Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 18 Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. -Τροποποίηση του άρθρου 40 του Κ.Ο.Κ.Σχόλιο του χρήστη Costas Terzopoulos | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:31
Η επικεφαλίδα του Άρθρου 18 δεν περιλαμβάνει τα Ποδήλατα, αν και οι παράγραφοί το περιλαμβάνουν. παρ 1) Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται: δ) Nα κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα. Κατ΄ εξαίρεση οδηγοί ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. επιτρέπεται να κινούνται ανά δύο παράλληλα. ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΗ: ΟΡΘΑ επιτρέπεται για τους ποδηλάτες να κινούνται ανά δύο παράλληλα 1ον για λόγους ασφάλειας (ορατότητα, επικίνδυνη προσπέραση μηχανοκίνητου στην ίδια λωρίδα), 2ον επειδή το ποδήλατο οφείλει να είναι ένα ανθρώπινο κοινωνικό μέσο (πατέρας-παιδί, φίλες, συνάδελφοι, ζευγάρι..) ώστε να ανταγωνίζεται τα μηχανοκίνητα που έχουν ούτως ή άλλως αυτή την δυνατότητα της κοινωνικής επαφής. παρ 4) ΠΡΟΣΘΗΚΗ να επιτρέπεται η μεταφορά σε ποδήλατο παιδιού σε ειδικό κάθισμα. παρ 5) Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2, να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος. ΑΦΑΙΡΕΣΗ της παραγράφου διότι στην λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων, μπορεί να υπάρχουν: 1ον σταθμευμενα ή κινούμενα οχήματα, 2ον πεζοί/κατοικίδια, 3ον εμπόδια/πινακίδες/υπόνομοι/σχάρες απορροης, 4ον κακό οδόστρωμα, λακούβες, πλημμύρα, γυαλια. Ο ποδηλάτης επειδή κινείται κατά προτεραιότητα με γνώμονα την δική του ασφάλεια λόγω ευαλωτότητας, θεωρούμε πως εύλογα μόνο δεν θα χρησιμοποιούσε την ειδική λωρίδα κυκλοφορίας για το ποδήλατο. παρ 8. Οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δώδεκα (12) ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκαέξι (16) ετών. ΚΑΤΑΡΗΓΗΣΗ: Θεωρούμε τεράστιο λάθος να απαγορευτεί η κίνηση με ποδήλατο σε μικρά παιδιά ειδικά σε τοπικούς οδούς σε γειτονιές απαξιώνοντας την ποδηλατική παιδεία που πρέπει να προωθηθεί από το σχολείο. Προτείνουμε συχνά μαθήματα ποδηλασίας και κυκλοφοριακής αγωγής, δράσεις ώστε τα παιδιά να μετακινούνται με ποδήλατο στα σχολεία, ασφαλείς υποδομές γύρω από τα σχολεία, ποδηλατόδρομοι, ανισόπεδες διαβάσεις, 10χλμ/ω όριο ταχύτητας για μηχανοκίνητα κ.α. παρ 9) Οι οδηγοί των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η.Ο. της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 2 συστήνεται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο. ΑΦΑΙΡΕΣΗ όλης της παραγράφου για το κράνος επειδή η σύσταση δεν είναι ρόλος του ΚΟΚ, αλλά εκπαίδευσης/ενημέρωσης. Ορθώς δεν είναι υποχρεωτική από τους ποδηλάτες η χρήση κράνους, όπως άλλωστε είναι η πάγια τεκμηριωμένη επίσημη θέση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας (ECF) και τηρούν οι χώρες της Ε.Ε για την αύξηση της χρήσης της ποδηλασίας μετακίνησης που τελικά αυξάνει την συνολική ασφάλεια των μετακινήσεων, με τεράστια διαφορά οφέλους/κινδύνων. Αναλυτικές η θέση της ECF, η επιστημονική τεκμηρίωση και η δική μας θέση εδώ: https://www.gymnosophy.gr/2020/11/no-bicycle-helmet-ecf.html παρ 12) Όποιος παραβαίνει τις διατάξεις του παρόντος άρθρου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, πλην των περ. στ` και ζ’ της παρ. 1, στις οποίες ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150,00) ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103». ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ για τους ποδηλάτες σε 40€, για όλες τις περιπτώσεις, διότι ο κίνδυνος που προκαλούν σε σχέση με παραβάσεις μηχανοκίνητων είναι συντριπτικά χαμηλότερος και δεν υπάρχει αναλογικότητα των ποινών. Μάλιστα στην χρήση κινητού/ηχητικής συσκευής η αντίστοιχη παράβαση στα μηχανοκίνητα είναι μόνο 50€ ενώ στους ποδηλάτες 150€!. Επιπλέον η εύνοια της ποδηλασίας ως μέσου μετακίνησης προέχει για την αύξηση συνολικά της ασφάλειας όπως δείχνει και η παρακάτω σπουδαία επιστημονική μελέτη: Scofflaw bicycling: Illegal but rational - Journal of Transport and Land Use doi.org/10.5198/jtlu.2017.871