 168/2013, επομένως δεν μπορεί να θεωρείται ΕΠΗΟ. - Αυτού του τύπου ηλεκτρικά μοτοποδήλατα των 250watt είναι τα πιο διαδεδομένα και με αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικά οχήματα και το βασικότερο που πρέπει να γνωρίζετε, είναι ότι στην Ελλάδα ο κόσμος έχει ταυτίσει την ηλεκτροκίνηση με οχήματα που δεν χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης και πινακίδες κυκλοφορίας. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων έως 4kw με δίπλωμα οδήγησης, είναι μηδαμινές σε σχέση με τις πωλήσεις των οχημάτων στην κατηγορία των 250watt και αυτό λόγω του διπλώματος οδήγησης. Για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες με ισχύ άνω των 10kw η αγορά είναι ανύπαρκτη στη χώρα μας λόγω του ότι δεν υπάρχει δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Απάντηση: Ο κόσμος τα ταύτισε με την ηλεκτροκίνηση, η οποία διευκόλυνε την παραβατικότητα στην λειτουργία των οχημάτων, τα οποία εύκολα με ένα διακοπτάκι παραβιάζονται οι προδιαγραφές και δύσκολα ανιχνεύονται. Και επειδή είναι «ήσυχα» στην λειτουργία τους, δεν "ενοχλούν" και τα όργανα της Τροχαίας, βασικό στοιχεία που βοήθησε στην εξάπλωσή τους. Όταν και στην Ελλάδα θεσπιστεί η κατηγορία «μοτοποδήλατο 25χλμ/ω» χωρίς δίπλωμα, θα μπορεί να καλυφθεί και η ζήτηση της αγοράς που περιγράφετε, αλλά και θα μπορεί να διατίθενται από όλα τα καταστήματα και εμπόρους και όχι μόνο από τους ‘τολμηρούς’. - Θέλω λοιπόν να σας προτείνω να συμπεριλάβετε στον ορισμό τα ηλεκτροκίνητα μοτοποδήλατα των 250W σαν ΕΠΗΟ, να αντιμετωπίζονται σαν ηλεκτρικά ποδήλατα λόγω της ισχύς τους και της μέγιστης ταχύτητάς τους, είτε έχουν είτε δεν έχουν πεντάλ. Να εκτελωνίζονται σαν ηλεκτρικά μοτοποδήλατα μεν, αλλά με τα πιστοποιητικά COC και CE όπως γινόταν μέχρι τώρα, καθώς ο συγκεκριμένος τύπος οχημάτων δεν βγάζει έγκριση τύπου σαν τα κανονικά μοτοποδήλατα με μέγιστη ταχύτητα 45Km/h. Ή εναλλακτικά να δημιουργηθεί ένα νέο TARIC στο τελωνείο όπου να εισάγονται σε αυτό όλοι οι τύποι ΕΠΗΟ. Απάντηση: Συγχέετε τα ΕΠΗΟ με τα ηλεκτρικά ποδήλατα και με τα fake scooter (σκουτερ με πηδάλια). Τα fake scooter είναι ακριβώς fake, γιατί επικαλούνται με το CE και Declaration of Conformity ότι είναι ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ έχουν αυτόνομη κίνηση που δεν επιτρέπεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα. - Σε αυτή τη κατηγορία υπάρχουν οχήματα με κανονική διπλή σέλα και μπορούν να μεταφέρουν με ασφάλεια και 2ο επιβάτη. Διάβασα πως απαγορεύεται τα ΕΠΗΟ να μεταφέρουν συνεπιβάτη αλλά αυτόν τον περιορισμό καλύτερα να τον εισάγετε μόνο για τα πατίνια ή για ΕΠΗΟ που δεν έχουν από κατασκευής 2ο κάθισμα εργοστασιακά τοποθετημένο. Απάντηση: Στα ΕΠΗΟ δεν απαγορεύεται μόνο το κάθισμα για συνεπιβάτη, αλλά και το κάθισμα για αναβάτη. Αν έχει κάθισμα, πρέπει να πληροί τον κανονισμό 168/2013 - Για τα πρόστιμα που προτείνετε για τους παραβάτες οδηγούς των ΕΠΗΟ, λέτε π.χ. πως σε μια παράβαση υπέρβασης της ταχύτητας ο οδηγός πληρώνει 40 ευρώ και αυτός που θέτει σε κυκλοφορία το όχημα 100 ευρώ. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία το όχημα ποιος είναι; Αυτός που του ανήκει το όχημα ή αυτός που το εισάγει και το πουλάει; Δε μου φαίνεται λογικό αυτός που πουλάει ένα ΕΠΗΟ να είναι υπεύθυνος για το όχημα μετά τη πώληση και μάλιστα να ευθύνεται για τη χρήση από τον τελικό πελάτη. Επίσης θεωρώ πως θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η ασφάλιση όλων των ΕΠΗΟ για αστική ευθύνη. Απάντηση: Φυσικά η ευθύνη του εισαγωγέα και του εμπόρου, αρχίζει και τελειώνει αν εισήγαγε και παρέδωσε το όχημα στον χρήστη, δηλαδή σύμφωνα με το όριο 25χλμ/ω. Φυσικά ένας καταναλωτής μπορεί να μετατρέψει το όχημά του, αφού πρώτα βάσει των νέων δηλώσεων που ορίζει το παρόν νομοσχέδιο δηλώσει ότι έχει ενημερωθεί από το κατάστημα ότι το όχημά του πρέπει να είναι σύμφωνο με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί. Αν ο καταναλωτής, σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου, επικαλεσθεί ότι το όχημά του υπερβαίνει τις προδιαγραφές και ο ίδιος δεν έκανε την παραμικρή επέμβαση και αυτό συμβεί και σε άλλους 1000 καταναλωτές (καθώς αναφέρεσθε ότι έχουν πουληθεί 1000άδες οχήματα) που επικαλούνται το ίδιο, φυσικά θα είναι αυταπόδεκτο για τις Αρχές που θα ασχοληθούν με το θέμα, ότι τα οχήματα εισήχθησαν και παραδόθηκαν χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές. - και 2ος λόγος επειδή τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ακόμα και τα πατίνια για να αποδώσουν μέγιστη συνεχόμενη ισχύ 250w, η μέγιστη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα τους θα πρέπει να είναι από 350Watt και πάνω, ανάλογα με τον όγκο του οχήματος και το βάρος του οδηγού. Ακόμα και τα μικρά πατίνια για να δώσουν 250watt συνεχόμενη ισχύ, έχουν κινητήρα μέγιστης ισχύς 350watt. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, έχουν κινητήρα με μέγιστη ισχύ από 350watt έως και 500watt για να μπορέσουν να αποδώσουν μέγιστη συνεχόμενη των 250watt. Οπότε με αυτό θα μπερδευτούν τα πράγματα παραπάνω παρά θα ξεκαθαρίσουν όπως πρόκειται να γίνει με το νέο σχέδιο νόμου. Απάντηση: Τα ποδήλατα L1e-Α έχουν σαφέστατες προδιαγραφές και δεν προκαλείται σύγχυση, η ισχύς αναφέρεται στην συνεχή. Οι εγκρίσεις και οι προδιαγραφές των L1e-A είναι σαφέστατα ορισμένες. - Κλείνοντας θα ήθελα να σας προτείνω για τους κατόχους διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου με ηλικία άνω των 22-25 ετών, να έχουν τη δυνατότητα να οδηγούν μοτοποδήλατο χωρίς την έκδοση διπλώματος μοτοποδηλάτου. Απάντηση: Η ισοδυναμία των διπλωμάτων είναι διαχρονικό αίτημα του ΠΑΣΕΕΕΔ με κατάθεση σχετικών υπομνημάτων στο Υπουργείο. ΠΑΣΕΕΕΔ Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων, Εισαγωγέων & Επισκευαστών Δικύκλων