Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 2 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη KOSMOCAR S.A. | 4 Δεκεμβρίου 2020, 14:58
Παρατήρηση Στον ορισμό των "Μοτοποδηλάτων" (εισαγωγική πρόταση) αναφέρεται ότι "Μοτοποδήλατα" είναι τα οχήματα με μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα 45 χλμ/ώρα. Από την ανάγνωση της περίπτωσης γ) του ορισμού αυτού, αντιλαμβανόμαστε ότι ο ορισμός "Μοτοποδήλατα" μπορεί ενδεχομένως να καταλαμβάνει και τα ποδήλατα με υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα. Αναφερόμαστε ειδικότερα στα ποδήλατα με αυξημένη υποβοήθηση ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ονομαστικής ισχύος 1 KW, η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 45 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση. Τα ποδήλατα αυτά δεν θα πρέπει να θεωρούνται ότι εμπίπτουν στην κατηγορία των "Μοτοποδηλάτων" διότι απαιτούν ποδηλάτηση για την κίνησή τους, ο κινητήρας τους δεν τα κινεί αυτόνομα και δεν φέρουν χειρόγκαζο. Πρόταση Προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος σύγχυσης, προτείνεται η μέγιστη δυνατή αποσαφήνιση και ο ευκρινής διαχωρισμός των χρησιμοποιούμενων ορισμών του άρθρου 15 του Σχεδίου Νόμου. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να αρθεί κάθε αμφιβολία ως προς τη σαφή κατάταξη των οχημάτων αυτών στις επιμέρους κατηγορίες, θα ήταν σκόπιμο να ενταχθεί στο Σχέδιο Νόμου αυτοτελής ορισμός για τα ποδήλατα αυξημένης υποβοήθησης, ως ακολούθως: "Ποδήλατο αυξημένης υποβοήθησης": Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 1 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 45 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.