Αρχική Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και ΜεταφορώνΆρθρο 29 Κυκλοφορία ποδηλάτων με υποβοηθούμενη ποδηλάτησηΣχόλιο του χρήστη Costas Terzopoulos | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:35
Θεωρούμε πως ο όρος “ΠΟΔΗΛΑΤΟ” για οποιοδήποτε όχημα με κινητήρα ανεξαρτήτως ενέργειας (ηλεκτρικής/ορυκτής), είναι παραπλανητικός. Κανονικά θα έπρεπε να ορίζονται ως Μοτοποδήλατα (αναλυτικότερα Ηλεκτρικά Μοτοποδήλατα), αλλά επειδή ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε διαστρεβλωμένα στο παρελθόν στον ΚΟΚ, ας ορίσουμε ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΠΕΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΧΕΙΡΟΓΚΑΖΟ ως “ΗΛΕΚΤΡΟΠΟΔΗΛΑΤΑ” Για αυτό στους ορισμούς επισημάναμε τον όρο: Ηλεκτροποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση, χωρίς την ύπαρξη χειρόγκαζου. Η παρουσία ή όχι του χειρόγκαζου, μπορεί να βοηθήσει τις αρχές ώστε να ξεχωρίσει ποια μπορούν να λειτουργούν και χωρίς πετάλι και άρα δεν μπορεί να λογίζονται στην κατηγορία Ποδήλατα/Ηλεκτροποδήλατα, και έτσι να τα ελέγξει στην κατηγορία των Μοτοποδηλάτων ή άλλων Ε.Π.Η.Ο. Επιπλέον εφιστούμε την προσοχή για τα Ηλεκτροποδήλατα και Ε.Π.Η.Ο ότι πρέπει ενδεχομένως να υπάρχει προδιαγραφή για το βήμα της επιτάχυνση τους, η οποία μπορεί να γίνει επικίνδυνη.