Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων | 4 Δεκεμβρίου 2020, 16:45
Είναι σκόπιμο να θεσμοθετηθεί διαδικασία πιστοποίησης χρήσης ΕΠΗΟ και ποδηλάτων για ηλικίες κάτω των 18 ετών, που να προϋποθέτει ειδική εκπαίδευση και αξιολόγηση στα σχολεία από καθηγητές και από εξειδικευμένο προσωπικό εκπαιδευτών οδήγησης. Δύναται να δίνονται πιστοποιητικά χρήσης για ηλικίες άνω των 12 ετών και άνω των 15 ετών ως δύο διαφορετικές κατηγορίες πιστοποίησης. Το παραπάνω θα έχει πολλαπλές ωφέλειες ως προς την κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών και την εκπαίδευση τους στον ΚΟΚ. Η οδήγηση στον δρόμο των οχημάτων της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2 προϋποθέτει την γνώση των κανόνων του ΚΟΚ. Τα όρια ηλικίας 12 και 15 ετών σε ορισμένες περιπτώσεις πόλεων (που είτε δεν έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την διασφάλιση της οδικής ασφάλειας των χρηστών είτε παρουσιάζουν μεγάλο δείκτη ατυχημάτων πεζών και ποδηλάτων) κρίνονται χαμηλά. Να εξεταστεί αν ο κάθε Δήμος θα μπορεί ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες να επιβάλλει υψηλότερα όρια ηλικίας (με απόφαση δημοτικού συμβουλίου και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) όπως και αντίστοιχα μέτρα περιορισμού της χρήσης με ταυτόχρονα την υποχρέωση του Δήμου για άρση των περιοριστικών μέτρων σε χρονικό διάστημα εντός π.χ. 5 ετών όπου και θα έχει μεριμνήσει για την εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων οδικής ασφάλειας. Επιπρόσθετα να εξεταστεί η υποχρεωτική χρήση κράνους στο οδικό δίκτυο που δεν ανήκει σε περιοχές που έχουν σημανθεί ώς ήπιας κυκλοφορίας. Οι δήμοι θα πρέπει να οριοθετήσουν τις περιοχές ήπιας κυκλοφορίας, να δημιουργήσουν άξονες και διαδρομές ήπιας κυκλοφορίας ( χαμηλές ταχύτητες και χαμηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι). Επίσης προτείνουμε να προστεθεί η σύσταση προς τους οδηγούς των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ να επιλέγουν διαδρομές μέσω περιοχών ήπιας κυκλοφορίας και μέσω τοπικού οδικού δικτύου, όποτε αυτό είναι εφικτό. Η συγκεκριμένη συμπλήρωση προϋποθέτει ότι Θα πρέπει σε όλους τους δήμους να ιεραρχηθεί το υφιστάμενο οδικό δίκτυο σε αρτηρίες (πρωτεύουσες – δευτερεύουσες), Συλλεκτήριοι ( πρωτεύουσες – δευτερεύουσες) και τοπικές οδοί. Σε όλο το τοπικό δίκτυο και στις συλλεκτήριες να θεσπιστεί όριο ταχύτητας 30 χλμ ώρα (εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από σήμανση του ΚΟΚ.