Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 29 Κυκλοφορία ποδηλάτων με υποβοηθούμενη ποδηλάτησηΣχόλιο του χρήστη KOSMOCAR S.A. | 4 Δεκεμβρίου 2020, 14:43
Παρατήρηση Θα θέλαμε να αναφερθούμε στις υποχρεώσεις των χρηστών ποδηλάτων με υποβοήθηση και ειδικά στα οχήματα που ορίζονται ως "Ποδήλατα" (μέγιστο όριο υποβοήθησης 25 χλμ/ώρα - μέγιστη ισχύς 0,25KW). Ειδικά δε, στις υποχρεώσεις των χρηστών να φέρουν πάντα μαζί τους τα έγγραφα και πιστοποιητικά (CoC κλπ.) που περιγράφονται στο Άρθρο 29. Μολονότι αντιλαμβανόμαστε απόλυτα το σκεπτικό του συντάκτη να θεσπίσει δικλείδες ασφαλείας ως προς την ορθή χρήση και τις πραγματικές ιδιότητες των "Ποδηλάτων" αυτών, ήτοι να αποτρέψει μη νόμιμες μετατροπές τους σε "πιο γρήγορα" Ποδήλατα που ενδεχομένως εμπίπτουν σε ανώτερη κατηγορία, εντούτοις επισημαίνουμε τις πρακτικές αλλά και ελεγκτικές δυσχέρειες που η υποχρέωση αυτή μπορεί να επιφέρει. Ο λόγος είναι ότι η χρήση των ποδηλάτων αυτών πολλές φορές δεν επιτρέπει στον κάτοχο να μεταφέρει με ασφάλεια (φθορά από καιρικές συνθήκες, ή λόγω της ειδικής ποδηλατικής εξάρτυσης) τα έγγραφα αυτά χωρίς να τα απωλέσει ή από τυχαίο γεγονός και άθελά του να τα καταστρέψει. Εξάλλου, η τοποθέτηση, επί του ποδηλάτου, σταθερής βάσης και σε εμφανή θέση, προκειμένου να τοποθετηθεί το ειδικό σήμα δεν φαίνεται να επιλύει το πρόβλημα, λόγω του ότι η βάση αυτή (επομένως και το σήμα που αυτή περιέχει) είναι εύκολο να κλαπεί όταν το ποδήλατο είναι σταθμευμένο σε μη φυλασσόμενο χώρο. Επιπροσθέτως, η υποχρέωση των χρηστών “Ποδηλάτων” με ηλεκτρική υποβοήθηση να φέρουν πάντα μαζί τους τα ανωτέρω έγγραφα και πιστοποιητικά (CoC κλπ.), το οποίο δεν απαιτείται στη χρήση των ποδηλάτων χωρίς υποβοήθηση αλλά ούτε σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, καθιστά ιδιαίτερα δυσχερή (αν όχι πρακτικά αδύνατη) την προσδοκώμενη εφαρμογή του διαμοιρασμού (sharing) ηλεκτρικών ποδηλάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Θεωρούμε επομένως ότι το ζήτημα αυτό θα αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθεια του Κράτους για προώθηση της εναλλακτικής αστικής μετακίνησης, της μείωσης των ρύπων και της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης των αστικών κέντρων. Πρόταση Προτείνεται η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων, στην οποία ο εισαγωγέας ή ο πωλητής ηλεκτρικού ποδηλάτου, ποδηλάτου αυξημένης υποβοήθησης και λοιπών ΕΠΗΟ, θα δηλώνει βάσει του μοναδικού αριθμού πλαισίου κάθε οχήματος τα σχετικά πιστοποιητικά συμμόρφωσης, ούτως ώστε να καταστεί εφικτός και αποτελεσματικός ο έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές, εύκολα και γρήγορα. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται ο κίνδυνος παραποίησης ή χρήσης πιστοποιητικού που δεν αντιστοιχεί στο όχημα που ελέγχεται από τα αρμόδια κρατικά όργανα, ενώ εξάλλου αποτρέπεται η χρήση ιδιοκατασκευών και μη πιστοποιημένων οχημάτων, καθώς και οι κίνδυνοι που οι μη πιστοποιημένες αυτές παρεμβάσεις συνεπάγονται.